Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

eph515
Verkenner
Verkenner

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 12:44

Beste StillAwake, je zei: "Stilstand is achteruitgang, ook in de kerk."Dit zou je dan moeten interpreteren als de kerk staat stil omdat ze geen discipelschap meer zoeken, maar te druk bezig zijn met carriere, uitgaan, entertainment, lijken op de wereld, daar zit de stilstand in of achteruitgang. Onze programma's, activiteiten, aanpassen van de muziekdienst op zichzelf brengen geen voorruitgang, heeft het nooit gebracht. Het is een biddende getrouwe gemeente die vrucht voortbrengt, omdat de Heer dit zegent.

2 Kronieken 7:13, 14:
"Zo Ik den hemel toesluite, dat er geen regen zij, of zo Ik den sprinkhaan gebiede, het land te verteren, of zo Ik pest onder Mijn volk zende;
En Mijn volk, over dewelken Mijn Naam genoemd wordt, zich verootmoedigt en bidt, en zij Mijn aangezicht zoeken, en zich bekeren van hun boze wegen; zo zal Ik uit den hemel horen, en hun zonden vergeven, en hun land genezen. Nu zullen Mijn ogen open zijn, en Mijn oren opmerkende op het gebed dezer plaats."

Dit is ook het recept voor ons, we moeten ons verootmoedigen, bidden, Gods aangezicht zoeken en ons bekeren van onze BOZE wegen, dan alleen luistert de Heer naar ons en luistert Hij naar ons gebed.

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 12:49

StillAwake, ik ben trouwens ook niet heel erg bekend met de 'afgodische orgelcultuur', zoals jij het stelt, maar eeuwen van orgelmuziek heeft Nederland niet kunnen veranderen, zoals het sinds de jaren '60 veranderd is door een ander type muziek. Dus is deze soort muziek (orgelmuziek) over het algemeen blijkbaar vrij onschuldig. Als er een afgodische orgelcultuur bestaat, kan het natuurlijk zijn dat dit soort gemeentes er een afgod van maken, ongetwijfeld. Ik kom zelf niet uit deze kringen. Ter verduidelijking, niet dat ik per definitie een probleem heb met het gereformeerde gedachtengoed. Ik zie ook veel goede dingen die uit deze kringen voortkomen. In vroegere tijden bijvoorbeeld de Statenbijbel. De meest betrouwbare bijbel in de Nederlandse taal.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2017 13:02

eph515 schreef:Dus is het dan maar het makkelijkste dat je alles negeert. Oh occulte symboliek in videoclips, nou ja het zal wel, we zijn te druk bezig met netflix kijken (op zich niets tegen netflix hoor), oh euthanasie wet komt,

Nou en?

man met man huwelijk komt,

Vergeet vrouw-vrouw niet, of is dat ineens minder erg?

geen probleem we zijn druk bezig Heer. We zijn in onze tijd zo afgeleid met van alles en nog wat en hebben zoveel tijd over, dat het niet meer belangrijk lijkt te zijn om te "bidden zonder ophouden", onze bijbel te lezen en eraan vast te houden. Als je goed kijkt hoe alles zich ontwikkeld, dan is Nederland een anti-christelijk land geworden en het wordt steeds moeilijker om vast te houden aan wat de bijbel ons leert.

Hooguit a-christelijk en je houdt je er maar lekker aan vast hoor. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Maar laat anderen lekker hun eigen keuzes maken.

We leven in een land waar het christelijk geloof nagedoen weggevaagd is, maar ja, whatever.

Zolang er meerdere televisiekanalen christelijk zijn, meerdere politieke partijen, meerdere kranten, je gewoon nog elke dag naar de kerk kunt, je je huis mag volleggen met Bijbels, je naar christelijke scholen kunt, etc, etc, valt dat met dat wegvagen echt nog wel mee hoor.

Hoe denk je dat we in zo'n geestelijk dood klimaat gekomen zijn? (of kun je dat niet meer zien?).

Ja, dat zal het zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2017 13:07

eph515 schreef:Nederland is wel degelijk een wereldwijde voorloper om kwaadaardigheid vast te leggen in wetgeving.
Zelfs in de V.S. zijn ze wat dat betreft navolgers geworden van ons land ja. In de V.S. is het nu ook steeds erger aan het worden, maar het heeft langer geduurd als bij ons.

Toch vreemd als je ziet dat 99% van onze media uit Amerika komt dan. Zo goed als alle muziek en andere media die je noemt, zijn Amerikaans. Volgens mij is dat een puntje in je complottheorie dat je nog even mag aanscherpen.

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 13:22

Mortlach, ben ik het in dit geval ook niet met je oneens, engelstalige media hebben inderdaad voor het verval gezorgd!
Noem het maar gewoon complottheorie, dan ben je van alle gezeur af, hoef je jezelf ook geen moeilijke vragen te stellen.
Ik snap dat dat het makkelijkste is.

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 13:26

Mortlach, het punt is, ik haalde NL aan, omdat we hier wonen.
The Beatles en Rolling Stones werden gebruikt om ook NL blijvend te veranderen.
Ze waren en zijn (ook filosofisch) tegen Jezus en Zijn leer en leven/leefde precies de tegenovergestelde levenstijl.
Tegenwoordig halen veel christelijke muzikanten ten aan hoe geweldig ze b.v. The Beatles vinden, dat noem ik heulen met de vijand!

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 13:27

Beste StillAwake, hier alsnog de link naar het videomateriaal:
https://www.youtube.com/channel/UCERg81 ... fPsNmyckBg

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2017 13:32

eph515 schreef:The Beatles en Rolling Stones werden gebruikt om ook NL blijvend te veranderen.

Mijn moeder huilde omdat mijn oudste broer een single had gekocht van The Beatles.
Die haardracht, hoe ze eruit zagen, de teksten, het was van de duivel, dat kon niet anders.
Als ik nu een foto bekijk van die groep, ze zagen er best netjes uit. Een kostuum aan, half lang, maar net gekapt haar.
Als ik nu per ongeluk wel eens iets voorbij zie komen, of hoor komen, daar zijn T.B.'s een kinderpopbandje bij vergeleken.

Maar door wie werden ze gebruikt?
Over T.R.S. wil ik het niet eens hebben, maar John Lennon heeft eens geschreven:

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today... Aha-ah...

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion, too
Imagine all the people
Living life in peace... You...

Wat zou hij hiermee bedoeld hebben te zeggen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2017 14:47

Chaya schreef:Mijn moeder huilde omdat mijn oudste broer een single had gekocht van The Beatles.
Die haardracht, hoe ze eruit zagen, de teksten, het was van de duivel, dat kon niet anders.
Als ik nu een foto bekijk van die groep, ze zagen er best netjes uit. Een kostuum aan, half lang, maar net gekapt haar.
Als ik nu per ongeluk wel eens iets voorbij zie komen, of hoor komen, daar zijn T.B.'s een kinderpopbandje bij vergeleken.

O, mijn grootvader had ook problemen toen zijn kids met zoiets thuiskwamen; of dat nou de Beatles of de Rolling Stones waren weet ik even niet meer. Jaren '60 hè? Nu echt vreselijk achterhaald. Je kunt je toch nauwelijks meer voorstellen dat het meest gedurfde wat je ooit zou zijn een stukje van Wim Sonneveld of Toon Hermans was die een badgast aan de Franse kust speelt of iets dergelijks.

It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people

It isn't hard to do
And no religion, too
Imagine all the people

Dat religies en landsgrenzen voor behoorlijk wat verdeling zorgen; wij tegen hen met dat andere symbooltje! Stel je nou eens voor dat die dingen niet bestonden, dan konden we allemaal samen in vrede leven (maar eerlijk gezegd zou men dan wel een andere reden vinden om elkaar de kop in te slaan)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2017 14:49

eph515 schreef:Mortlach, het punt is, ik haalde NL aan, omdat we hier wonen.

Ja, het is een overduidelijk gevalletje van cultuurpessimisme. Zo op onszelf gericht dat wij het altijd het slechtst hebben terwijl daar totaal geen onderbouwing voor is, behalve dan dat Nederland een tijdje voorop heeft gelopen met liberale wetgeving.

En verder, ja hoor, iedereen die de complottheorie ontkent, is deel van het complot! Tekstboek!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2017 15:09

Mortlach schreef:Dat religies en landsgrenzen voor behoorlijk wat verdeling zorgen; wij tegen hen met dat andere symbooltje! Stel je nou eens voor dat die dingen niet bestonden, dan konden we allemaal samen in vrede leven (maar eerlijk gezegd zou men dan wel een andere reden vinden om elkaar de kop in te slaan)

Maar hij zei ook dit:
John Lennon veroorzaakte een internationale rel en een boycot van de Beatles door een interview met de Evening Standard. "The Beatles zijn populairder dan Jezus Christus", beweerde hij, wat hem niet alleen kwam te staan op een platenboycot in de VS, maar ook op een etherboycot door de NCRV.
En inderdaad, niet alle oorlogen hebben religie als grondslag.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Berichtdoor Bambi » 26 aug 2017 16:47

Het is maar net wat je wil bewijzen en je zult er bewijzen voor vinden, voor of tegen een muzieksoort
Het belangrijkste waar je op moet letten zijn de teksten. Die beïnvloeden je brein als je ervoor openstaat. Ook zonder muziek trouwens.
En tekens die van de duvel zijn, ik zie het alleen als kinderachtig als mensen een handgebaar bijv maken om te laten zien dat ze fan zijn van een muziekstijl. Dan denk ik:" In de kleuterschooltijd blijven hangen?"
Wat ik erger vind, is de invloed van bepaalde muzikanten qua leefstijl en persoonlijke denkstijl
Zoals pubers die massaal teksten van een band op hun lijf laten tattoëren, omdat die bandleden zelf voor tattoos zijn en die tekstregel hen aanspreekt
Of het woordje 'D**n' wat nogal veel in teksten sluipt, of gebezigd wordt door de bandleden en dan massaal overgenomen wordt door de fans
Of sexueel getinte plaatjes die de bandleden op sociaal media plaatsen met bijbehorende opmerkingen, die dan ook door fans overgenomen worden
Ik vind dat zorgwekkender, dan bepaalde gebaren of tekens die dan moeten aantonen dat het duvels is

En dan heb ik het nog niet over video's gehad, die bepaalde sexuele uitspattingen laten zien, waar dieren zelfs geen brood van lusten

Ik heb zelfs een band gewaarschuwd, die claimde Christelijk te zijn, over hun foute invloeden met hun gedrag, met die tattoos en het woordje 'D**n'
Hebben 3 miljoen volgers dus wilde ze ff een spiegel voorhouden wat ze aan invloed vd duvel overbrengen. Waren ze vast niet blij mee, want ik kreeg geen reaktie :mrgreen:
Ze waarschuwden na de zelfmoord van een artiest mensen ertegen, met de mededeling dat zelfmoord van de duvel is, dus ik dacht ik zal je maar ff vertellen dat 'D**n' meer vd duvel is
Laatst gewijzigd door Bambi op 26 aug 2017 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 26 aug 2017 17:12

Chaya schreef:Mijn moeder huilde omdat mijn oudste broer een single had gekocht van The Beatles.

Over T.R.S. wil ik het niet eens hebben, maar John Lennon heeft eens geschreven:

It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people

It isn't hard to do
And no religion, too
Imagine all the people

Mensen aanzetten tot atheïsme denk ik. Ik kan er niks anders van maken. Dat gezegd hebbend kan ik me ook niet helemaal voorstellen dat de Beatles helemaal niks met religie van doen hadden aangezien hun (dubieuze) relatie met hardcore satanist dhr. Allister Crowley welke ook voor andere artiesten zoals David Bowie en Jimmy Page een inspiratiebron was.
Als je het een en ander over deze sinistere figuur leest zet dat die onschuldige bandjes toch in een wat ander licht, althans dat is mijn mening.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 26 aug 2017 17:30

It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people

It isn't hard to do
And no religion, too
Imagine all the people

Mensen draaiden het toen net als nu om
Ze denken dat de religie voor ellende zorgt en als dat geschrapt wordt, dat je dan in vrede met elkaar kan leven
Maar hebben niet in de gaten dat die religie door 'kwaden' wordt gebruikt, en dat zonder die religie ze weer wat anders gebruiken, zoals Mortlach al zei
Denk niet dat hij door iemand gebruikt is, dan zijn eigen kortzichtige dromerigheid

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2017 18:54

Chaya schreef:Maar hij zei ook dit:
John Lennon veroorzaakte een internationale rel en een boycot van de Beatles door een interview met de Evening Standard. "The Beatles zijn populairder dan Jezus Christus", beweerde hij, wat hem niet alleen kwam te staan op een platenboycot in de VS, maar ook op een etherboycot door de NCRV.

Tja, als je zo mega-populair bent, dan heb je toch iets nodig om dat mee te vergelijken. Ik vind het een behoorlijk onschuldige uitspraak, als ik heel eerlijk ben. Maar zelfs als het bedoeld was om een steek te geven, dan nog, het lijkt me dat 2000 jaar christendom daar toch tegen moet kunnen.

En inderdaad, niet alle oorlogen hebben religie als grondslag.

Het gaat dan niet zozeer over oorlogen maar over samenleven in de maatschappij. Er zijn gewoon tal van zaken die mensen verdelen; welke voetbalclub, welke kerk, etc.

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”