DeLange schreef:We moeten eens de komende dagen denk ik de bijbels erbij naast leggen. De evangelischen zijn verdeeld in verschillende kampen, maar geloven allemaal in een opname op basis van het Bijbelvers daar over en de gevestigde protestanten geloven in de wederkomst van Jezus op de wolken, de opstanding uit de doden en daarna het oordeel, met erop volgt de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Ook op basis van Bijbelteksten. Ik ben er wel een tijdje mee bezig geweest in mijn bijbels, maar ik kom er kats mee in de knup, om eerlijk te wezen. Daarom heb ik eigenlijk zo iets van: beiden gaan over het zelfde, maar de uitvoering "dan" is mij niet duidelijk.
De ene vers zegt: "wij ontmoeten Hem in de lucht en zullen altijd bij Hem zijn" en een andere vers zegt: "de graven gaan open.. schapen en bokken oordeel... nieuwe hemel/ nieuwe aarde.."
Dan geloven de evangelischen in een 1000 jarig vredesrijk dat komt en de traditionele kerken dat we nu in het 1000 jarige vredesrijk zitten.
Dan heb je nog het onderwerp "Koninkrijk der hemelen", waar we hoe dan ook nu al in zitten. "Ja dat is het zelfde", zeggen de traditionele kerken, "nee, dat is wat anders", zeggen de evangelischen.
Volgende discussie wordt dan ook weer Hebreeën 4 over Gods Rust binnen gaan en wat dit aangaande het sabbatgebod wil zeggen.
Machtig interessant eigenlijk

Ik zal het nog levendiger maken voor je, let goed op:
Wij zullen Hem ontmoeten in de lucht...... wat is het woord wat gebruikt wordt in het Grieks en wat is de betekenis van dat woord ?
Is dat de Hemel, of daar boven de wolken of is het woord lucht dat wat gebruikt wordt om Gods adem weer te geven ?
De betekenis van het griekse woord is de lucht die om ons heen is, waar je als vuistvechter in slaat als je beweegt.
Dat is dus heel dicht bij ons en om ons heen en niet ver daar boven.
Ook krijgen we verschil in de teksten bij de Hemelvaart. De wolk moest Hem ontvangen / in zich opnemen. Zo staat het er ongeveer vanuit de grondtekst. Dan leggen wij daar de grote wolk van getuigen naast. Ga maar eens na voor jezelf wat voor betekenis dat dan heeft.
Heel openbaringen gaat over Jezus die Zichzelf helemaal laat zien aan de lezers van het boek, Zichzelf helemaal onthult voor het oog van de lezer dus. De antichrist daar hebben veel mensen het over maar dat hangt allemaal vast op 1 tekst waar staat "de antichrist". Jezus zei dat er vele antichristen zullen opstaan en ze zijn er nu al zei Jezus, en dat is wie loochend de Vader en de Zoon. De opname is gewoon iets waar mensen naar uit willen zien zodat het dan allemaal wel opeens goed zal zijn en daarmee accepteren ze alle verkeerde zaken in hun leven nu en al de zegeningen zijn natuurlijk niet voor nu maar die komen dan wel als we nu allemaal maar eens naar de hemel zouden gaan.
Maar Jezus wil ons niet opnemen om te wonen in de Hemel, daar is niet de plaats die Hij heeft bereid voor de gelovigen hoor.
De plaats die Jezus klaargemaakt heeft is IN HEMZELF ! De Hemel is de woonstede Gods en de aarde is de woonstede voor de mensen blijft gewoon helemaal overeind staan.