Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 13:03
Tussendoor even dit voor de leden van dit verlichtte forum die denken dat evolutie en geloof in de bijbel samengaan
Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden:‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.
Amos 4:13 Hij heeft de bergen gevormd en de wind geschapen. Hij vertelt de mens Zijn gedachten, hij verandert de dageraad in duisternis en hij loopt over de hoogten van de aarde. Jehovah, de God van de legermachten, is zijn naam.’
Handelingen 4:24 Toen de aanwezigen dat hoorden, baden ze gezamenlijk tot God:‘Soevereine Heer, u bent degene die de hemel, de aarde, de zee en alles wat daarin is, heeft gemaakt.
Handelingen 17:24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels die door mensen gebouwd zijn.
Efeziërs 9: en om iedereen te laten zien hoe de onthulling wordt beheerd van het heilige geheim dat eeuwenlang verborgen is geweest in God, die alles heeft geschapen. 10 Zo zou nu door de gemeente de rijkg
mattheüs 3:4 Hij antwoordde: ‘Hebben jullie niet gelezen dat degene die hen schiep hen bij het begin als man en als vrouw maakte? 5 En dat hij heeft gezegd: “Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten, en de twee zullen één vlees
Markus 10:6 Maar bij het begin van de schepping “maakte Hij hen als man en als vrouw. 7 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten, 8 en de twee zullen één vlees worden.” Ze zijn dan niet langer twee, maar één vlees.
Jesja 40:28 Weet je het dan niet? Heb je het niet gehoord? Jehovah, de Schepper van de uithoeken van de aarde, is God voor altijd en eeuwig. Hij wordt nooit moe, raakt nooit uitgeput. Zijn wijsheid is niet te doorgronden.
Openbaring 4:11 ‘Jehovah, onze God, u bent het waard de lof en de eer en de kracht te ontvangen, want u hebt alle dingen geschapen en dankzij uw wil zijn ze tot bestaan gekomen en werden ze geschapen.’
psalm 90 Een gebed van Mozes, de man van de ware God. 90 Jehovah, in alle generaties bent u onze woonplaats geweest. 2 Nog voordat de bergen waren geboren of u de aarde en het land had voortgebracht,bent u God, van eeuwigheid tot eeuwigheid.
1 Timotheüs 1:17 Aan de Koning van de eeuwigheid, onvergankelijk, onzichtbaar, de enige God, komt voor altijd en eeuwig eer en glorie toe. Amen.
Psalm 33:5 Rechtvaardigheid en recht heeft hij lief. De aarde is vervuld van Jehovah’s loyale liefde. 6 Door het woord van Jehovah werd de hemel gemaakt, door de geest van zijn mond alles wat daarin is.
Jeremia 10:12 Hij is de Maker van de aarde door zijn kracht. Hij heeft het land gefundeerd door zijn wijsheid en de hemel uitgespannen door zijn verstand.
Romijnen 1:19 Want wat een mens over God kan weten, is voor hen heel duidelijk: God heeft het ze duidelijk gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen — zijn eeuwige kracht en Godheid — zijn namelijk vanaf de schepping van de wereld duidelijk te zien, omdat ze waar te nemen zijn in alles wat gemaakt is. Daarom hebben ze geen enkel excuus. 21 Want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet als God geëerd
kolossenzen 1:15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping. 16 Want via hem zijn alle andere dingen in de hemel en op aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen, heersers, regeringen of autoriteiten zijn. Alle andere dingen zijn via hem en voor hem geschapen. 17 Hij bestond vóór alle andere dingen en via hem zijn alle andere dingen tot bestaan gebracht, 18 en hij is he
Spreuken 8:22 Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden. 23 In het verre verleden ben ik aangesteld, vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde. 24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren, toen er geen bronnen waren, overlopend van water. 25 Voordat de bergen waren neergezet, vóór de heuvels, werd ik voortgebracht, 26 toen hij de aarde en haar velden nog niet had gemaakt, toen de eerste kluit grond er nog niet was. 27 Toen hij de hemel maakte, was ik daar, toen hij de horizon aftekende op het watervlak, 28 toen hij daarboven de wolken plaatste, toen hij de bronnen van de waterdiepte vestigde, 29 toen hij grenzen stelde aan de zee zodat het water zijn gebod niet zou overschrijden, toen hij de fundamenten van de aarde legde, 30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer. Ik was altijd vrolijk bij hem.
Psalm 104:24 Hoe talrijk zijn uw werken, Jehovah! U hebt ze allemaal met wijsheid gemaakt. De aarde is vol van uw scheppingen. 25 Daar is de zee, zo groot en wijd, ze wemelt van ontelbare dieren, klein en groot.
Psalm 139:14 Ik loof u omdat ik op een ontzagwekkende en wonderbare manier ben gemaakt. Uw werken zijn wonderbaar, dat weet ik heel goed. 15 Mijn gebeente was voor u niet verborgen toen ik in het geheim werd gemaakt, toen ik werd geweven in de diepten van de aarde. 16 Uw ogen zagen mij zelfs als embryo. In uw boek waren alle delen ervan beschreven, de dagen dat ze werden gevormd, voordat ook maar één ervan bestond.
Jesaja 40:25 ‘Met wie kun je me vergelijken? Aan wie kun je me gelijkstellen?’, zegt de Heilige. 26 ‘Sla je ogen op naar de hemel en kijk. Wie heeft die dingen geschapen Het is degene die ze als een leger leidt naar hun aantal. Hij roept ze allemaal bij naam. Dankzij zijn enorme dynamische energie en ontzagwekkende kracht ontbreekt er niet één.
Psalm 36:09 Bij u is de bron van het leven, door uw licht kunnen wij licht zien.