Voor wie stierf de Heere Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Nina

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Nina » 05 apr 2018 08:33

Doe niet zo raar Johan. Als je niet tegen kritiek kan, moet je niet op een forum gaan zitten.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 05 apr 2018 08:39

Nina schreef:Doe niet zo raar Johan. Als je niet tegen kritiek kan, moet je niet op een forum gaan zitten.

Ik kan alleen tegen opbouwende kritiek.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 05 apr 2018 09:09

Chaya schreef:Maar wie zegt dat het voor iedereen was, spreekt maar de halve waarheid.

1 Joh 2:2 ''en Hij is een verzoening voor onze zonden, en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld''.
1 Joh 4:14 'En wij hebben gezien en getuigen dat de Vader de Zoon gezonden heeft als Zaligmaker van de wereld'.
Joh 3:16 is al genoemd en in al die teksten komt het woord 'kosmos' voor.
Het lijkt mij dat het lijden, sterven en de opstanding alles en iedereen omvat.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 05 apr 2018 15:37

Cathy schreef:1 Joh 2:2 ''en Hij is een verzoening voor onze zonden, en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld''.
1 Joh 4:14 'En wij hebben gezien en getuigen dat de Vader de Zoon gezonden heeft als Zaligmaker van de wereld'.
Joh 3:16 is al genoemd en in al die teksten komt het woord 'kosmos' voor.
Het lijkt mij dat het lijden, sterven en de opstanding alles en iedereen omvat.

Grotendeels eens, maar we moeten wel in het oog blijven houden, dat een groot aantal mensen gewoon niet wil. Hem verworpen hebben, of mede veroordeeld hebben.
En vanuit de onbekeerde mens uit, is er ook geen Boodschap aan het lijden en sterven van de Heere Jezus.
Jezus weende over al die mensen die niet wilden. Ze stonden erbij, ze konden het notabene zien!
En toch, koud en onbewogen.
Zou dat nu anders wezen, in onze dagen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 06 apr 2018 16:46

Johan100 schreef:Dat heb ik dus uitgelegd in de rest van mijn betoog. Die oren heeft, die hoort. Die het vatte, vatte het.

Jezus zegt VOLG MIJ, maar dat moet je natuurlijk ook gegeven zijn volgens jou ???
Bekeer u, is een opdracht die vereist activiteit van de geadresseerde.
Geloof, is ook een opdracht die vereist activiteit van de geadresseerde.
Geloof is niet iets wat je als pakketje gegeven wordt, dat in je leven gestort wordt, maar is zelf een daad van je wil.

Op de manier zoals jij schrijft houdt je mensen weg bij God door te zeggen dat ze Hem niet kunnen aannemen en concluderen ze dat ze Hem niet aan kunnen nemen maar moeten wachten tot God het Goddelijke Leven in hen stort.

Ik geloof omdat IK dat wil, dat is geen hoogmoed en geen vrijpostigheid maar de waarheid.
Waarom ik dat wil is een ander verhaal, namelijk omdat God dat willen in mij bewerkte.
Maar het staat niet los van het feit dat ik dat zelf dus ook wil.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 apr 2018 16:56

Veendam schreef:Jezus zegt VOLG MIJ, maar dat moet je natuurlijk ook gegeven zijn volgens jou ???
Bekeer u, is een opdracht die vereist activiteit van de geadresseerde.
Geloof, is ook een opdracht die vereist activiteit van de geadresseerde.
Geloof is niet iets wat je als pakketje gegeven wordt, dat in je leven gestort wordt, maar is zelf een daad van je wil.

Je haalt wat dingen door elkaar. Lees mijn post eens goed door.
Ik schreef het volgende en je quoot een losse opmerking.

Beste Veendam,

Jezus stierf volgens jou dus ook voor de mensen die hem wel willen aannemen?
Maar dan is het geen genade meer.
Hij stierf voor de goddelozen.
Dat zeg je ook in je tweede zin.
Er zit dus een tegenstelling in je eerst twee zinnen.

Als God nu eens bij wijze van spreken elke tiende schaap uitkiest?
Of het nu kreupel is of niet?
Zou dat weerzin bij je opwekken?
Als God geen mensen uitkiest wordt er toch niemand zalig?
Er is niemand die vanuit zichzelf God zoekt, ook niet één, lees ik in mijn Bijbel.

Dus als je God wel zoekt, moet het wel van God komen, toch?
Er zijn mensen die God zoeken, omdat God hen zoekt.
Hij zoekt het verlorene.

God is altijd de Eerste. Hij is de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde.
Hij heeft er voor gezorgd dat Zijn Woord tot ons komt,
en het Woord is vlees geworden, daar hebben wij niet voor gezorgd, maar daar
heeft God voor gezorgd.

Vervolgens kiest God toch ook mensen uit die in Zijn Woord geloven?
Van voor de grondlegging der wereld?

Niemand kan tot Hem komen, tenzij dat het hem van de Vader gegeven is,
tenzij de Vader hem trekt!
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke;
en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Johannes 6:44.

Gelukkig maar, want anders werd er niemand zalig!

Tot zover mijn vorige bijdrage.

Wij moeten volgen, maar het moet inderdaad gegeven worden.
Weet je hoe dat werkt? Het Evangelie is een kracht Gods tot zaligheid, een ieder die gelooft.
God schakelt de mens in. Door Hem leven wij en bewegen wij.
Je zegt het zelf ook al, dat God het willen in je werkt.
Maar heb je ook weleens de andere kant ervaren? Je onwil en het alleen van Christus te verwachten?

Inderdaad, God zegt 'bekeert u en Jezus zegt 'volg Mij' en door Zijn machtswoord zullen er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk gaan doen.
Maar dat komt bij Hem vandaan.

Dit Evangelie is geschreven zodat je zou kunnen geloven dat Jezus de Christus, de Zoon van God is, en opdat je gelovig zou leven door Zijn Naam. ‘Kijk naar Hem, blinde ogen; Kijk naar Hem, dode zielen; Kijk naar Hem. Zeg niet dat je het niet kan; Hij in Wiens kracht ik spreek, zal een wonder laten gebeuren terwijl je het bevel hoort, en blinde ogen zullen zien, en de dode harten zullen overspringen in het eeuwige leven door het krachtige werk van Zijn Geest ‘(MTP, 40, 1894, p.502). C.H.Spurgeon.

En het kan zijn dat de Bijbelse waarheid mensen bij Jezus weghoudt, maar leugen en dwalingen brengen ook niet bij Jezus.
Het Evangelie is voor de een een reuk ten leven en voor de ander ten dode.
Toen Jezus zei tegen een groep volgelingen dat niemand kan komen tenzij de Vader hem trekt, gingen ze teleurgesteld weg en volgden Hem niet meer.

De uitwerking kan dus tweeledig zijn, 1 dat je Jezus niet meer volgt of 2 dat het je juist bij God brengt en je afhankelijk maakt.
Maar ik heb net als Spurgeon ook het vertrouwen dat God Zijn Waarheid gebruikt om mensen vrij te maken.
Hij werkt door Zijn Woord, het komt altijd bij God vandaan.
Ik moet eigenlijk niets hebben van die vrijewildrijverij.

Kun je nog op het onderstreepte en de rest ingaan?
Waarom stierf Jezus zowel voor mensen die Hem wel willen aannemen, als voor mensen die Hem niet willen aannemen?
God stierf voor goddelozen, de één is niet beter dan de ander.
Hij bad voor de discipelen dat hun geloof niet op zou houden.
De discipelen verlieten Jezus allen in de hof van Getsemane, toen Jezus gevangen werd genomen.
Petrus loochende Jezus driemaal.
Jezus bad voor Petrus, uit vrije ontferming.
Waar geloof komt van boven!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 apr 2018 20:26

Johan100 schreef:...... Ik moet eigenlijk niets hebben van die vrijewildrijverij....
Vrijewildrijverij is een contradictio in terminis.
Johan100 schreef:Je zegt het zelf ook al, dat God het willen in je werkt.
Maar heb je ook weleens de andere kant ervaren? Je onwil en het alleen van Christus te verwachten?
Nou, je hebt het wel niet tegen mij, maar op een forum mag iedereen op iedereen reageren.
Is het volgens jou noodzakelijk om onwil in jezelf te ervaren alvorens je behouden kunt worden? Zo ja, kun je dat Bijbels onderbouwen?
Zelf ben ik met de Bijbel opgevoed, en ik kan me geen moment in mijn leven herinneren dat ik niet bij Jezus wilde horen.
ALs God nou door de opvoeding heen kinderharten gewillig maakt, waarom willen jij met je aanhangers dan zulke 'kleinen in de genade' de stuipen op het lijf jagen met ''de'' rechtzinnige dogmatiek''?

En nee, ik heb nooit de ander kant ervaren: dat ik onwillig ben.
Is dat, volgens jou, noodzakelijk voor je behoud? Zo ja, kun je dat Bijbels onderbouwen?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 06 apr 2018 20:42

Johan100 schreef:Je haalt wat dingen door elkaar. Lees mijn post eens goed door.
Ik schreef het volgende en je quoot een losse opmerking.

Ik heb je post wel gelezen maar die lees ik dus niet nog een keer door. Daar verspil ik mijn tijd niet aan.
Ik quote niet een losse opmerking maar ik zeg na wat Gods Woord zegt, namelijk dat Jezus voor de zonden van de hele wereld is gestorven.
Dat God gisteren en vandaag en in Eeuwigheid dezelfde is en Hij geen onderscheidt des persoons maakt.
Dat God het genade aanbod zo ruim aangeboden heeft voor EEN IEDER, zodat een ieder die in Jezus geloofd niet verloren gaat maar Eeuwig leven heeft. Hiermee zeg ik dus wat God zegt, en spreek Hem na.

Ik spreek dus niet een theologische leerstelling na of een dogmatisch werk van wie dan ook.
Het gaat trouwens ook niet om de leer, maar om het LEVEN dat uit God komt.
Met jouw leerstellige zaken knijp je het leven uit mensen die zwak in de schoenen staan en nog niet genoeg hebben leren onderscheiden wat goed is of kwaad.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 apr 2018 21:12

Oh ja? Mijn leerstellige zaken? Ik knijp mensen het leven uit door op Christus te wijzen als Enige fundament?
Mensen zijn gevallen schepselen en er is niemand die God van ganser harte oprecht zoekt, ook niet één, tenzij.....vrije genade vanuit bewogenheid van Gods kant het anders maakt. Dat is de boodschap die ik heb. Voor de schijnchristen een ergernis wat ik schrijf, maar de ware christen weet uit ondervinding van deze zaken af. In het leven van de ware christen werkt God op Zijn eer aan. Bij die vrijewildrijverij is er weinig te bespeuren van 'alle eer zij aan God'. Nee, 'God een beetje en ik een beetje, ik moet meewerken, anders kan God mij niet zalig maken'. Dat is de kern van jullie boodschap.
Maar het is 'God wil en zij zullen'. Hij zal een onwillig volk gewillig maken. Vijanden worden met God verzoent.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 07 apr 2018 21:23

Johan100 schreef:Oh ja? Mijn leerstellige zaken? Ik knijp mensen het leven uit door op Christus te wijzen als Enige fundament?
Mensen zijn gevallen schepselen en er is niemand die God van ganser harte oprecht zoekt, ook niet één, tenzij.....vrije genade vanuit bewogenheid van Gods kant het anders maakt. Dat is de boodschap die ik heb. Voor de schijnchristen een ergernis wat ik schrijf, maar de ware christen weet uit ondervinding van deze zaken af. In het leven van de ware christen werkt God op Zijn eer aan. Bij die vrijewildrijverij is er weinig te bespeuren van 'alle eer zij aan God'. Nee, 'God een beetje en ik een beetje, ik moet meewerken, anders kan God mij niet zalig maken'. Dat is de kern van jullie boodschap.
Maar het is 'God wil en zij zullen'. Hij zal een onwillig volk gewillig maken. Vijanden worden met God verzoent.

Jezus is het fundament, maar IEDEREEN mag naar Hem toekomen en Hij stuurt niemand weer weg.
Door te zeggen dat Jezus niet voor sommige mensen is gestorven perk je de genade van God in en dan houdt je mensen in de onzekerheid of God wel of niet van hem of haar houdt. Jezus is gestorven en opgewekt. KIES DAN HET LEVEN, dat is Jezus.
Dan laat je je met God verzoenen. Dat is de Boodschap die de Bijbel heeft.

Iemand die net tot geloof komt is ook een ware Christen, maar heeft totaal geen ondervinding.
Je eigen ellende kennen is helemaal geen vereiste om behouden te worden, daarvoor hoef je alleen Jezus maar te kennen als jouw Heer, en te doen wat Hij zegt. Het leven met God elke dag weer, dat is de ondervinding die van belang is, het genieten van het samenzijn, Zijn Woord te eten en de gesprekken met Hem. God werkt helemaal niet op Zijn eer aan in het leven van een ware Christen. De ware Christen moet ZELF DOEN wat God gezegt heeft. De ware Christen wil dus in alles de Eer aan God geven en aan Jezus. De verantwoordelijkheid heeft God bij de mens zelf gelegt.

Het wederomgeboren worden is het grootste wonder van God, maar daarvoor is geloof nodig van de mens. Maar een heel klein beetje, en dat moet de mens dus wel hebben om tot geloof te kunnen komen. Zo groot als een mosterdzaadje is zat genoeg, zelfs daarmee kan je al bergen verzetten.
Dus als iemand tot geloof komt moet dat geloof groeien. Door te DOEN wat God zegt groeit het geloof. Ik hoef niet meewerken om mijzelf zalig te maken, maar ik KIES er uit vrije wil voor om de werken te doen welke IN CHRISTUS voor mij bereid zijn zodat de Naam van Jezus verhoogd wordt.
Ja het is Gods wil, maar niet alleen zij zullen. Het is niet plichtsbesef en doen omdat het moet, maar het is ook of je God van harte met blijdschap hebt gediend. Als je dat namelijk niet doet dan zie je God als hardvochtig meester en is er maar 1 richting die je uit kan gaan, namelijk de buitenste duisternis.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 07 apr 2018 21:33

Veendam schreef: God werkt helemaal niet op Zijn eer aan in het leven van een ware Christen. De ware Christen moet ZELF DOEN wat God gezegt heeft.
Dat God niet op Zijn eer aan zou werken zeg je zo stellig dat ik me afvraag hoe jouw geloof eruit ziet.
Moslims moeten ook heel veel doen.

Veendam schreef:Het wederomgeboren worden is het grootste wonder van God, maar daarvoor is geloof nodig van de mens. Maar een heel klein beetje, en dat moet de mens dus wel hebben om tot geloof te kunnen komen.

Dus een mens moet geloven zodat God een mens wederomgeboren kan laten worden? Ik weet niet wat ik lees.
Jij hebt geen vrije wil, je denkt het misschien. Je kent jezelf niet. Satan verslaat ze bij bosjes die denken zelf naar de hemel op te kunnen klimmen.Maar ze lopen naar de buitenste duisternis. Waarom? Omdat ze hun eigen goede werken meebrengen en Christus geen 100 procent Zaligmaker voor ze is.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 07 apr 2018 21:56

Johan100 schreef:Dat God niet op Zijn eer aan zou werken zeg je zo stellig dat ik me afvraag hoe jouw geloof eruit ziet.
Moslims moeten ook heel veel doen.

Dus een mens moet geloven zodat God een mens wederomgeboren kan laten worden? Ik weet niet wat ik lees.
Jij hebt geen vrije wil, je denkt het misschien. Je kent jezelf niet. Satan verslaat ze bij bosjes die denken zelf naar de hemel op te kunnen klimmen.Maar ze lopen naar de buitenste duisternis.

Als je iemand zijn uitspraak wilt neerhalen is dat makkelijk door niet geheel te citeren. satan versloeg zo Adam en Eva, maar mij niet.
God werkt niet op Zjn Eer aan in het leven van een ware Christen omdat de ware Christen alles doet en laat waardoor God ge-eerd wordt.

Het Goddelijke Leven ontvangen door de wedergeboorte dat is door het geloof, door het geloof ben je behouden.
Ik hoefde alleen dus maar te geloven om wedergeboren te worden, maar ja, nu Jezus dus mijn Heer is geworden wil ik ook doen wat Hij zegt.
Dat doe ik niet om het Leven te beërven, maar juist omdat ik dat Leven heb ontvangen.
Als je niet weet wat je leest dan moet je maar eens kijken wat er over gesproken wordt door de Bijbel.
DOOR GELOOF ZIJT GIJ BEHOUDEN !!
Ik heb nog steeds een vrije wil, maar sinds ik Jezus Heer gemaakt heb over geheel mij leven wil ik niet alles meer.
Ik ken mijzelf ook wel hoor, maar hoe meer ik Jezus beter leer kennen des te meer verander ik in mijn denken.
satan verslaat helemaal niks, die is verslagen op Golgotha.
Wanneer satan mij aan wil vallen dan weet ik dat Jezus mij de autoriteit heeft gegeven om te doen wat Jezus zei.
Gewoon IN Christus blijven, weerstand bieden aan die etterbak, en hij zal van mij vlieden.

Maar je gaat niet in op dingen die ik zeg: Dien je God omdat het moet, uit plichtsbesef, of uit vrije wil en met vreugde en blijdschap ?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 07 apr 2018 22:06

Veendam schreef: maar sinds ik Jezus Heer gemaakt heb over geheel mij leven wil ik niet alles meer.

Jij hebt Jezus Heer gemaakt over geheel jouw leven? Zulke bekeringen lees ik niet van in de Bijbel.

Bij mij ging het anders. Hij zocht mij op omdat ik een zondaar was en ben.
Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. En ik was ziek en daarom zocht Hij mij op.
Hij is gekomen voor zondaren.

Veendam schreef: Maar je gaat niet in op dingen die ik zeg: Dien je God omdat het moet, uit plichtsbesef, of uit vrije wil en met vreugde en blijdschap ?
Ik dien God met blijdschap omdat Hij mijn wil omgebogen heeft.

DeDwaler
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor DeDwaler » 08 apr 2018 01:18

.
Nina schreef:Even een reactie op deze zin: 'Als de mens in staat is om, tegen zijn gevallen en ongehoorzame natuur in, voor God te kiezen dan is hij helemaal niet verloren of dood in zonden en overtredingen. '

Je conclusie volgt hier niet uit. Mensen kunnen voor God kiezen, maar dat zegt niets over hun verloren staat of dat ze zichzelf zalig kunnen maken. Nadat een mens tot God komt (omdat God die mens getrokken heeft), kan deze tot het inzicht komen dat hij/zij vol schuld voor God staat en Iemand nodig heeft die de schuld vereffent wat hij/zij zelf niet kan.

Inderdaad, Nina, je zegt het zelf: "omdat God die mens getrokken heeft". Of zoals Johannes de doper ook zegt:

"Een mens kan niets aannemen, als het hem niet uit de hemel gegeven is." (Johannes 3:27b)

.
.

DeDwaler
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor DeDwaler » 08 apr 2018 02:50

.
Veendam schreef:Het is iedereen gegeven om in te gaan op de uitnodiging, alleen of iemand er op in gaat of niet dat doet aan de gehele zaak niets af.

Natuurlijk doet dat aan de zaak af. Het doet aan de zekerheid van het heil af. Het heil is zeker, omdat het uit God voortkomt en niet uit de mens:

"Maar uit Hem bent u in Christus Jezus, Die voor ons is geworden wijsheid van God en gerechtigheid, heiliging en verlossing, opdat het zal zijn zoals geschreven staat: Wie roemt, laat hij roemen in de Heere." (1 Korinthe 1:30-31)

Veendam schreef:God zegt dat een ieder zich moet bekeren en dan houdt dat dus ook in dat de mens dat kan, anders zou God iets onmogelijks vragen van de mens en dan zou God dus vreemd gezegd de oorzaak zijn dat de mens zich niet kan bekeren

Veendam, vergeet niet dat God volmaakt is. Gods eis aan de mens is volmaaktheid. God houdt met Zijn eis geen rekening met onze zondigheid, omdat Hij heilig is. Aangezien de eis het voor mensen (vanwege hun zondigheid) onmogelijk maakt, heeft God Zijn Zoon gezonden om het door Zijn gehoorzaamheid mogelijk te maken om de gevallen mens met Zichzelf in Christus te verzoenen.

Er is dus de eis, de zonde en de genade van God.

Veendam schreef:Het is naar Gods welbehagen en naar Zijn wil dat een ieder gered zal worden door Christus en dat hun positie veranderen gaat van LIGGEN IN DE ZONDE naar IN CHRISTUS

Zeker. Dat Gods eis het bij mensen onmogelijk maakt, doet aan onze verantwoordelijkheid niets af, omdat onze ongehoorzaamheid uit ongeloof en onwil voortkomt en dat wordt ons aangerekend.

Veendam schreef:Zonde en ongeloof weerhouden de mens niet om naar Jezus te komen, omdat deze weg open is. Jezus stierf immers voor ons toen wij nog zondaren waren.

De weg mag dan open zijn, maar: "Zie, de hand van de HEERE is niet te kort dat ze niet zou kunnen verlossen, en Zijn oor is niet toegestopt dat het niet zou kunnen horen. Maar uw ongerechtigheden maken scheiding tussen u en uw God, uw zonden doen Zijn aangezicht voor u verborgen zijn, zodat Hij u niet hoort." (Jesaja 59:1-2)

Als de zonde(n), waaronder ongeloof, een mens niet weerhouden, wat is dan een zondaar dat Christus voor hem moest sterven?

Veendam schreef:Het lijkt mooi zo maar je moet verder lezen dan vers 21. Voor elke plaag staat er dat farao zijn hart verharde en dat deed God dus niet. Dat lees je alleen voor de laatste plaag waarbij iedere eerstgeborene gedood werd die niet schuil ging achter het bloed. Vers 22 en verder daar staat: Israel is mijn eerstgeboren zoon, daarom zeg ik u: Laat mijn zoon gaan pdat hij Mij diene. Zoudt gij echter weigeren (hier is dus een keuzemogelijkheid) hem te laten gaan, dan zal ik uw eerstgeborene doden

Dat deed God dus wel. Hoe kun je nu wat God Zelf zegt (vers 21) compleet in de wind slaan? Wat is het probleem?

"Pilatus dan zei tegen Hem: Spreekt U niet tot mij? Weet U niet dat ik macht heb U te kruisigen, en macht heb U los te laten? Jezus antwoordde: U zou geen enkele macht tegen Mij hebben, als het u niet van boven gegeven was; daarom heeft hij die Mij aan u overgeleverd heeft, een grotere zonde dan u. Van toen af probeerde Pilatus Hem los te laten, maar de Joden schreeuwden: Als u Deze loslaat, bent u niet de vriend van de keizer; iedereen die zichzelf koning maakt, verzet zich tegen de keizer." (Johannes 19:10-12)

Veendam schreef:Op grond van het Woord van God weet ik dat God verkozen heeft om een ieder tot behoud te brengen die IN CHRISTUS is. Het is dus neit zo dat God zegt van deze wel en deze niet

Dat klopt. De gehele mensheid is in Adam verworpen, dus het Evangelie komt ook tot allen:

"Zoals dus door één overtreding de veroordeling gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven." (Romeinen 5:18)

.
.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”