Beste StillAwake, je zei: "Stilstand is achteruitgang, ook in de kerk."Dit zou je dan moeten interpreteren als de kerk staat stil omdat ze geen discipelschap meer zoeken, maar te druk bezig zijn met carriere, uitgaan, entertainment, lijken op de wereld, daar zit de stilstand in of achteruitgang. Onze programma's, activiteiten, aanpassen van de muziekdienst op zichzelf brengen geen voorruitgang, heeft het nooit gebracht. Het is een biddende getrouwe gemeente die vrucht voortbrengt, omdat de Heer dit zegent.
2 Kronieken 7:13, 14:
"Zo Ik den hemel toesluite, dat er geen regen zij, of zo Ik den sprinkhaan gebiede, het land te verteren, of zo Ik pest onder Mijn volk zende;
En Mijn volk, over dewelken Mijn Naam genoemd wordt, zich verootmoedigt en bidt, en zij Mijn aangezicht zoeken, en zich bekeren van hun boze wegen; zo zal Ik uit den hemel horen, en hun zonden vergeven, en hun land genezen. Nu zullen Mijn ogen open zijn, en Mijn oren opmerkende op het gebed dezer plaats."
Dit is ook het recept voor ons, we moeten ons verootmoedigen, bidden, Gods aangezicht zoeken en ons bekeren van onze BOZE wegen, dan alleen luistert de Heer naar ons en luistert Hij naar ons gebed.