Berichtdoor eph515 » 27 aug 2017 16:23
Beste StillAwake, ik zal proberen je vragen te beantwoorden, waarom fout? Tatoeages en yoga zijn nauw verbonden met afgoderij.
Over Katholicisme, ik had het trouwens over samenwerken met Katholicisme. Individuele katholieken? Ik was toen ik begon te geloven, als eerste naar een katholieke jeugdgroep gegaan. Ik ben ook besprenkeld als baby, op verzoek van het enige familielid wat ik toen had die in iets geloofde. Ben er uitgestapt, God heeft me eruit geroepen. Katholicisme is gelijk aan Maria aanbidding en dus afgoderij, hoe ze het ook draaien en keren. De Paus is iemand die vooraan staat en zich gelijkmaakt aan Christus op aarde (godslaster). Het vaticaan bidt samen met hindoes, boeddhisten, voodoo beofenaars, natuurgodsdiensten (zie Assisi). Katholicisme voegt toe aan het Woord van God. Dan hebben we het nog niet gehad over het katholieke priesterdom wat in de bijbel helemaal niet bestaat, alle gelovigen worden omschreven als priesters.
Dan de waarschuwing die de bijbel geeft over het katholieke priesterdom dat trouwen verbiedt, 1 Timotheus 4: 1-3
"Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen, Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid; VERBIEDENDE TE HUWELIJKEN, gebiedende van spijzen te onthouden, die God geschapen heeft, tot nuttiging met dankzegging, voor de gelovigen, en die de waarheid hebben bekend."
Door deze "leringen van duivelen" heb je de gigantische pedofiele rotzooi, priesters die (jonge) mannen en vrouwen verkrachten, misbruiken die aan hun zorg zijn toebedeeld. God haat zulke dingen, daarom noemt hij het leringen van duivelen, hoe zou jij het noemen?
Je kan zeggen, dezelfde pedofiele misbruikers komen ook in de (laten we het voor het gemak maar allemaal noemen) protestantse kerken tegen.
Daar is het ook aanwezig, maar katholicisme door zijn eeuwenlange leer heeft de bijbel openlijk tegengesproken en brengt mensen willens en wetens in gevaar.
Het is onnatuurlijk en duivels om mensen te verbieden te trouwen.
Voorzover sommigen misschien zullen zeggen, maar was de katholieke kerk niet de eerste kerk, waar we allemaal vanaf stammen?
Nee, de eerste kerk was een Joodse kerk, geen kerk van (Roomse) heidenen. Ik voel me verbonden met die eerste Joodse gemeente, maar absoluut niet met het vaticaan.
Jouw vragen zijn vragen over standaard christelijke doctrine. Dat de gemeente van tegenwoordig over alles van de bijbel twijfelt, zegt alles over de geestelijke toestand in de kerk.
Ik weet trouwens niet, welvaart door muziek van de jaren '60. Ik zie alleen moreel verval.