elbert schreef:Je komt met je boodschap dicht in de buurt van het welvaartsevangelie: geloof in God en je wordt rijk, je wordt nooit ziek en het gaat je verder in materieel opzicht goed.
Mijn boodschap :
Lezen: 3 Johannes 1-12
Vertaling 1951 nbg
1De oudste aan de geliefde Gajus, die ik in waarheid liefheb. 2
Geliefde, ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wèl gaat. 3 Want het heeft mij zeer verblijd, als er broeders kwamen en van uw waarheid een goed getuigenis gaven, zoals gij dan ook in de waarheid wandelt. 4 Groter blijdschap ken ik niet, dan dat ik hoor, dat mijn kinderen in de waarheid wandelen.
De Nieuwe Bijbelvertaling
1 Van de oudste. Aan mijn geliefde broeder Gajus, die ik werkelijk liefheb.
2 Geliefde broeder, ik hoop dat het u in alle opzichten goed gaat en dat u gezond bent. Dat het uw ziel goed gaat weet ik, 3 want tot mijn grote blijdschap kwamen hier telkens weer broeders die van uw trouw aan de waarheid getuigden; ze vertelden dat u de weg van de waarheid volgt. 4 Niets verheugt mij meer dan te horen dat mijn kinderen de weg van de waarheid volgen.
je mag het noemen wat je wilt elbert maar dit is mijn gebed voor jou ""ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wèl gaat"" dat het jou wel vaart ha ha zit wel wat in !!
elbert schreef:Dat is niet zoals de Bijbel erover spreekt. Het is bovendien klinkklare onzin, want iedereen krijgt te maken met tegenslag, ziekte en dood.
dat ontken ik ook niet, maar de God's woord spreekt dat we geen willoze slachtoffers van de duivel hoeven zijn, of van onze oude natuur .. achtergebleven op deze aardkloot als wezen dat bestrijd ik..
elbert schreef:De Bijbel spreekt over redding en bevrijding (ook van ziekte), maar zegt ons tegelijkertijd dat elke genezing, lichamelijke welvaart enzovoorts (als we die krijgen) slechts een tijdelijk voorproefje zijn van wat er straks komt. Bovendien dat de genezingen die we nu ontvangen dus een tijdelijk karakter hebben.
God is goed en de duivel is slecht, waar ik zoveel moeite mee heb dat stil maar wacht maar alles wordt nieuw gehalte, terwijl we De Heilige Geest hebben ontvangen, het bloed, de opstanding, engelen die ons helpen, Jezus die voor ons bid en pleit, een krachtige boodschap paulus sprak het al tegen timotheus :2 timv 6
Vergeet dus niet het vuur
aan te wakkeren van Gods genade die in u is door de oplegging van mijn handen. 7Want God heeft ons
niet een geest geschonken van vreesachtigheid, maar een geest van
kracht, liefde en bezonnenheid. 8Schaam u dus niet van onze Heer te getuigen. Huh aanwakkeren handoplegging misschien weer een nieuwe topic !!
elbert schreef:Daarom zegt de apostel Paulus ook dat we zuchten naar de verlossing van ons lichaam (Rom. 8:23). Want heel de schepping, waar ook Radical en ik deel van uitmaken, zucht en is in barensnood. Ons lichaam wordt ziek en sterft. We verwachten dus een nieuw lichaam, dat nooit meer te maken zal krijgen met ziekte en dood. Dat lichaam krijgen we bij de opstanding der doden. Niet eerder.
tis fijn dat je rom aanhaalt H 8v14 Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God. 15De geest die gij ontvangen hebt, is er niet een van slaafsheid, die u opnieuw vrees zou aanjagen. Gij hebt een geest van kindschap ontvangen, die ons doet uitroepen:
Abba, Vader! 16De Geest zelf bevestigt het getuigenis van onze geest, dat wij kinderen zijn van God. 17Maar als wij kinderen zijn, dan ook erfgenamen, en wel erfgenamen van God tezamen met Christus, daar wij delen in zijn lijden, om ook te delen in zijn verheerlijking. 18Ik ben er zelfs van overtuigd, dat het lijden van deze tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid waarvan ons de openbaring te wachten staat. 19
Ook de schepping verlangt vurig naar de openbaring van Gods kinderen. 20Want zij is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet omdat zij het zelf wil, maar door de wil van Hem die haar daaraan onderworpen heeft. Maar zij is niet zonder hoop, 21want ook de schepping zal verlost worden uit de slavernij der vergankelijkheid en delen in de glorierijke vrijheid van de kinderen Gods. 22Wij weten immers, dat de hele natuur kreunt en barensweeën lijdt, altijd door. 23En niet alleen zij, ook wij zelf, die toch reeds de eerstelingen van de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten over ons eigen lot, zolang wij nog wachten op de verlossing van ons lichaam. 24In deze hoop zijn wij gered. Maar men spreekt niet van hopen, als men het voorwerp van zijn hoop reeds aanschouwt: wie verwacht nog wat hij al ziet? 25Daar onze hoop gericht is op het onzichtbare, moet onze verwachting gepaard gaan met standvastigheid
het openbaar worden van de zonen God's zou dat voor de hemel straks zijn, zou het daar nodig zijn ??
elbert schreef:Ik snap best dat je enthousiast bent over eventuele voorproefjes, maar verwar het niet met het hoofdgerecht.
klopt maar zouden die voorproefjes van wie God is, mensen niet vreselijk jaloers moeten maken, om de geweldige Vader en onze oudste broer de Heere Jezus en de Heilige Geest te mogen kennen, zou de kerk niet de beste plek op aarde moeten zijn ?? waar ""
gerechtigheid en vrede en blijdschap in de Heilige Geest. het uitgangspositie is !! Jezus Leeft en ik met hem, waarom niet het hele volbrachte werk omarmen ??
en waarom is dit zo moeilijk te geloven ?
God is goed !!