Vrouwe Justitia schreef:Hm, het risico, dat die les afbrekend is, lijkt me groter.
Een christen wil zo dicht mogelijk bij God leven? Een christen probeert altijd open te zijn naar Hem toe? Misschien lukt dat niet altijd, maar dat is uit zwakheid. Maar God zwijgt dus met opzet? Als jij in nood zit, en Hem nodig hebt, laat Hij je alleen, om je te testen?
Okay, tijd voor wat bijbelse onderbouwing:
Tijdens de verwoesting van Jeruzalem gaf God geen gezichten aan Zijn profeten:
Klg 2:9 "Haar poorten zijn in de aarde verzonken; Hij heeft haar grendelen verdorven en gebroken; haar koning en haar vorsten zijn onder de heidenen; er is geen wet; haar profeten vinden ook geen gezicht van den HEERE."
Tijdens de beproeving van Job werd hij niet verhoord:
Job 19:7 "Ziet, ik roep, geweld! doch word niet verhoord; ik schreeuw, doch er is geen recht."
Zelfs op zijn smekingen antwoord God niet...
Job 30:20 "Ik schrei tot U, maar Gij antwoordt mij niet; ik sta, maar Gij acht niet op mij."
Natuurlijk bleeft God niet zwijgen, maar voor een bepaalde tijd hoorde het duidelijk bij de beproeving.
En het risico dat de les afbrekend is... God kent geen risico's: Hij weet altijd hoe het uit zal werken en geeft je geen beproeving die je niet zou kunnen dragen...