Johan100 schreef:Wat heb je toch tegen Poetin? De Krim is niet illegaal bezet.
Volgens het internationaal recht wel. Bovendien heeft mijn opmerking meer met Trump te maken dan met Poetin: hij wil een deal waarbij het aantal kernwapens verminderd wordt, waarbij de Russen opheffing van sancties krijgen. Daarbij winnen de Russen dus alles en de Amerikanen eigenlijk niets. Trump is een dealmaker, maar dit lijkt me een slechte deal.
rotterdam schreef:En wat denk je ? wat wilde en wil de bevolking van de Krim ? Dat is toch de enige ter zake doende maatstaf ?
Nee, dat is niet de enige ter zake doende maatstaf. Er is ook nog zoiets als internationaal recht, orde, een goed democratisch proces, scheiding der machten enz. Niet de willekeur van Russische mannetjes in legergroen die opeens op de Krim opduiken om zogenaamd de bevolking te beschermen.
Wat als wij dat met onze luchtmobiele brigade in Moskou zouden doen om de Russen te "beschermen" omdat wij dat nodig vinden?
Zo werkt het dus niet. Als het niet via de wettelijke manier gaat, is het illegaal.
rotterdam schreef:Blijven strijden is zinloos, opschonen die hap, nieuwe grenzen trekken, realiteit aanvaarden, uithuilen en opnieuw beginnen.
Ik ben voor realisme, maar tegen appeasement. In juni 1940 had Groot-Brittannie een wapenstilstand kunnen sluiten met Duitsland. De oorlog was nagenoeg verloren en er was voor de Britten eigenlijk niets meer te winnen. Realisme schrijft dan voor om een akkoord te sluiten. Er is dan ook serieus over gesproken in het Britse kabinet. Het is aan Churchill te danken dat hij het pleit in het kabinet gewonnen heeft, ook al betekende dat bijna 2 jaar lang (tot december 1941) vrijwel alleen tegen Duitsland vechten, met vele nederlagen. Er zijn dus grenzen die je niet over moet gaan.
rotterdam schreef:De annexatie van de Krim verdient zeker niet de schoonheidsprijs maar dat geldt ook voor de westerse reactie op de oranje revolutie of heb je Hans van Balen niet horen brallen en ophitsen op dat plein in Kiev ?
Hans van Balen heeft niets met Trump en Rusland te maken. Daar is een ander topic voor.
Ontopic dus.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)