Internetrelaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 18:01

Das zeker waar.

Maar meestal weet je meer over die persoon van tevoren denk ik.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 mar 2004 18:04

ja dat klopt.
het is heel apart iemand te ontmoeten die eigenlijk al heel veel van je weet. dan zie je zo iemand voor het eerst in het echt en dan denk je ineens van, wow die weet dit en dit en dat :mrgreen: echt raar... niet dat het gaat om iemand met wie ik wat zou hebben ofzo, maar hetis gewoon heel apart...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 18:09

parkiet schreef:ja dat klopt.
het is heel apart iemand te ontmoeten die eigenlijk al heel veel van je weet. dan zie je zo iemand voor het eerst in het echt en dan denk je ineens van, wow die weet dit en dit en dat :mrgreen: echt raar... niet dat het gaat om iemand met wie ik wat zou hebben ofzo, maar hetis gewoon heel apart...

Das ook waar, zeker als jij veel tegen die persoon vertelt hebt, en denkt dat het andersom ook zo is, maar dat dat later niet zo blijkt te zijn, en ze/hij zich dus heel anders voorgedaan heeft.

Dan loop je wel ff een giga kater op.Zeker als je er na heel lange tijd pas achter komt, want zo'n persoon valt uiteindelijk toch een keer door de mand en kán daarmee ook voor een ander veel kapotmaken.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 mar 2004 18:12

maar dat geld zeker niet alleen voor relaties die door internet zijn ontstaan. (dat zou een beetje naief zijn om te denken)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 mar 2004 18:13

Das ook waar, zeker als jij veel tegen die persoon vertelt hebt, en denkt dat het andersom ook zo is, maar dat dat later niet zo blijkt te zijn, en ze/hij zich dus heel anders voorgedaan heeft.

tja dit is wel herkenbaar... dan denk je dat je goed contact hebt en ervaart iemand als een goeie vriend... je denkt ook dat diegene daar ook zo over denkt, iig dat doet ie voorkomen... en ondertussen word er vanalles verzwegen enzo, lijkt et alsof ie tegen je liegt :cry:
wat dat betreft ben ik idd beetje bang af en toe... dat als iemand veel vertel dat diegene het dan nix kan schelen, er zelf heel anders over denkt enzo... beetje ongelijkwaardig contact word et dan....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 mar 2004 18:15

rosekapje schreef:maar dat geld zeker niet alleen voor relaties die door internet zijn ontstaan. (dat zou een beetje naief zijn om te denken)

tja, misschien afgezaagd, maar nogmaals....
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 mar 2004 18:17

rosekapje schreef:
rosekapje schreef:maar dat geld zeker niet alleen voor relaties die door internet zijn ontstaan. (dat zou een beetje naief zijn om te denken)

tja, misschien afgezaagd, maar nogmaals....

ja, weet ik... had ik nog niet gezien... was nog met mn bericht bezig :wink: Kdenk dat k btw ook wel zoiets heb gezegd...
maar dr is denk ik toch wel wezenlijk verschil tussen 'gewone' en internetrelatie...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 18:22

parkiet schreef:

tja dit is wel herkenbaar... dan denk je dat je goed contact hebt en ervaart iemand als een goeie vriend... je denkt ook dat diegene daar ook zo over denkt, iig dat doet ie voorkomen... en ondertussen word er vanalles verzwegen enzo, lijkt et alsof ie tegen je liegt :cry:
wat dat betreft ben ik idd beetje bang af en toe... dat als iemand veel vertel dat diegene het dan nix kan schelen, er zelf heel anders over denkt enzo... beetje ongelijkwaardig contact word et dan....

Dan ben je iig niet de enige :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 mar 2004 18:24

misschien een verschil wat er is, dat als je elkaar nog niet gezien hebt, je misschien een beeld vormt, dat niet klopt, er zullen er ongeacht meer zijn, maar toch denk ik dat je elkaar best wel goed kan leren kennen door internet. (maar ik ga er dan ook vanuit dat ze gewoon zo doen als ze zijn, in het gewone leven ook met mensen die ik tegenkom)
En op den duur zullen er echt geen verschillen meer zijn.
Maar ja, je zult het ook wel begrijpen, wat ik wilde zeggen is dat je bij een 'gewone' relatie (hmm, klinkt stom, heb relatie die ontstaan is door internet en kan niet zien waarom die ongewoon is :? ) ook ontzettend bij de benen genomen kan worden en dat die ander zich geheel anders voordotet dan hij is... Ja, ervaring, en zeer pijnlijk.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 mar 2004 18:28

ja, je vormt je idd wel een beeld van hoe iemand is....
kheb tot nu toe gelukkig nog niet de ervaring dat dat een verkeerd beeld was :)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 18:29

rosekapje schreef:misschien een verschil wat er is, dat als je elkaar nog niet gezien hebt, je misschien een beeld vormt, dat niet klopt, er zullen er ongeacht meer zijn, maar toch denk ik dat je elkaar best wel goed kan leren kennen door internet. (maar ik ga er dan ook vanuit dat ze gewoon zo doen als ze zijn, in het gewone leven ook met mensen die ik tegenkom)
En op den duur zullen er echt geen verschillen meer zijn.
Maar ja, je zult het ook wel begrijpen, wat ik wilde zeggen is dat je bij een 'gewone' relatie (hmm, klinkt stom, heb relatie die ontstaan is door internet en kan niet zien waarom die ongewoon is :? ) ook ontzettend bij de benen genomen kan worden en dat die ander zich geheel anders voordotet dan hij is... Ja, ervaring, en zeer pijnlijk.

Ik ook maar dan andresom, misschien dat je daardoor een ander beeld krijgt ook.Heb ook een normale relatie gehad die op de klippen is gelopen, maar zij liet het niet zover komen en heeft zich ook niet zo anders voorgedaan en dingen verzwegen.

En het kan zeker ook goed gaan, want daar zijn voorbeelden genoeg van ook, maar ik ben er iig wel bedacht voor geworden en zal me wel heel goed bedenken en overtuigd moeten zijn over wie en wat ik voor me heb.

M'n vertrouwen in dat het goed kan gaan via de weg van internet is iig behóórlijk afgezwakt.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 mar 2004 18:35

ik ken voorzover ik weet (mensen die ik ken dan) alleen gevallen waar het wel goed ging via internet... maar ken ook niet echt veel zegmaar...
heb idd wel minder vertrouwen in een relatie via internet... misschien omdat het zo anders is dan je meestal ziet...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 mar 2004 00:08

Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe zo'n internetrelatie er precies uitziet. Kent men elkaar van de chat en gaat men trouwen zonder elkaar vaak irl gesproken of gezien te hebben, of ben je elkaar via internet tegengekomen en heb je op die manier 'gewoon' verkering gekregen..

Voordeel van internet lijkt mij dat je minder bevooroordeeld bent door uiterlijke zaken en dat je elkaar sneller in vertrouwen durft te nemen omdat het in beginsel anoniem is. (Maar deze dingen kunnen in verkeerde gevallen ook een nadeel zijn)

Ik denk dat ook in dit geval geldt: het een is niet beter dan het ander, bij allebei de soorten relaties komen problemen voor. Als het bij een internetrelatie gebeurt valt het misschien wel eerder op, dan denk je: zie je wel, dat is ook nix, zo via internet. Terwijl er irl ook genoeg relatieproblemen zijn enzow.. (helaas.. :? )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2004 06:25

Maar mensen denken gelijk bij internetrelatie's dat mensen achter internet gaan zitten en even een vriendin/vriend er van af plukken. Dat is in de meeste gevallen niet zo.

Ik heb zelf ook een internetrelatie gehad. Wij kwamen erachter dat we bij elkaar op school zaten. Je ziet elkaar, spreekt met elkaar, je doet leuke dingen met elkaar.

Vin

Berichtdoor Vin » 29 mar 2004 06:38

Ik sluit ik me aan bij rosekapje. 8)

Terug naar “Archief”