Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Radical
Sergeant
Sergeant

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 12:18

Marnix schreef: Maar als Petrus en Johannes naar de tempel gaan genezen ze daar een verlamde man die daar altijd zat. Hoe vaak zal Jezus daar langs zijn gelopen? Het koninkrijk is er nu al, maar God heeft voor eens een betere plek bedacht en daar mogen we naar uitkijken. Paulus (die zelf ook ergens last van had, een "doorn in zijn vlees" en God regelmatig vroeg om dat weg te nemen maar dat gebeurde niet

Ik geloof in wonderen, ik geloof dat God soms op wonderlijke wijze geneest en zo Zijn macht laat zien. Maar we genezen niet allemaal en uiteindelijk sterven we en dan gaan we naar Hem, waar geen ziekte en dood, geen ellende en pijn meer is. Dat is onze bestemming, de nieuwe aarde / hemel. En dat moeten we niet uit het oog verliezen.

Ja Radical, Hij schenkt ons al die dingen die je leest in Romeinen 8. Maar misschien niet altijd op de manier die we verlangen / verwachten. Soms kunnen we vragen om genezing van ziekte, om gered te worden van de dood. En Hij brengt ons dan uiteindelijk naar een plek waar we nooit meer ziek zullen worden en nooit zullen sterven.

Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
(...)
Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht en geen pijn, want wat er eerst was is voorbij

(Openbaring 21)

Als eerste mijn reactie op die verlamde man bij de poort, zeker ben ik het met jou eens dat niet iedereen genezen is in israël of jeruzalem, dat heb ik ook nooit beweerd, wat ik heb proberen duidelijk te maken dat iedereen die ziek was en een beroep deed op jezus Hij ze genas...

Bestemming Hemel en aarde Heb ik ook duidelijk een andere visie voor geïnteresseerd http://preterisme.nl/de-hemel-en-de-aarde/

en over de doorn van paulus : De doorn in het vlees van Paulus was geen ziekte

De verkeerde uitleg van de doorn in het vlees van Paulus is een hinderpaal geweest voor vele Christenen om hun genezing van God te ontvangen. Het is één van die tradities en leringen van mensen die Gods Woord krachteloos maakt. Zo beweert men dat Paulus aan een ernstige oogziekte leed. Dat er voortdurend een soort etter uit zijn ogen kwam of dat hij een leveraandoening had, wat trouwens nergens in de Bijbel vermeld wordt.

Laten we het Bijbelgedeelte over Paulus doorn in het vlees er eens bijhalen en lezen: http://www.jezus-is-heer.be/Jezus%20geneest/Dag%2039%20-%20De%20doorn%20in%20het%20vlees%20van%20Paulus%20was%20geen%20ziekte.htm
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 30 aug 2017 12:44

Radical schreef:Goed gezien Bambi teveel om hier te benoemen, maar sluit ze ook niet uit, door wat jezus voor ons gedaan heeft kon dezelfde Geest die Jezus uit de dood heeft opgewekt in ons en over ons komen, en niet ten delen, maar exact hetzelfde, en de uitwerking ervan dus ook !!

Dank u wel Heilige Geest voor u werk op aarde !!

Je vergeet hierbij 1 ding
De Heere Jezus was zonder zonde en wij hebben ons zondige vlees nog, dus dat zal niet lukken

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2017 12:57

Radical schreef:Als eerste mijn reactie op die verlamde man bij de poort, zeker ben ik het met jou eens dat niet iedereen genezen is in israël of jeruzalem, dat heb ik ook nooit beweerd, wat ik heb proberen duidelijk te maken dat iedereen die ziek was en een beroep deed op jezus Hij ze genas...

Bestemming Hemel en aarde Heb ik ook duidelijk een andere visie voor geïnteresseerd http://preterisme.nl/de-hemel-en-de-aarde/

en over de doorn van paulus : De doorn in het vlees van Paulus was geen ziekte

De verkeerde uitleg van de doorn in het vlees van Paulus is een hinderpaal geweest voor vele Christenen om hun genezing van God te ontvangen. Het is één van die tradities en leringen van mensen die Gods Woord krachteloos maakt. Zo beweert men dat Paulus aan een ernstige oogziekte leed. Dat er voortdurend een soort etter uit zijn ogen kwam of dat hij een leveraandoening had, wat trouwens nergens in de Bijbel vermeld wordt.

Laten we het Bijbelgedeelte over Paulus doorn in het vlees er eens bijhalen en lezen: http://www.jezus-is-heer.be/Jezus%20geneest/Dag%2039%20-%20De%20doorn%20in%20het%20vlees%20van%20Paulus%20was%20geen%20ziekte.htm

En hoe zit het dan precies met de mensen die een beroep op Jezus doen en niet genezen? Die ken ik ook wel.

En waar lees je precies in de Bijbel dat God wil dat iedereen hier en nu geneest?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 13:00

elbert schreef:Dus als je maar intensief genoeg bidt, geneest Jezus je altijd, blijf je altijd gezond en ga je nooit dood?

1 Kor. 15:19 Als wij alleen voor dit leven op Christus onze hoop gevestigd hebben, zijn wij de meest beklagenswaardige van alle mensen.

Waarom zegt Paulus dit? Omdat een christen een gemakkelijk leventje krijgt als hij christen wordt? Nee, een christen heeft het in dit leven juist vaak moeilijker dan een niet-christen. Daarom zegt Paulus dit.
De echte definitieve genezing waarbij we nooit meer ziek worden, verwachten we na dit leven.

Het lijden voor christus, Paulus kent de verdrukking uit ervaring. Deze man staat er midden in en hij heeft er volle vrede mee! Er is niets in hem van zelfbeklag of medelijden met zichzelf. Integendeel; hij kan er nog op roemen! Hij beseft, dat het een eer is, wanneer God het hem toevertrouwt zoveel verdrukking te lijden, zoals hij ook aan de Gemeente te Philippi schrijft: “Want aan u is de genade verleend , voor Christus, niet alleen in Hem te geloven, maar ook voor Hem te lijden, in dezelfde strijd, die gij eens van mij hebt gezien en nu van mij hoort.” En wat heeft de apostel een strijd moeten leveren voor zijn geloof in de Heiland!
We lezen opnieuw enkele verzen uit de Tweede Korinthebrief: “in moeiten veel vaker, in gevangenschappen veel vaker, in slagen maar al te zeer, in doodsgevaren menigmaal; van de Joden heb ik 40 min 1 slagen ontvangen, drie maal ben ik met de roede gegeseld, drie maal heb ik schipbreuk geleden, een etmaal heb ik doorgebracht in volle zee, telkens op reis, in gevaar door rivieren, in gevaar door rovers, in gevaar door volksgenoten, in gevaar door de heidenen, in gevaar in de stad, in gevaar in de woestijn, in gevaar op zee, in gevaar onder valse broeders, in moeten en inspanning, tal van nachten zonder slaap, in honger en dorst, tal van dagen zonder eten , in koude en naaktheid; en dan, afgezien van de dingen die er verder nog zijn, mijn dagelijkse beslommeringen, mijn zorg voor al de Gemeenten…” (11, 23-29).

Hij heeft in al die verdrukkingen de kracht van God ontvangen,omdat hij afweet van het lijden van Christus. Daarom kan hij er in roemen en wekt hij ook de geloofsgenoten in Rome op dat te doen. “IK ROEM OOK IN DE VERDRUKKINGEN…” Jullie ook?

dit had dus niets te maken met ziekten !! maar de boodschap die Hij bracht die niet geaccepteerd werdt !! en ze Hem daarom zo vervolgde
Redding door geloof door genade in Jezus Christus, het volbrachte werk, de boodschap dat het einde van de wet (mozes) er zat aan te komen (70 na CHr) Dat er in de Naam van Jezus en zijn autoriteit redding, bevrijding, genezing, en alle zegeningen van Abraham vrij gezet konden worden, dat is wat niet door iedereen geaccepteerd werdt

heb je het idee dat Onze Heere Jezus alleen gered heeft om ons na de Hemel te laten gaan na onze dood ??, en wij hier op aarde een miserabel leven zouden hebben, vol ziekten ellende en narigheid en depressie, ik weet niet of je ooit beseft hebt wat het evangelie van het koninkrijk inhoud en letterlijk betekend ?? want dat was en is de boodschap volgens mij..

Joh 10 v 10 De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed.

Jezus is mijn herder, God is goed en ik weet precies waar al het andere vandaan komt Ha ha zo simpel ligt dat !!

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 13:05

Marnix schreef:En hoe zit het dan precies met de mensen die een beroep op Jezus doen en niet genezen? Die ken ik ook wel.

En waar lees je precies in de Bijbel dat God wil dat iedereen hier en nu geneest?

Hier kom ik uitvoerig op terug, maar bedankt voor de vraag :D

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 aug 2017 13:42

Radical schreef:heb je het idee dat Onze Heere Jezus alleen gered heeft om ons na de Hemel te laten gaan na onze dood ??, en wij hier op aarde een miserabel leven zouden hebben, vol ziekten ellende en narigheid en depressie, ik weet niet of je ooit beseft hebt wat het evangelie van het koninkrijk inhoud en letterlijk betekend ?? want dat was en is de boodschap volgens mij..
Je komt met je boodschap dicht in de buurt van het welvaartsevangelie: geloof in God en je wordt rijk, je wordt nooit ziek en het gaat je verder in materieel opzicht goed.

Dat is niet zoals de Bijbel erover spreekt. Het is bovendien klinkklare onzin, want iedereen krijgt te maken met tegenslag, ziekte en dood.

De Bijbel spreekt over redding en bevrijding (ook van ziekte), maar zegt ons tegelijkertijd dat elke genezing, lichamelijke welvaart enzovoorts (als we die krijgen) slechts een tijdelijk voorproefje zijn van wat er straks komt. Bovendien dat de genezingen die we nu ontvangen dus een tijdelijk karakter hebben.
Daarom zegt de apostel Paulus ook dat we zuchten naar de verlossing van ons lichaam (Rom. 8:23). Want heel de schepping, waar ook Radical en ik deel van uitmaken, zucht en is in barensnood. Ons lichaam wordt ziek en sterft. We verwachten dus een nieuw lichaam, dat nooit meer te maken zal krijgen met ziekte en dood. Dat lichaam krijgen we bij de opstanding der doden. Niet eerder.

Ik snap best dat je enthousiast bent over eventuele voorproefjes, maar verwar het niet met het hoofdgerecht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 14:31

elbert schreef:Je komt met je boodschap dicht in de buurt van het welvaartsevangelie: geloof in God en je wordt rijk, je wordt nooit ziek en het gaat je verder in materieel opzicht goed.

Mijn boodschap :

Lezen: 3 Johannes 1-12
Vertaling 1951 nbg
1De oudste aan de geliefde Gajus, die ik in waarheid liefheb. 2 Geliefde, ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wèl gaat. 3 Want het heeft mij zeer verblijd, als er broeders kwamen en van uw waarheid een goed getuigenis gaven, zoals gij dan ook in de waarheid wandelt. 4 Groter blijdschap ken ik niet, dan dat ik hoor, dat mijn kinderen in de waarheid wandelen.

De Nieuwe Bijbelvertaling
1 Van de oudste. Aan mijn geliefde broeder Gajus, die ik werkelijk liefheb.

2 Geliefde broeder, ik hoop dat het u in alle opzichten goed gaat en dat u gezond bent. Dat het uw ziel goed gaat weet ik, 3 want tot mijn grote blijdschap kwamen hier telkens weer broeders die van uw trouw aan de waarheid getuigden; ze vertelden dat u de weg van de waarheid volgt. 4 Niets verheugt mij meer dan te horen dat mijn kinderen de weg van de waarheid volgen.
je mag het noemen wat je wilt elbert maar dit is mijn gebed voor jou ""ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wèl gaat"" dat het jou wel vaart ha ha zit wel wat in !!

elbert schreef:Dat is niet zoals de Bijbel erover spreekt. Het is bovendien klinkklare onzin, want iedereen krijgt te maken met tegenslag, ziekte en dood.

dat ontken ik ook niet, maar de God's woord spreekt dat we geen willoze slachtoffers van de duivel hoeven zijn, of van onze oude natuur .. achtergebleven op deze aardkloot als wezen dat bestrijd ik..

elbert schreef:De Bijbel spreekt over redding en bevrijding (ook van ziekte), maar zegt ons tegelijkertijd dat elke genezing, lichamelijke welvaart enzovoorts (als we die krijgen) slechts een tijdelijk voorproefje zijn van wat er straks komt. Bovendien dat de genezingen die we nu ontvangen dus een tijdelijk karakter hebben.

God is goed en de duivel is slecht, waar ik zoveel moeite mee heb dat stil maar wacht maar alles wordt nieuw gehalte, terwijl we De Heilige Geest hebben ontvangen, het bloed, de opstanding, engelen die ons helpen, Jezus die voor ons bid en pleit, een krachtige boodschap paulus sprak het al tegen timotheus :2 timv 6 Vergeet dus niet het vuur aan te wakkeren van Gods genade die in u is door de oplegging van mijn handen. 7Want God heeft ons niet een geest geschonken van vreesachtigheid, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid. 8Schaam u dus niet van onze Heer te getuigen. Huh aanwakkeren handoplegging misschien weer een nieuwe topic !!

elbert schreef:Daarom zegt de apostel Paulus ook dat we zuchten naar de verlossing van ons lichaam (Rom. 8:23). Want heel de schepping, waar ook Radical en ik deel van uitmaken, zucht en is in barensnood. Ons lichaam wordt ziek en sterft. We verwachten dus een nieuw lichaam, dat nooit meer te maken zal krijgen met ziekte en dood. Dat lichaam krijgen we bij de opstanding der doden. Niet eerder.

tis fijn dat je rom aanhaalt H 8v14 Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God. 15De geest die gij ontvangen hebt, is er niet een van slaafsheid, die u opnieuw vrees zou aanjagen. Gij hebt een geest van kindschap ontvangen, die ons doet uitroepen: Abba, Vader! 16De Geest zelf bevestigt het getuigenis van onze geest, dat wij kinderen zijn van God. 17Maar als wij kinderen zijn, dan ook erfgenamen, en wel erfgenamen van God tezamen met Christus, daar wij delen in zijn lijden, om ook te delen in zijn verheerlijking. 18Ik ben er zelfs van overtuigd, dat het lijden van deze tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid waarvan ons de openbaring te wachten staat. 19Ook de schepping verlangt vurig naar de openbaring van Gods kinderen. 20Want zij is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet omdat zij het zelf wil, maar door de wil van Hem die haar daaraan onderworpen heeft. Maar zij is niet zonder hoop, 21want ook de schepping zal verlost worden uit de slavernij der vergankelijkheid en delen in de glorierijke vrijheid van de kinderen Gods. 22Wij weten immers, dat de hele natuur kreunt en barensweeën lijdt, altijd door. 23En niet alleen zij, ook wij zelf, die toch reeds de eerstelingen van de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten over ons eigen lot, zolang wij nog wachten op de verlossing van ons lichaam. 24In deze hoop zijn wij gered. Maar men spreekt niet van hopen, als men het voorwerp van zijn hoop reeds aanschouwt: wie verwacht nog wat hij al ziet? 25Daar onze hoop gericht is op het onzichtbare, moet onze verwachting gepaard gaan met standvastigheid
het openbaar worden van de zonen God's zou dat voor de hemel straks zijn, zou het daar nodig zijn ??

elbert schreef:Ik snap best dat je enthousiast bent over eventuele voorproefjes, maar verwar het niet met het hoofdgerecht.

klopt maar zouden die voorproefjes van wie God is, mensen niet vreselijk jaloers moeten maken, om de geweldige Vader en onze oudste broer de Heere Jezus en de Heilige Geest te mogen kennen, zou de kerk niet de beste plek op aarde moeten zijn ?? waar ""gerechtigheid en vrede en blijdschap in de Heilige Geest. het uitgangspositie is !! Jezus Leeft en ik met hem, waarom niet het hele volbrachte werk omarmen ??

en waarom is dit zo moeilijk te geloven ?

God is goed !!

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 30 aug 2017 15:02

mona schreef:Radical,

Hoe onderscheid jij dat de tekenen en wonderen die heden ten dage gedaan worden, van God zijn of van verkeerde krachten?
Hoe doe jij je toetsing, welke middelen gebruik jij om te onderscheiden?

Deze vraag staat nog open.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2017 15:12

Inderdaad. Ik moest ook aan Romeinen 8 denken en andere teksten die het hebben over het delen in het lijden van Christus zodat we ook mogen delen in Zijn heerlijkheid. Het evangelie is dat we hier de intense vreugde die Hij geeft al mogen ervaren, maar niet dat er hier geen lijden is of dat het leven alleen maar leuk is. De Bijbel zegt dat naast dat we delen in de vreugde, we eerst ook delen in Zijn lijden. Radical, je citeerde zelf eerder uit Romeinen 8 maar heb je dit hoofdstuk wel goed gelezen? Lees nog eens vanaf vers 18 tot het eind. Dan zie je misschien dat "Evangelie is blijde boodschap dus dan hoef je hier op aarde niet te lijden en maak je geen misere mee want anders was het geen blijde boodschap" te kort door de bocht is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 aug 2017 15:56

Radical schreef:je mag het noemen wat je wilt elbert maar dit is mijn gebed voor jou ""ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wèl gaat"" dat het jou wel vaart ha ha zit wel wat in !!
Prima, dank je wel. Datzelfde geldt voor mij richting jou. Maar betekent jouw gebed automatisch verhoring? Je lijkt te suggereren van wel, maar dat is niet zo. Een Vader kan beslissen dat iets anders goed is voor zijn kinderen dan wat ze vragen.
Radical schreef:het openbaar worden van de zonen God's zou dat voor de hemel straks zijn, zou het daar nodig zijn ??
Paulus heeft het over de parousia, de komst van Christus. Dan worden Gods zonen openbaar. Dat wordt des te duidelijker als we er op letten dat Paulus het hier over de christelijke hoop heeft. Hoop die gezien wordt, is geen hoop. Dus is het toekomstig en slaat het niet op zichtbare tekenen.
Radical schreef:klopt maar zouden die voorproefjes van wie God is, mensen niet vreselijk jaloers moeten maken, om de geweldige Vader en onze oudste broer de Heere Jezus en de Heilige Geest te mogen kennen, zou de kerk niet de beste plek op aarde moeten zijn ?? waar ""gerechtigheid en vrede en blijdschap in de Heilige Geest. het uitgangspositie is !! Jezus Leeft en ik met hem, waarom niet het hele volbrachte werk omarmen ??
Daar is niets mis mee. Maar ik vraag me wel af of je niet de bijzaken tot hoofzaken maakt en vice versa. Het belangrijkste werk van de Heilige Geest is om mensen tot Christus te brengen door de verkondiging van het Woord van God. Jij lijkt de nadruk te leggen op zaken als wonderen en tekenen. Maar die wonderen en tekenen zijn er om het Woord zo nodig te bevestigen. Ze zijn dan de plaatjes bij de preek. Vaak echter is de Woordverkondiging genoeg voor de Geest om mensen tot geloof en bekering te brengen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 18:01

mona schreef:Deze vraag staat nog open.

Mattheüs 12:25
Doch Jezus, kennende hun gedachten, zeide tot hen: Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een iedere stad, of huis, dat tegen zichzelf verdeeld is, zal niet bestaan.

Joh 10:10
De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed.

welke categorie zou kanker onder vallen Mmm ? en als je deze ziekte vervloekt in de naam van Jezus en deze gaat dood en de persoon leeft, Mona zo moeilijk lijkt me dit niet, in de meeste gevallen zijn mensen zo blij en dankbaar dat ze Jezus als hun persoonlijke redder en heer aanvaarden,

Wonderen gedocumenteerd door de media

Om aan te tonen dat God inderdaad wonderen doet, werd een wereldwijd netwerk van bekwame artsen opgezet, genaamd [url]World Christian Doctors Network[/url]. Deze artsen hebben honderden gevallen van wonderbare genezing bestudeerd en tonen met hun onderzoek aan dat deze patiënten inderdaad genezen werden op bovennatuurlijke wijze. Op hun website kun je deze onderzoeken bekijken, en met eigen ogen zien dat de medische wetenschap onomstotelijk bewijst dat God vandaag mensen geneest.

The [url]Christian Broadcasting Network[/url] is een grote nieuwszender in Amerika, die documentaires produceert over opmerkelijke wonderen. Hieronder kun je diverse reconstructies bekijken van zeer indrukwekkende wonderen, die bevestigd werd door artsen.

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 18:08

Marnix schreef:Inderdaad. Ik moest ook aan Romeinen 8 denken en andere teksten die het hebben over het delen in het lijden van Christus zodat we ook mogen delen in Zijn heerlijkheid. Het evangelie is dat we hier de intense vreugde die Hij geeft al mogen ervaren, maar niet dat er hier geen lijden is of dat het leven alleen maar leuk is. De Bijbel zegt dat naast dat we delen in de vreugde, we eerst ook delen in Zijn lijden. Radical, je citeerde zelf eerder uit Romeinen 8 maar heb je dit hoofdstuk wel goed gelezen? Lees nog eens vanaf vers 18 tot het eind. Dan zie je misschien dat "Evangelie is blijde boodschap dus dan hoef je hier op aarde niet te lijden en maak je geen misere mee want anders was het geen blijde boodschap" te kort door de bocht is.

Nogmaals ik probeer steeds duidelijk te maken ""God is goed"" en de duivel is slecht, en dan heb je ook nog je eigen verantwoordelijkheden, en de stommiteiten van andere.

God gebruikt mensen zijn ""kinderen""om het goede nieuws van het koninkrijk te spreken en te demonstreren, de duivel "'rebel'' doet hetzelfde maar dan precies tegenovergesteld, logisch lijkt me..

Alleen Hij die in mij woont is groter dan hij die in de wereld is !!

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 18:31

elbert schreef:Prima, dank je wel. Datzelfde geldt voor mij richting jou. Maar betekent jouw gebed automatisch verhoring? Je lijkt te suggereren van wel, maar dat is niet zo. Een Vader kan beslissen dat iets anders goed is voor zijn kinderen dan wat ze vragen.

in Mat staat iets anders: DE KRACHT VAN HET GEBED
7Vraagt en u zal gegeven worden; zoekt en ge zult vinden; klopt en er zal worden opengedaan. 8Want al wie vraagt, verkrijgt; wie zoekt, vindt en voor wie klopt, doet men open. 9Of is er wel iemand onder u die zijn zoon een steen zal geven als hij om brood vraagt? 10Of een slang wanneer hij vraagt om een vis? 11Als gij dus, ofschoon gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal dan uw Vader die in de hemel is, het goede geven aan wie Hem daarom vragen

Of ga jij ervanuit dat ziekte een lekker brood is !! bedankt Pa ](*,)

elbert schreef:Paulus heeft het over de parousia, de komst van Christus. Dan worden Gods zonen openbaar. Dat wordt des te duidelijker als we er op letten dat Paulus het hier over de christelijke hoop heeft. Hoop die gezien wordt, is geen hoop. Dus is het toekomstig en slaat het niet op zichtbare tekenen.
Daar is niets mis mee. Maar ik vraag me wel af of je niet de bijzaken tot hoofzaken maakt en vice versa.

Je bent dus duidelijk iemand die gelooft in de dispensatieleer en een futurist is, ik niet !! sorry

elbert schreef:Het belangrijkste werk van de Heilige Geest is om mensen tot Christus te brengen door de verkondiging van het Woord van God. Jij lijkt de nadruk te leggen op zaken als wonderen en tekenen. Maar die wonderen en tekenen zijn er om het Woord zo nodig te bevestigen. Ze zijn dan de plaatjes bij de preek. Vaak echter is de Woordverkondiging genoeg voor de Geest om mensen tot geloof en bekering te brengen.

Wat is er zo moeilijk aan bijv deze tekst: Marcus 16 15Daarop sprak Hij tot hen: “Gaat uit over de hele wereld en verkondigt het evangelie aan heel de schepping. 16Wie gelooft en gedoopt is, zal gered worden, maar wie niet gelooft zal veroordeeld worden. 17En deze tekenen zullen de gelovigen vergezellen: in mijn Naam zullen ze duivels uitdrijven, nieuwe talen spreken, 18slangen opnemen; zelfs als ze dodelijk vergif drinken zal het hun geen kwaad doen; en als ze aan zieken de handen opleggen, zullen deze genezen zijn.” 19Nadat de Heer Jezus aldus tot hen gesproken had, werd Hij ten hemel opgenomen en zit aan de rechterhand van God. 20Maar zij trokken uit om overal te prediken, en de Heer werkte met hen mee en schonk kracht aan hun woord door de tekenen die het vergezelden.

Deze tekenen volgen de gelovige, nou en geloof me dat is echt het werk van de Heilige Geest, en nou gebeurt dit steeds meer en wereldwijd en proberen jullie dit allemaal te skippen, wat is daar de reden van.

Ik denk dat sommige meer geloven in wat ze zien met hun natuurlijke ogen, als geloven wat er in God's woord staat, teleurgesteld zijn en nu Gods woord willen aanpassen aan de ervaring die ze hebben.

Ik sprak een keer een ouder wedergeboren persoon die niet in "nieuwe talen'' tongentaal sprak, Hij probeerde mij te overtuigen dat dit nu niet meer bestond (ik spreek, bid, en zing al meer dan 15 jaar in verschillende Talen) komt Hij aan met deze boodschap en waarom, Hij kon het niet Pfff

Is dat dan de waarheid, nee Gods woord is de waarheid.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 30 aug 2017 19:06

@Radical: In mijn omgeving zijn mensen overleden die rotsvast geloofden in de kracht van God om hen te genezen, en die daar ook vol geloof om hebben gebeden. Zelfs heeft iemand ooit eens een gebedsgenezingsdienst bijgewoond. Allen zijn echter gestorven...... Het is NIET waar dat als je maar gelooft, dat je dan per definitie genezen wordt. God is machtig om dat te doen. Maar Hij doet dat niet altijd! Ik nodig je bij deze van harte uit om de ziekte van een kennis van mij te genezen. Artsen hebben die persoon opgegeven. Zoals eerder al gezegd: Laat zien dat je mensen kunt genezen. Thomas geloofde niet eerder dan dat hij had gezien en gevoeld. God is hem daarin terwille geweest en heeft hem het bewijs laten zien. Dus waarom zou jij dat dan niet doen?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 20:02

Race406 schreef:@Radical: In mijn omgeving zijn mensen overleden die rotsvast geloofden in de kracht van God om hen te genezen, en die daar ook vol geloof om hebben gebeden. Zelfs heeft iemand ooit eens een gebedsgenezingsdienst bijgewoond. Allen zijn echter gestorven...... Het is NIET waar dat als je maar gelooft, dat je dan per definitie genezen wordt. God is machtig om dat te doen. Maar Hij doet dat niet altijd! Ik nodig je bij deze van harte uit om de ziekte van een kennis van mij te genezen. Artsen hebben die persoon opgegeven. Zoals eerder al gezegd: Laat zien dat je mensen kunt genezen. Thomas geloofde niet eerder dan dat hij had gezien en gevoeld. God is hem daarin terwille geweest en heeft hem het bewijs laten zien. Dus waarom zou jij dat dan niet doen?

Race ik begrijp je frustratie God is Goed, ik vertel iemand het evangelie en iemand komt niet tot geloof, ligt het aan God ligt het aan die persoon, nee ik hou het bij mezelf, maar nogmaals Ik ga Gods woord niet veranderen omdat ik niet altijd zie gebeuren wat er in zijn woord staat "" simpel""

en geef het adres van je Kennis en waarom ga jij ervan uit dat ik dat niet doe ??

Ik doe niet anders, dat is waarom ik op aarde ben gebleven ""om het goede nieuws te brengen"" waarom niet voor jou kennis "" om niet heeft u ontvangen geef dan om niet "" betaal zelfs mijn eigen reisgeld en trakteer jou op een lunch, deal !!

Terug naar “[Religie] - Algemeen”