Om nog even op het correcte gebruik van het woord "geloven" en "weten" terug te komen: ik weet dat oerknal en evolutie de best mogelijke verklaringen zijn op grond van intensief wetenschappelijk onderzoek. Ik geloof dat niet, ik weet dat inmiddels. Ik neem de mensen die vroeger van die kennis niet op de hoogte waren niks kwalijk. Zij wisten dat niet, konden dat niet weten en daarom konden zij met een gerust hart andere verklaringen hebben. Wij weten nu dat die niet klopten. Maar zo gaat het nu eenmaal met voortschrijdend inzicht.
Dus geen weerlegging maar jij bedient je ook van filosofie en gedram, wie is wij, ook weer zoiets onnozels, onderstreping is van mij
WIJ weten dat de aarde een begin had , door middel van roodverschuiving in het spectrum en nog meer kunnen geleerden dat vaststellen, 6000 jaar geleden schreef de bijbel schrijver dat al. je kan vingers in je oren stoppen knijpers op je ogen maar de wetenschap gaat door om God die plaats te geven dien hem rechtens zijn schepping toekomt.
En weet je gravo in je lange betoog is werkelijk niet een argument nog niet iets wat erop lijkt, in weerwil van de goede argumenten die ik en medeleden van dit forum geven, goede raad onderzoek de dingen iets dieper, en zeker de bijbel