Harry Potter...deel 2?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

poemojn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor poemojn » 25 nov 2002 22:50

-Rianne- schreef:Ben ook blij dat de meerderheid hier ook het geen goede films vindt (voor kinderen).
En ja, deel 2 is erger dan deel 1...

Ben pas geweest (voorstelling van ong. 18uur), de kinderen in de zaal leefden zo erg mee met de kinderen in die film (andere leerlingen van Zweinstein) dat ze op 't eind allemaal meeklapten..

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 25 nov 2002 22:59

RPGtB schreef:Vroeger wisten ze ten minste nog wat je met dit soort boeken moet doen : VERBRANDEN!

heb je wel enig besef van wat je nu zecht.. ?
leaver dea as slaaf

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 25 nov 2002 23:03

dat denk ik wel, anders zei hij dat niet hier, he :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 nov 2002 23:14

Koss, wat zegt hij dan? Wat is er mis mee...zelfde idee als door de papierversnipperaar halen toch? Lijkt me niets mis mee, de film mag ook gelijk versnipperd worden!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 25 nov 2002 23:14

johannes1 schreef:

punt 1 : heksen tovenaars en kruidenvroutjes werden niet verbrand maar verhangen ! (verbranding was het "voorrecht" voor de ketters

punt 2 : de laatste tot dood veroordeelde op grond van hekserij was een vrouw in neimegen in 1603 en de wet op vervolging van hekserij en toverij is in nederland al in 1610 afgeschaft

punt 3 : in nederland hebben we een scheiding tussen kerk en staat en vrijheid van religie
het aanvallen of dirkrimineren van een religie is strafbaar en het beoevenen van een religie niet

oftewel je hebt geen id van wat je zecht
en zeker geen benul van de geschidenis waar je naar verwijst
leaver dea as slaaf

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 nov 2002 23:16

He?? Wat heeft dat te maken met het vernietigen van een boek??

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 25 nov 2002 23:18

Koss schreef:
johannes1 schreef:

punt 1 : heksen tovenaars en kruidenvroutjes werden niet verbrand maar verhangen ! (verbranding was het "voorrecht" voor de ketters

punt 2 : de laatste tot dood veroordeelde op grond van hekserij was een vrouw in neimegen in 1603 en de wet op vervolging van hekserij en toverij is in nederland al in 1610 afgeschaft

punt 3 : in nederland hebben we een scheiding tussen kerk en staat en vrijheid van religie
het aanvallen of dirkrimineren van een religie is strafbaar en het beoevenen van een religie niet

oftewel je hebt geen id van wat je zecht
en zeker geen benul van de geschidenis waar je naar verwijst

Kan allemaal waar zijn wat je zegt, maar diegene waar je op reageert stelt dat ze vroeger wel wisten wat ze met zulke BOEKEN moesten doen...namelijk verbranden. Hij doelt waarschijnlijk op het verbranden van ketterse lectuur, een niet onbekend verschijnsel in vroeger tijden.
Er valt wel wat af te dingen op die redenatie, maar laten we het dan wel bioj die boeken houden, en niet allerlei andere zaken erbij halen..
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 25 nov 2002 23:32

Night schreef:Kan allemaal waar zijn wat je zegt, maar diegene waar je op reageert stelt dat ze vroeger wel wisten wat ze met zulke BOEKEN moesten doen...namelijk verbranden. Hij doelt waarschijnlijk op het verbranden van ketterse lectuur, een niet onbekend verschijnsel in vroeger tijden..

als het over de boekken ging en niet over mensen dan heb ik dat verkeerd begrepen
en dus een betje te vel gereageerd

en het verbranden van boekken die volgens zommige "occult" zijn is vandaag de dag ook nog aan de orde van de dag

vorig jaar was er nog een of andere vage predikant in america die alle boekken van Harry P liet verbranden
zamen met sneewitje en doorenroosje
zucht......
gewoon zielig dat men zo kortzichtig kan zijn in deze tijden

maar weer ff on topic

dat kinderen door een fantasy verhaal als dat van Harry P in de wereld van het "occultisme" terecht komen lijkt me erg sterk
want dan moetten we eerst weten wat "occultisme" is om te kunnen zeggen of ze er in vervallen

en bang zijn voor geesten lijkt mij niets anders dan gezond op die leeftijd
(en dan bedoel ik gezonde angst en niet de paranoide uitzonderingen)

maar er is nog niemand eigelijks met een goed antwoord gekomen op de vraag waarom er nu zoveel drukte word gemaakt over Harry P en destijds niet gebeurde bij films als the never ending storry of dark cristal enz enz
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 25 nov 2002 23:38

maar er is nog niemand eigelijks met een goed antwoord gekomen op de vraag waarom er nu zoveel drukte word gemaakt over Harry P en destijds niet gebeurde bij films als the never ending storry of dark cristal enz enz

dan lees je weer niet goed want ik heb je WEL mijn mening daarover gegeven

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 25 nov 2002 23:46

moppie schreef:dan lees je weer niet goed want ik heb je WEL mijn mening daarover gegeven

die heb ik wel gelezen
maar ik had verwacht dat iemand er een betere verklaring voor had
leaver dea as slaaf

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 26 nov 2002 12:00

Sorry Koss, maar als iemand een betere verklaring moet geven, ben jij het wel! Je kunt wel bezig blijven over dat fantasieverhaal, maar heb je ook nog andere argumenten?

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 26 nov 2002 19:33

Dat heb ik zeker ja. Occulte boeken verbrand je, en als je dat erg weinig eigentijds vindt: Gooi ze in zo'n afvalverbrandingsfabriek, dan maken ze er elektrische energie van. Hebben die boeken toch nog nut gehad..... :P

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 26 nov 2002 19:37

Grappig om dit allemaal te lezen!

Ik ben ook naar de film geweest, op de eerste dag dat hij draaide. Er zaten erg kleine kinderen in de zaal (4,5,6 jaar) en er werd veel gehuild tijdens de film. (Het was de Originele Verzie, dus ondertiteld, ik snap niet dat ouders hun kinderen daar naartoe meenemen).
Zelf vond ik de film niet zo goed als de eerste HP. Het acteerwerk was ronduit slecht, o.a. daardat die jochies net de baard in de keel hebben en niet meer zo goed kunnen naspelen dat ze in grote nood om hulp roepen.
Laatst gewijzigd door Eelco op 27 nov 2002 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 27 nov 2002 01:52

Als je goed oplet zie je dat hij in de categorie 16+ valt.

Stond advertentie in de DD en netjes een 16 erbij als categorie
Dus zeker geen kinder''film.

ps EELCO even een reactie op jou sneer wat betreft Koss zijn typfouten. Koss is dyslectisch zoals hij al eerder aangegeven heeft. Ik vind het dus buitengewoon min om daar opmerkingen over te maken

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 27 nov 2002 08:38

moppie schreef:Als je goed oplet zie je dat hij in de categorie 16+ valt.
Stond advertentie in de DD en netjes een 16 erbij als categorie
Dus zeker geen kinder''film.

Over welke film heb je het nu? Toch niet over
Harry Potter (2, OV) En De Geheime KamerAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding ?
Afbeelding staat voor "meekijken gewenst voor kinderen onder de zes jaar".
Wanneer een film beoordeeld wordt als 16+ dan mogen bioscopen geen kinderen onder de 16 jaar toelaten.
Verder heeft Harry Potter 2 heeft de volgende pictogrammen gekregen:
Afbeelding Geweld
Afbeelding Angst

De betekenis en consequenties van die beoordeling kun je nagaan op de site van Kijkwijzer.
Op bevenvermelde site is het ook mogelijk een klacht in te dienen over de beoordeling van de film, wanneer het geen redelijke beoordeling is of wanneer bv. voor een kinderfilm trailers worden getoond van films met een 16+ kwalificatie. Wanneer je een klacht in wilt dienen moet je daar zijn, als HP de kwalificatie 16+ krijgt kunnen er geen jonge kindertjes meer naar kijken in de bioscoop. Maar dan moet je hem natuurlijk wel eerst zelf gezien hebben.

Wat is eigenlijk de DD?

ps MOPPIE even een reactie op jouw sneer wat betreft Koss zijn leesfouten. Koss is dyslectisch zoals hij al eerder aangegeven heeft. Daarom is het volgens sommigen minder geslaagd iemand verwijten te maken over fouten die daar direct uit voortkomen. Zelf denk ik dat het vaak de derde persoon is die een mogelijke belediging waarneemt en heldhaftig en glorieus vermanend in de bres springt.

Terug naar “Archief”