Gecondoleerd BroerKobijn.
BroerKobijn schreef:Ik wist niet dat er in korte tijd zoveel beslissingen gemaakt moesten worden, ondanks dat mijn vader en moeder al veel uitgewerkt hadden.
Er blijven inderdaad nog heel veel zaken die je vantevoren niet kunt regelen.
In de dagen tussen het overlijden en de teraardebestelling, ben je vaak zo druk bezig, dat je amper of niet tot rouwen komt.
BroerKobijn schreef: ik ben er nog niet mee bezig geweest. Ik heb zelfs nog geen uitvaartverzekering.
Als je specifieke wensen hebt, zoals de muziek of liederen, een eventuele tekst, wel of geen bloemen, is dat verstandig om het op papier te zetten en dit aan een vertrouweling mee te delen, zodat die weet waar je wensen zijn.
Een uitvaartverzekering is niet persé noodzakelijk hoor.
Als je een basisbedrag hebt (zeg rond de 4/5/6.000 euro, al naar gelang je persoonlijke wensen) kun je dit op een deposito zetten, dat brengt nog wat rente op.
Je kunt ook een aparte spaarrekening openen en daar elke maand een bedrag op storten, als je de discipline op kunt brengen en er af kunt blijven.
Ik ben er een paar jaar geleden eens ingedoken, omdat wij ook nooit een verzekering hadden genomen, maar het is duur, vaak niet toereikend, en het is geen spaarplan.
Ik ken weinig mensen die uiteindelijk geen geld bij hoefden te betalen.
Maar als je het wel doet, laat je goed voorlichten en lees de kleine letters!
Veel sterkte toegewenst!