Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 08:07

DeLange schreef:De grote verdrukking is dus ook niet 7 jaar. Vele christenen leefden ook al in een grote verdrukking en velen hebben daar nog last van (Iran, Noord Korea etc). Maar onder de antichrist (iets waar de ZDA niet in geloofd, maar wij wel) zal het uitzonderlijk heftig zijn. Echter met de verdrukking is er ook zoals vaak de opwekking (zie vooral nu in China, Noord Korea, Syrië en Iran)

Het is 3,5 jaar volgens mij. Pas vanaf dat ie in de tempel gaat zitten. Daarvoor gaat ie juist slijmen en vrede brengen.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 08:11

DeLange schreef:In dat geval moet je de bijbel volgen en zoals ik het lees spreekt de bijbel dus nergens over een verdrukking na de opname

Nee ik kan het ook nergens lezen. Er staat duidelijk dat er geen opname is voor de opstanding der doden en dan krijg je dus een extra opstanding, die er niet in staat.
Maar als Jezus alleen komt 7 jaar na de ac, hoef je niet te waken en weet je wanneer het is. Je kunt het op de dag uitrekenen.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 25 sep 2019 08:50

coby6 schreef:Het is 3,5 jaar volgens mij. Pas vanaf dat ie in de tempel gaat zitten. Daarvoor gaat ie juist slijmen en vrede brengen.

Dat klopt. Het had 3,5 jaar moeten zijn. Na een bediening van 3,5 stierf Jezus aan het kruis en stopte het offeren voor ons in de tempel en daarmee kwam het gedeelte in Daniel tot vervulling. :D
Dus precies het tegen overgestelde. In Daniel wordt in dit gedeelte ook nooit over de antichrist gesproken, maar indirect juist over Jezus. Het is een verdraaiing van Gods Woord door die Spaanse priester destijds, wat ons op het verkeerde been zette. (Ook ik heb er in geloofd in mijn YFC tijd)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 08:53

DeLange schreef:Dat klopt. Het had 3,5 jaar moeten zijn. Na een bediening van 3,5 stierf Jezus aan het kruis en stopte het offeren voor ons in de tempel en daarmee kwam het gedeelte in Daniel tot vervulling. :D
Dus precies het tegen overgestelde. In Daniel wordt in dit gedeelte ook nooit over de antichrist gesproken, maar indirect juist over Jezus. Het is een verdraaiing van Gods Woord door die Spaanse priester destijds, wat ons op het verkeerde been zette. (Ook ik heb er in geloofd in mijn YFC tijd)

Nou ik moet zeggen, dat voordat ik maar iets onderwezen kreeg over die eindtijd en de uitleggingen ging lezen, ik die tekst gewoon zelf las en dacht dat het over Jezus ging en dat er niet meer geofferd hoeft te worden. Het is toen later ook gestopt.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 25 sep 2019 08:54

coby6 schreef:Nee ik kan het ook nergens lezen. Er staat duidelijk dat er geen opname is voor de opstanding der doden en dan krijg je dus een extra opstanding, die er niet in staat.
Maar als Jezus alleen komt 7 jaar na de ac, hoef je niet te waken en weet je wanneer het is. Je kunt het op de dag uitrekenen.

Die 7 jaar gaat volgens die christelijke overleving over de tijd dat Jezus hier op aarde was tot aan ongeveer dat Paulus naar de heidenen ging. Niet over de tijd dat komen gaat. Dus hoe lang de AC bezig is, weten we dan niet. Maar het zal niet lang duren, omdat er wel staat dat de Heer de dagen verkorten zal.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 25 sep 2019 08:55

coby6 schreef:Nou ik moet zeggen, dat voordat ik maar iets onderwezen kreeg over die eindtijd en de uitleggingen ging lezen, ik die tekst gewoon zelf las en dacht dat het over Jezus ging en dat er niet meer geofferd hoeft te worden. Het is toen later ook gestopt.

Amen! Dat is ook wat er staat! :D

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 09:04

Openbaringen 20

4En ik zag tronen, en zij zetten zich daarop, en het oordeel werd hun gegeven; en (ik zag) de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God, en die noch het beest noch zijn beeld hadden aangebeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand ontvangen hadden; en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus, duizend jaren lang. 5De overige doden werden niet weder levend, voordat de duizend jaren voleindigd waren.
Dit is de eerste opstanding. 6Zalig en heilig is hij, die deel heeft aan de eerste opstanding: over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn en zij zullen met Hem als koningen heersen, [die] duizend jaren.

Kijk dit. De eerste opstanding is van degenen die in de grote verdrukking als martelaar zijn gestoven. Alleen zij werden weder levend. De rest niet. Dat zijn dan degenen die Hem hebben afgewezen in de grote verdrukking m.i. Niet volgens mij Abraham, Isaac en Jacob en alle andere heiligen van alle eeuwen. Dat zou toch vreemd zijn? Blijven jullie nog maar 1000 jaar in de hemel alleen, zonder Jezus, want Hij is dan op aarde met het 1000 jarig vrederijk. Dus dan kunnen die al eerder zijn opgewekt met de opname volgens mij. Ik blijf die droom van Ken zeer sterk vinden. Hij wist niks. Hij was alleen maar katholiek in naam. Hij zag ook de ac en een dollarbiljet wat niet lang geleden is uitgekomen, beschrijft ie op die oude film hoe het eruit zou gaan zien en hij zag al in de jaren 80 dat tv's ons konden zien en dat we overal gevolgd konden worden.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 25 sep 2019 09:06

coby6 schreef:Je hebt die droom van Ken Peters. Dat is duidelijk opname voor de verdrukking. Maar er was er nog 1, van Tommy Hicks en die zag dat de bruid zonder vlek of rimpel werd in de grote verdrukking en de eindtijdoogst binnen haalde en toen die perfect was, was de opname en daarna de dag der wrake. Ze kunnen niet allebei kloppen.

De droom van Ken Peters of Tommy Hicks, is natuurlijk geen maatstaf voor het vestaan van wat God in Zijn Woord zegt.
Je moet tekst met tekst vergelijken en uitleggen.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 09:08

Veendam schreef:De droom van Ken Peters of Tommy Hicks, is natuurlijk geen maatstaf voor het vestaan van wat God in Zijn Woord zegt.
Je moet tekst met tekst vergelijken en uitleggen.

Ja maar dan kom je er niet uit. Ze hebben niet voor niks pre mid en posttrib. De teksten lijken elkaar tegen te spreken.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 09:13

Voordat Jezus kwam geloofde er volgens mij niemand dat Hij 2 keer zou komen. Joden nu wachten op 1 komst van de Messias. Je kunt niet makkelijk uit de O.T. profetieen halen dat Hij 2 keer zou komen. Ja achteraf, als je het al weet. Dus dat kan met opname voor de verdrukking ook. Het wordt geimpliceerd in Matteus 25 en Openbaringen 4 en Jesaja, verberg u Mijn volk tot de gramschap over is. Maar duidelijk staat het er niet in.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 25 sep 2019 09:29

DeLange schreef:We moeten eens de komende dagen denk ik de bijbels erbij naast leggen. De evangelischen zijn verdeeld in verschillende kampen, maar geloven allemaal in een opname op basis van het Bijbelvers daar over en de gevestigde protestanten geloven in de wederkomst van Jezus op de wolken, de opstanding uit de doden en daarna het oordeel, met erop volgt de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Ook op basis van Bijbelteksten. Ik ben er wel een tijdje mee bezig geweest in mijn bijbels, maar ik kom er kats mee in de knup, om eerlijk te wezen. Daarom heb ik eigenlijk zo iets van: beiden gaan over het zelfde, maar de uitvoering "dan" is mij niet duidelijk.

De ene vers zegt: "wij ontmoeten Hem in de lucht en zullen altijd bij Hem zijn" en een andere vers zegt: "de graven gaan open.. schapen en bokken oordeel... nieuwe hemel/ nieuwe aarde.."

Dan geloven de evangelischen in een 1000 jarig vredesrijk dat komt en de traditionele kerken dat we nu in het 1000 jarige vredesrijk zitten.
Dan heb je nog het onderwerp "Koninkrijk der hemelen", waar we hoe dan ook nu al in zitten. "Ja dat is het zelfde", zeggen de traditionele kerken, "nee, dat is wat anders", zeggen de evangelischen.

Volgende discussie wordt dan ook weer Hebreeën 4 over Gods Rust binnen gaan en wat dit aangaande het sabbatgebod wil zeggen.
Machtig interessant eigenlijk :D

Ik zal het nog levendiger maken voor je, let goed op:
Wij zullen Hem ontmoeten in de lucht...... wat is het woord wat gebruikt wordt in het Grieks en wat is de betekenis van dat woord ?
Is dat de Hemel, of daar boven de wolken of is het woord lucht dat wat gebruikt wordt om Gods adem weer te geven ?
De betekenis van het griekse woord is de lucht die om ons heen is, waar je als vuistvechter in slaat als je beweegt.
Dat is dus heel dicht bij ons en om ons heen en niet ver daar boven.
Ook krijgen we verschil in de teksten bij de Hemelvaart. De wolk moest Hem ontvangen / in zich opnemen. Zo staat het er ongeveer vanuit de grondtekst. Dan leggen wij daar de grote wolk van getuigen naast. Ga maar eens na voor jezelf wat voor betekenis dat dan heeft.

Heel openbaringen gaat over Jezus die Zichzelf helemaal laat zien aan de lezers van het boek, Zichzelf helemaal onthult voor het oog van de lezer dus. De antichrist daar hebben veel mensen het over maar dat hangt allemaal vast op 1 tekst waar staat "de antichrist". Jezus zei dat er vele antichristen zullen opstaan en ze zijn er nu al zei Jezus, en dat is wie loochend de Vader en de Zoon. De opname is gewoon iets waar mensen naar uit willen zien zodat het dan allemaal wel opeens goed zal zijn en daarmee accepteren ze alle verkeerde zaken in hun leven nu en al de zegeningen zijn natuurlijk niet voor nu maar die komen dan wel als we nu allemaal maar eens naar de hemel zouden gaan.

Maar Jezus wil ons niet opnemen om te wonen in de Hemel, daar is niet de plaats die Hij heeft bereid voor de gelovigen hoor.
De plaats die Jezus klaargemaakt heeft is IN HEMZELF ! De Hemel is de woonstede Gods en de aarde is de woonstede voor de mensen blijft gewoon helemaal overeind staan.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 25 sep 2019 09:34

coby6 schreef:Voordat Jezus kwam geloofde er volgens mij niemand dat Hij 2 keer zou komen. Joden nu wachten op 1 komst van de Messias. Je kunt niet makkelijk uit de O.T. profetieen halen dat Hij 2 keer zou komen. Ja achteraf, als je het al weet. Dus dat kan met opname voor de verdrukking ook. Het wordt geimpliceerd in Matteus 25 en Openbaringen 4 en Jesaja, verberg u Mijn volk tot de gramschap over is. Maar duidelijk staat het er niet in.

Jezus kwam als kind van de vrouw in de woestijn, en verbleef daar zodat de duivel Hem niets kon doen.
Dat was 3,5 jaar dat Jezus met zijn ouders in Egypte was en daarna riep God Zijn Zoon uit Egypte zodat de profetie vervuld zou worden.
De tweede keer dat Hij komt dan komt Hij en zet Zijn voeten op de olijfberg.
Daar staat dus helemaal geen opname tussen :P

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 09:54

Heeft er nog iemand die gruwelijke films gezien? Nachtmerries kreeg je ervan. Eentje heb ik gezien. Left behind denk ik. Ik kwam tot bekering in de jaren 80. Verschrikkelijk. Toen zat ik bij de Deur en gingen we dat kijken. Dan had je die nette gehoorzame lui die gingen Bijbel lezen en naar alle Bijbelstudies en evangeliseren en die ene luie meid die nergens zin in had. Die man van d'r heette net zo als mijn ex. Als ik 'm niet kon vinden, dacht ik altijd dat de opname was geweest. Ik voelde me toch altijd al een stuk niks. Vreselijk die film.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 09:57

Nu ik het opschrijf heb ik direct weer dat vreselijke liedje in m'n hoofd met die poezelige stemmetjes. Theres no time to change your mind. The Son has come and you've been left behind lalalalalalala.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 25 sep 2019 11:01

coby6 schreef:Heeft er nog iemand die gruwelijke films gezien? Nachtmerries kreeg je ervan. Eentje heb ik gezien. Left behind denk ik. Ik kwam tot bekering in de jaren 80. Verschrikkelijk. Toen zat ik bij de Deur en gingen we dat kijken. Dan had je die nette gehoorzame lui die gingen Bijbel lezen en naar alle Bijbelstudies en evangeliseren en die ene luie meid die nergens zin in had. Die man van d'r heette net zo als mijn ex. Als ik 'm niet kon vinden, dacht ik altijd dat de opname was geweest. Ik voelde me toch altijd al een stuk niks. Vreselijk die film.

Ja, die hebben we bij de YFC ook gezien. Ook ik werd er bang van. Ook nog een boek van "De laatste bazuin" gelezen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”