joris schreef:Raido schreef:Hindoes en Boedisten en veel New Agers geloven dat ...
Hare Krishna's, Baghwan-volgelingen ... en waarom zou ik het bij de bekropte christelijk visie laten
beknopt? ben jij wel wijs? Ik bedoel, ik krijg de neiging nu aan jou te vragen of je de bijbel wel eens gelezen hebt? wow, wat een vrijheid binnen het christelijk geloof. MOet je deuternomium eens lezen!!!!
OVerigns, ishet christendom de enige 'religie' met een vaderfiguur in de hoofdrol!
Wat heb jij met God? n wat heeft Hij met jou?
Hm, het christendom kan dan niet beknopt zijn, het wordt wel beknopt, als je denkt dat jij de hele en enige vorm van waarheid kent als je de bijbel kent.
En wat is de relevantie van een vaderfiguur in de hoofdrol?
Je moet dus het christendom aanhangen, omdat jij het fijn vindt om een hemelse Vader te hebben? Of omdat het zo'n mooie, liefdevolle religie is?
Je kunt beter kijken wat waarheid is, dan naar wat jij graag ziet in een geloof.
@ Boekenlezer: Zo onlogisch is reincarnatie toch niet, hoor. Zelf geloof ik niet in reincarnatie op die manier, maar er zit best wat in. Kijk eens om je heen, alles op aarde heeft een bepaalde cyclus, op elke vraag bestaat een antwoord, alles wat was, komt terug ('er is niets nieuws onder de zon', zegt de Prediker.). Op zo'n manier is het helemaal niet vreemd om aan te nemen dat er reincarnatie van de geest is. Niets minder logisch dan dat er een eeuwig leven na de dood zou wachten. Niet alles wat voortkomt uit een andere visie, is dom.
If you want world peace, fight for justice.