Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor bernard 3 » 07 jun 2017 09:24

antoon schreef:Zo werkt de schepper niet hij is geen bouwvakker met een limiet van een paar jaar of 3 weken, hij is ook geen hokus pocus Bekendheid
Onze God van de bijbel werkt volgens limieten die niet aan mensen gelijk zijn, vandaar ook dat dagen vaak jaren moeten zijn. en veel symboliek als het nodig is.
Maar iets anders, denk eens aan de kerk vaders die bij hoog en laag volhielden dat de zon het middelpunt was, en de zon om de aarde draaide, dit omdat zij teksten niet begrepen of verhard waren in hun denkbeelden, waarschijnlijk ook trots.

Zo moeten wij niet zijn, als volgens de schrift dingen anders zijn dienen wij een gepaste houding aan te nemen.
Verder bewonder ik je dat je je niet laat afschrikken door de zogenaamde evo theorie, maar dat je het behoorlijk doorziet, bovenstaande moest ik toch even zeggen

Bovenstaande is een goed voorbeeld waaruit wij veel kunnen leren zodat wij, zoals zij deden, geen zaken zoals een letterlijke 1000 jaar durende dag, die trouwens nergens in de Bijbel voorkomt, gaan toevoegen en invoegen en ons daarbij dan ook nog beroepen op ons inzicht en kennis van de Bijbel.

Want in de context van Genesis 1en 2 is er nergens een allusie of aanwijzing te vinden waarbij de zevende periode, die ook met hetzelfde woord "dag " als de zes voorgaande periodes die omschreven werden met” het was avond en het was morgen geweest”, nu plotseling een andere tijdsperiode van 1000 jaar zou beslaan.
De zevende dag nu plots als 1000jaar propageren is dan ook een duidelijk voorbeeld van eigen ontwikkelde ideeën of leerstellingen te gaan toevoegen of in te voegen in een tekstverband die, op zich, er totaal geen enkele connectie of aanwijzing voor heeft.
Een typisch voorbeeld van de inlegkunst die eigen is aan hen die hun eigen menselijke leerstellingen en dogma’s willen inlezen en doen passen in Gods Woord. Om zich vervolgens dan ook in te kunnen verantwoorden voor andere van hun afwijkende leerstellingen die Gods Woord op hun beurt ook duidelijk tegenspreken..

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 09:46

Bovenstaande is een goed voorbeeld waaruit wij veel kunnen leren zodat wij, zoals zij deden, geen zaken zoals een letterlijke 1000 jaar durende dag, die trouwens nergens in de Bijbel voorkomt, gaan toevoegen en invoegen en ons daarbij dan ook nog beroepen op ons inzicht en kennis van de Bijbel.

De schrIft geeft wel te kennen dat in Gods ogen een dag is als 1000 jaar of andersom

Want in de context van Genesis 1en 2 is er nergens een allusie of aanwijzing te vinden waarbij de zevende periode, die ook met hetzelfde woord "dag " als de zes voorgaande periodes die omschreven werden met” het was avond en het was morgen geweest”, nu plotseling een andere tijdsperiode van 1000 jaar zou beslaan.

De dag werd niet afgesloten, de apostel onder Goddelijke inspiratie zag het en onder Goddelijke inspiratie gaf hij ook de betekenis daarvan, niet ik kom met een hypothese maar de Bijbelschrijver die ik aanhaal geeft het verband.

De zevende dag nu plots als 1000jaar propageren is dan ook een duidelijk voorbeeld van eigen ontwikkelde ideeën of leerstellingen te gaan toevoegen of in te voegen in een tekstverband die, op zich, er totaal geen enkele connectie of aanwijzing voor heeft.

Dat is niet waar, Ik heb de samenhang met bijbelgedeelten gegeven

Een typisch voorbeeld van de inlegkunst die eigen is aan hen die hun eigen menselijke leerstellingen en dogma’s willen inlezen en doen passen in Gods Woord. Om zich vervolgens dan ook in te kunnen verantwoorden voor andere van hun afwijkende leerstellingen die Gods Woord op hun beurt ook duidelijk tegenspreken..

Het is precies andersom ik pas Gods woord aan, dat wil zeggen dat is mijn enigste en laatste hof van beroep, als weten schap het met bepaalde dingen eens is, is het prettig , zoniet stoor ik mij er niet aan en ga gewoon van het woord uit..

Beschouw nu eens en ga aub.van de bijbel uit
Er zijn vertalingen die de hele schepping periode ook een dag of tendage weergeven, als ik nu volgens die dogmas zou werken dat Gods woord altijd letterlijk is dan kom je in de knoop.
Je moet onderkennen wat er bedoelt wordt en de bijbel de bijbel laten onderwijzen.
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2017 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 07 jun 2017 09:54

Johan100 schreef:
Zou je dat leuk vinden? Zegt wel weer genoeg.

Ik vind het supergrappig ja! En voorspelbaar.
Nu is het alleen nog wachten totdat een van de creationisten door de anderen voor duivelaanbidder en satanvolgeling wordt uitgemaakt. =P~

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 07 jun 2017 09:56

antoon schreef:

ik pas Gods woord aan

:lol: :lol: :lol:

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 10:04

weet je niets beter dan hier te zieken. blij blij

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 10:10

Bambi de zaak is gecompliceerder dan je oprecht denkt.
zie eerst wat ik net schreef, er zijn vertalingen die de hele scheppings periode ook een dag noemen, De bijbelschrijver gebruikte beeld spraak
geen beeld spraak over de schepping anzich maar over de tijdsduur.

Wij zeggen ook weleens dag met een andere betekenis zoals oude dag en je weet vast wel meer voorbeelden.
Maar waar ik het over wil hebben is..en ik ben nu geen advocaat van de duivel, maar ik blijf bij de logica
er zijn sterren stelsels die inderdaad er duizenden lichtjaren overdoen om met hun licht de aarde te bereiken, ik geloof oa. de Andromeda nevel
toch kunnen wij veel van die stelsels waarnemen, ze zien.
Daarom ga ik mee met het gegeven dat de aarde miljarden jaren oud kan zijn, het weerlegt nergens de bijbel, maar bevestigd
God maakte een begin van hemel en aarde, daarna op zijn tijdstip begon hij door middel van de geest en zijn zoon als middelaar gestalte te geven aan de schepping 4026 volgens duidelijke bijbelse berekening.

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 07 jun 2017 11:57

antoon schreef:De schrIft geeft wel te kennen dat in Gods ogen een dag is als 1000 jaar of andersom
andersom
De context van dit Bijbelgedeelte slaat niet en nooit op het scheppingsgebeuren maar is wel in verband met profetie of het uiteindelijk oordeelsgebeuren. Wat je doet is een tekst volledig uit zijn verband rukken en in een context plaatsen die totaal geen verband heeft met deze "uitgeplukte" tekst

De dag werd niet afgesloten, de apostel onder Goddelijke inspiratie zag het en onder Goddelijke inspiratie gaf hij ook de betekenis daarvan, niet ik kom met een hypothese maar de Bijbelschrijver die ik aanhaal geeft het verband.
Dat is niet waar, Ik heb de samenhang met bijbelgedeelten gegeven
Het vers (de tekst) en de Bijbelschrijver die je aanhaalt heeft totaal geen verband met hetgeen het hier betreft ( de zevende dag) en dus is uw zogenaamde samenhang met de Bijbelgedeelten in feite een eigen constructie

Het is precies andersom ik pas Gods woord aan, dat wil zeggen dat is mijn enigste en laatste hof van beroep, als weten schap het met bepaalde dingen eens is, is het prettig , zoniet stoor ik mij er niet aan en ga gewoon van het woord uit..

Je bent wel zeer duidelijk hoor en je hebt dan ook nog gelijk ook . Want je past wel degelijk zelf het Woord van God aan en het is waarlijk je laatste hof van beroep om het eigen gelijk te forceren want wat een ander ook met Gods Woord bewijst daar stoor je jezelf niet aan je bewijst als het ware de uitdrukking ; ‘ gelijk of geen gelijk maar ik heb gelijk.

Beschouw nu eens en ga aub.van de bijbel uit
Er zijn vertalingen die de hele schepping periode ook een dag of tendage weergeven, als ik nu volgens die dogmas zou werken dat Gods woord altijd letterlijk is dan kom je in de knoop.
Je moet onderkennen wat er bedoelt wordt en de bijbel de bijbel laten onderwijzen.

Ja; laat de Bijbel dan maar zichzelf bewijzen en zie eens na wat Christus met betrekking tot de eerste zes dagen en de zevende dag eigenhandig heeft opgeschreven ( exodus 20) en benadrukt heeft dat de inhoud ervan onveranderlijk is. De zevende dag is hierbij dan ook één dag en geen 1000 dagen, en dat hebben de mensen die het toen met eigen ogen en oren gezien en gehoord hebben ook steeds zo verstaan en toegepast.
Doch het is dan ook normaal dat zij die Gods handschrift verwerpen structuren en leerstellingen zullen ontwerpen om zich zelven en hun houding goed te praten.
En de 1000dagentheorie van de zevende dag is daar één van

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 07 jun 2017 12:49

Johan100 schreef:Niet? Ik dacht het wel hoor.

antoon schreef:De schrift geeft wel te kennen dat in Gods ogen een dag is als 1000 jaar of andersom

Volgens mij geeft die bewuste tekst uit 2 Pet 3:8 (en Ps 90:4) te kennen dat de Goddelijke tijdrekening heel anders is dan de onze.
Als theïstische evo lees ik ook dit niet zo letterlijk als dat 1 dag precies duizend jaar zou duren of andersom.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 12:56

Je moet het zelf weten Bernard maar je praat geheel alleen voor je eigen, verdraait mijn woorden naar believen, en nergens geef je echt op de bijbel gefundeerde argumenten, het is zo geen discussie meer
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2017 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 07 jun 2017 12:57

Mortlach schreef:Nou, inderdaad, ziektes aanpakken, daar kan de wetenschap echt niks mee. Herinner me nog eens, wanneer is het voor het laatst polio vastgesteld bij iemand in Nederland die was ingeënt? Of pokken?

Polio en pokken waren een virus, net als griep. En daar waren al geleerden mee bezig, die totaal niet in de evolutie geloofden.
die worden bestreden met zichzelf en het prikkelen van het immuunsysteem.
Een tactiek die zelfs waarschijnlijk zijn basis heeft in de leer van de homeopathie, waar jij niet in gelooft, waar ook het immuunsysteem aangespoord wordt, om zelf weer aan de slag te gaan, met middelen die hetzelfde veroorzaken als de ziekte.

Maar gewone ontwikkelingen in een mens, zoals kanker, daar is nog steeds niks tegen te doen en overlijden mensen nog steeds aan, ook na zogenaamde overwinningen met therapieën Als je je vader weg ziet teren aan kanker en bijna je hele familie aan kanker hebt verloren en nu net weer gehoord hebt, dat het 2e kind van je tante ook opgegeven is aan kanker, terwijl haar man en andere kind al aan kanker zijn overleden, dan weet je 1 ding.
Nl dat die zogenaamde evolutie onderzoeken over ontwikkelingen in de mens, vanuit een dier, totaal de verkeerde zijn
Want als een ding 1 ontwikkeling is, een groei en verandering van cellen, dan is het wel kanker, maar daar staan ze dan, met hun zogenaamde wijsheid over het zeker weten hoe alles verandert in mens en dier. Een totale onzin wijsheid, want dan hadden ze allang die kennis kunnen gebruiken voor kanker

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 13:03

Tussendoor even dit voor de leden van dit verlichtte forum die denken dat evolutie en geloof in de bijbel samengaan

Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden:‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.

Amos 4:13 Hij heeft de bergen gevormd en de wind geschapen. Hij vertelt de mens Zijn gedachten, hij verandert de dageraad in duisternis en hij loopt over de hoogten van de aarde. Jehovah, de God van de legermachten, is zijn naam.’

Handelingen 4:24 Toen de aanwezigen dat hoorden, baden ze gezamenlijk tot God:‘Soevereine Heer, u bent degene die de hemel, de aarde, de zee en alles wat daarin is, heeft gemaakt.

Handelingen 17:24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels die door mensen gebouwd zijn.

Efeziërs 9: en om iedereen te laten zien hoe de onthulling wordt beheerd van het heilige geheim dat eeuwenlang verborgen is geweest in God, die alles heeft geschapen. 10 Zo zou nu door de gemeente de rijkg

mattheüs 3:4 Hij antwoordde: ‘Hebben jullie niet gelezen dat degene die hen schiep hen bij het begin als man en als vrouw maakte? 5 En dat hij heeft gezegd: “Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten, en de twee zullen één vlees

Markus 10:6 Maar bij het begin van de schepping “maakte Hij hen als man en als vrouw. 7 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten, 8 en de twee zullen één vlees worden.” Ze zijn dan niet langer twee, maar één vlees.

Jesja 40:28 Weet je het dan niet? Heb je het niet gehoord? Jehovah, de Schepper van de uithoeken van de aarde, is God voor altijd en eeuwig. Hij wordt nooit moe, raakt nooit uitgeput. Zijn wijsheid is niet te doorgronden.

Openbaring 4:11 ‘Jehovah, onze God, u bent het waard de lof en de eer en de kracht te ontvangen, want u hebt alle dingen geschapen en dankzij uw wil zijn ze tot bestaan gekomen en werden ze geschapen.’

psalm 90 Een gebed van Mozes, de man van de ware God. 90 Jehovah, in alle generaties bent u onze woonplaats geweest. 2 Nog voordat de bergen waren geboren of u de aarde en het land had voortgebracht,bent u God, van eeuwigheid tot eeuwigheid.

1 Timotheüs 1:17 Aan de Koning van de eeuwigheid, onvergankelijk, onzichtbaar, de enige God, komt voor altijd en eeuwig eer en glorie toe. Amen.

Psalm 33:5 Rechtvaardigheid en recht heeft hij lief. De aarde is vervuld van Jehovah’s loyale liefde. 6 Door het woord van Jehovah werd de hemel gemaakt, door de geest van zijn mond alles wat daarin is.

Jeremia 10:12 Hij is de Maker van de aarde door zijn kracht. Hij heeft het land gefundeerd door zijn wijsheid en de hemel uitgespannen door zijn verstand.

Romijnen 1:19 Want wat een mens over God kan weten, is voor hen heel duidelijk: God heeft het ze duidelijk gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen — zijn eeuwige kracht en Godheid — zijn namelijk vanaf de schepping van de wereld duidelijk te zien, omdat ze waar te nemen zijn in alles wat gemaakt is. Daarom hebben ze geen enkel excuus. 21 Want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet als God geëerd

kolossenzen 1:15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping. 16 Want via hem zijn alle andere dingen in de hemel en op aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen, heersers, regeringen of autoriteiten zijn. Alle andere dingen zijn via hem en voor hem geschapen. 17 Hij bestond vóór alle andere dingen en via hem zijn alle andere dingen tot bestaan gebracht, 18 en hij is he

Spreuken 8:22 Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden. 23 In het verre verleden ben ik aangesteld, vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde. 24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren, toen er geen bronnen waren, overlopend van water. 25 Voordat de bergen waren neergezet, vóór de heuvels, werd ik voortgebracht, 26 toen hij de aarde en haar velden nog niet had gemaakt, toen de eerste kluit grond er nog niet was. 27 Toen hij de hemel maakte, was ik daar, toen hij de horizon aftekende op het watervlak, 28 toen hij daarboven de wolken plaatste, toen hij de bronnen van de waterdiepte vestigde, 29 toen hij grenzen stelde aan de zee zodat het water zijn gebod niet zou overschrijden, toen hij de fundamenten van de aarde legde, 30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer. Ik was altijd vrolijk bij hem.

Psalm 104:24 Hoe talrijk zijn uw werken, Jehovah! U hebt ze allemaal met wijsheid gemaakt. De aarde is vol van uw scheppingen. 25 Daar is de zee, zo groot en wijd, ze wemelt van ontelbare dieren, klein en groot.

Psalm 139:14 Ik loof u omdat ik op een ontzagwekkende en wonderbare manier ben gemaakt. Uw werken zijn wonderbaar, dat weet ik heel goed. 15 Mijn gebeente was voor u niet verborgen toen ik in het geheim werd gemaakt, toen ik werd geweven in de diepten van de aarde. 16 Uw ogen zagen mij zelfs als embryo. In uw boek waren alle delen ervan beschreven, de dagen dat ze werden gevormd, voordat ook maar één ervan bestond.

Jesaja 40:25 ‘Met wie kun je me vergelijken? Aan wie kun je me gelijkstellen?’, zegt de Heilige. 26 ‘Sla je ogen op naar de hemel en kijk. Wie heeft die dingen geschapen Het is degene die ze als een leger leidt naar hun aantal. Hij roept ze allemaal bij naam. Dankzij zijn enorme dynamische energie en ontzagwekkende kracht ontbreekt er niet één.

Psalm 36:09 Bij u is de bron van het leven, door uw licht kunnen wij licht zien.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 07 jun 2017 13:07

antoon schreef:Tussendoor even dit voor de leden van dit verlichtte forum die denken dat evolutie en geloof in de bijbel samengaan

Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden:‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.

Amos 4:13 Hij heeft de bergen gevormd en de wind geschapen. Hij vertelt de mens Zijn gedachten, hij verandert de dageraad in duisternis en hij loopt over de hoogten van de aarde. Jehovah, de God van de legermachten, is zijn naam.’

Handelingen 4:24 Toen de aanwezigen dat hoorden, baden ze gezamenlijk tot God:‘Soevereine Heer, u bent degene die de hemel, de aarde, de zee en alles wat daarin is, heeft gemaakt.

Handelingen 17:24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels die door mensen gebouwd zijn.

Efeziërs 9: en om iedereen te laten zien hoe de onthulling wordt beheerd van het heilige geheim dat eeuwenlang verborgen is geweest in God, die alles heeft geschapen. 10 Zo zou nu door de gemeente de rijkg

mattheüs 3:4 Hij antwoordde: ‘Hebben jullie niet gelezen dat degene die hen schiep hen bij het begin als man en als vrouw maakte? 5 En dat hij heeft gezegd: “Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten, en de twee zullen één vlees

Markus 10:6 Maar bij het begin van de schepping “maakte Hij hen als man en als vrouw. 7 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten, 8 en de twee zullen één vlees worden.” Ze zijn dan niet langer twee, maar één vlees.

Jesja 40:28 Weet je het dan niet? Heb je het niet gehoord? Jehovah, de Schepper van de uithoeken van de aarde, is God voor altijd en eeuwig. Hij wordt nooit moe, raakt nooit uitgeput. Zijn wijsheid is niet te doorgronden.

Openbaring 4:11 ‘Jehovah, onze God, u bent het waard de lof en de eer en de kracht te ontvangen, want u hebt alle dingen geschapen en dankzij uw wil zijn ze tot bestaan gekomen en werden ze geschapen.’

psalm 90 Een gebed van Mozes, de man van de ware God. 90 Jehovah, in alle generaties bent u onze woonplaats geweest. 2 Nog voordat de bergen waren geboren of u de aarde en het land had voortgebracht,bent u God, van eeuwigheid tot eeuwigheid.

1 Timotheüs 1:17 Aan de Koning van de eeuwigheid, onvergankelijk, onzichtbaar, de enige God, komt voor altijd en eeuwig eer en glorie toe. Amen.

Psalm 33:5 Rechtvaardigheid en recht heeft hij lief. De aarde is vervuld van Jehovah’s loyale liefde. 6 Door het woord van Jehovah werd de hemel gemaakt, door de geest van zijn mond alles wat daarin is.

Jeremia 10:12 Hij is de Maker van de aarde door zijn kracht. Hij heeft het land gefundeerd door zijn wijsheid en de hemel uitgespannen door zijn verstand.

Romijnen 1:19 Want wat een mens over God kan weten, is voor hen heel duidelijk: God heeft het ze duidelijk gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen — zijn eeuwige kracht en Godheid — zijn namelijk vanaf de schepping van de wereld duidelijk te zien, omdat ze waar te nemen zijn in alles wat gemaakt is. Daarom hebben ze geen enkel excuus. 21 Want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet als God geëerd

kolossenzen 1:15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping. 16 Want via hem zijn alle andere dingen in de hemel en op aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen, heersers, regeringen of autoriteiten zijn. Alle andere dingen zijn via hem en voor hem geschapen. 17 Hij bestond vóór alle andere dingen en via hem zijn alle andere dingen tot bestaan gebracht, 18 en hij is he

Spreuken 8:22 Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden. 23 In het verre verleden ben ik aangesteld, vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde. 24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren, toen er geen bronnen waren, overlopend van water. 25 Voordat de bergen waren neergezet, vóór de heuvels, werd ik voortgebracht, 26 toen hij de aarde en haar velden nog niet had gemaakt, toen de eerste kluit grond er nog niet was. 27 Toen hij de hemel maakte, was ik daar, toen hij de horizon aftekende op het watervlak, 28 toen hij daarboven de wolken plaatste, toen hij de bronnen van de waterdiepte vestigde, 29 toen hij grenzen stelde aan de zee zodat het water zijn gebod niet zou overschrijden, toen hij de fundamenten van de aarde legde, 30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer. Ik was altijd vrolijk bij hem.

Psalm 104:24 Hoe talrijk zijn uw werken, Jehovah! U hebt ze allemaal met wijsheid gemaakt. De aarde is vol van uw scheppingen. 25 Daar is de zee, zo groot en wijd, ze wemelt van ontelbare dieren, klein en groot.

Psalm 139:14 Ik loof u omdat ik op een ontzagwekkende en wonderbare manier ben gemaakt. Uw werken zijn wonderbaar, dat weet ik heel goed. 15 Mijn gebeente was voor u niet verborgen toen ik in het geheim werd gemaakt, toen ik werd geweven in de diepten van de aarde. 16 Uw ogen zagen mij zelfs als embryo. In uw boek waren alle delen ervan beschreven, de dagen dat ze werden gevormd, voordat ook maar één ervan bestond.

Jesaja 40:25 ‘Met wie kun je me vergelijken? Aan wie kun je me gelijkstellen?’, zegt de Heilige. 26 ‘Sla je ogen op naar de hemel en kijk. Wie heeft die dingen geschapen Het is degene die ze als een leger leidt naar hun aantal. Hij roept ze allemaal bij naam. Dankzij zijn enorme dynamische energie en ontzagwekkende kracht ontbreekt er niet één.

Psalm 36:09 Bij u is de bron van het leven, door uw licht kunnen wij licht zien.
Prachtige teksten, toch? (Ik zou ze zelf echter niet in de vertaling des Wachttorengenootschaps lezen.)

Ik zie geen probleem met mijn visie en deze teksten.
"Een libelle zweeft over het water..."

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 13:17

let oa eens op mattheüs 3:4
Ja als je ervan uitgaat dat de schrijvers niet door God gestuurd werden en dat het ook poetisch bedoelt is, is het niet meer dan prachtig, bijbelonderzoekers weten dat het meer is dan prachtig, God is geen toonkunstenaar maar een bestaande entiteit die door zijn boek te kennen geeft wat de waarheid is

Bambi

Berichtdoor Bambi » 07 jun 2017 13:41

Zal ik nog eens een gedurfde uitspraak doen?

Kanker leert de evolutie wetenschap juist dat hun theorie niet deugt
Want bij kanker veranderen de cellen onder invloed van buitenaf of binnenuit, precies zoals de evolutie geleerden hebben beweerd dat er steeds nieuwe soorten ontstaan zijn
En wat zien we wat er dan gebeurt?
Het organisme sterft

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 07 jun 2017 14:37

Cathy schreef:Volgens mij geeft die bewuste tekst uit 2 Pet 3:8 (en Ps 90:4) te kennen dat de Goddelijke tijdrekening heel anders is dan de onze.
Als theïstische evo lees ik ook dit niet zo letterlijk als dat 1 dag precies duizend jaar zou duren of andersom.

Naar mijn bescheiding mening; volgens mij geven die teksten aan dat voor God 1 dag is als duizend jaren en andersom, gewoon zoals het er staat. God is van eeuwigheid tot in eeuwigheid en wij mensen hebben met tijd te maken. Genadetijd wil dat zeggen. Voor de zondeval waren de eerste mensen oorspronkelijk geschapen om God te loven en het aardrijk te bewonen in relatie met God. De mens is niet geboren om te sterven en voor de zondeval was er geen tijd. God heeft deze woorden in deze teksten na de zondeval op laten tekenen om het voor onze menselijke maatstaven begrijpelijker te maken zodat wij beseffen dat God van eeuwigheid is en in wezen tijdloos.

Je noemt jezelf een theïstische evo-aanhanger. Dé theïstische evo-aanhanger bestaat volgens mij niet. Ook daar zit verschil tussen. Voelt misschien wel lekker om ergens 'veilig' bij een hoop mensen in een hokje te zitten, denk je misschien :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Terug naar “[Religie] - Open forum”