Night schreef:Kan allemaal waar zijn wat je zegt, maar diegene waar je op reageert stelt dat ze vroeger wel wisten wat ze met zulke BOEKEN moesten doen...namelijk verbranden. Hij doelt waarschijnlijk op het verbranden van ketterse lectuur, een niet onbekend verschijnsel in vroeger tijden..
als het over de boekken ging en niet over mensen dan heb ik dat verkeerd begrepen
en dus een betje te vel gereageerd
en het verbranden van boekken die volgens zommige "occult" zijn is vandaag de dag ook nog aan de orde van de dag
vorig jaar was er nog een of andere vage predikant in america die alle boekken van Harry P liet verbranden
zamen met sneewitje en doorenroosje
zucht......
gewoon zielig dat men zo kortzichtig kan zijn in deze tijden
maar weer ff on topic
dat kinderen door een fantasy verhaal als dat van Harry P in de wereld van het "occultisme" terecht komen lijkt me erg sterk
want dan moetten we eerst weten wat "occultisme" is om te kunnen zeggen of ze er in vervallen
en bang zijn voor geesten lijkt mij niets anders dan gezond op die leeftijd
(en dan bedoel ik gezonde angst en niet de paranoide uitzonderingen)
maar er is nog niemand eigelijks met een goed antwoord gekomen op de vraag waarom er nu zoveel drukte word gemaakt over Harry P en destijds niet gebeurde bij films als the never ending storry of dark cristal enz enz