Mortlach schreef:Net een paar Jehova's Getuigen aan de deur gehad. Komt een jonge en dolenthousiaste Rottweiler toch goed van pas
Gaan we zo met mensen om?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Net een paar Jehova's Getuigen aan de deur gehad. Komt een jonge en dolenthousiaste Rottweiler toch goed van pas
Hoi Bruno, helllpp daar komt Chaya weer aanChaya schreef:
Hoi Bruno,
Hoe weet jij zo zeker dat het God was deze Jeh. getuige op jouw pad stuurde?
Je bent niet de eerste en de laatste die meent bij de zuivere waarheid terecht te zijn gekomen, omdat God hem of haar daar naar toe stuurde.
Hoi Bruno, helllpp daar komt Chaya weer aanJohan100 schreef:
Johan100 schreef:Gaan we zo met mensen om?
Chaya schreef:Hoi Bruno,
Hoe weet jij zo zeker dat het God was deze Jeh. getuige op jouw pad stuurde?
Je bent niet de eerste en de laatste die meent bij de zuivere waarheid terecht te zijn gekomen, omdat God hem of haar daar naar toe stuurde.
Op die manier heb ik het ook niet hoor. Je valt bij de mensen binnen vaak op een niet passend tijdstip en het wekt vaak ergernis.
Dat is genoeg.
Wees een Lichtend Licht en een Zoutend Zout. Geef met je levenswijze een voorbeeld. Zodat anderen kunnen merken dat het bij jou van binnenuit komt.
Verder heeft het weinig zin om met deze mensen het gesprek aan te gaan. Zij blijven bij hun standpunt en als jij dat ook doet, kom je geen stap verder.
Eigenlijk heb ik met hen te doen, het is maar een halve waarheid die zij horen, ze moeten heel veel doen (goede werken) maar omdat het moet en niet vanuit de christelijke barmhartigheid.
Johan100 schreef:Dat is scherp van je!
Maar leg jij nu eerst eens uit waarom je zeker weet 'dat het van God is wat jij ervaart'....
Vat je hem?
Ggrrtttt, stuur hem maar even langs mij. Ik heb wel geen Rottweiler, maar ik zal hem zeker zo hard afblaffen.Bruno schreef:Ik sprak hem aan over het feit dat ik de bijbel eigenlijk vrouwonvriendelijk en homofoob vind.
Ik was niet gediend van zijn antwoord. "In het verkeer zijn ook regels nodig. Dat is in het leven hetzelfde."
Dus vrouwen horen maar te zwijgen? Ik opteer meer naar een harmonieuze band tussen man en vrouw. Elkaar aanvullen en niet domineren.
Daarin denk ik dat Jezus het eens met mij is.
naamloos schreef:Ggrrtttt, stuur hem maar even langs mij. Ik heb wel geen Rottweiler, maar ik zal hem zeker zo hard afblaffen.
En als ie er dan toch is zal ik hem meteen óók even een paar regeltjes bijbrengen.
Cicero schreef:Iedereen weet dat dit niet zo letterlijk in de Bijbel staat. Ik kan mijn tijd beter besteden dan discussiëren met ketters. Bovendien is het off-topic.
Bruno schreef:Goeiemiddag Chaya,
Ja ik ben vrij zeker dat het God was die daarmee aantoonde: "ik heb je gehoord."
De JG kwam vlak na een schietgebedje. Toen ik die man zei dat ik ervoor gebeden had zei hij: "Dat overkomt ons vaker."
Bruno schreef:Ik vind "waarheid" een gevaarlijk begrip. Er is geen waarheid in mijn wereld, enkel speculaties en vermoedens.
Bruno schreef:Toch twijfel ik geen seconde aan Jezus' bestaan.
Bruno schreef:Ik sprak hem aan over het feit dat ik de bijbel eigenlijk vrouwonvriendelijk en homofoob vind.
Ik was niet gediend van zijn antwoord. "In het verkeer zijn ook regels nodig. Dat is in het leven hetzelfde."
Dus vrouwen horen maar te zwijgen? Ik opteer meer naar een harmonieuze band tussen man en vrouw. Elkaar aanvullen en niet domineren.
Daarin denk ik dat Jezus het eens met mij is.
Chaya schreef:
Teus, Teus, hoe kun je in het topic dat Bruno geopend heeft, weer zo tweedracht zaaien.
De dienaren van de antichrist loochenen de leer van Christus. Ze loochenen dat Jezus de Christus is en ze loochenen de Vader en de Zoon, zie 1 Joh. 2:22v. Zij ontkennen dus dat Jezus met de Heilige Geest gezalfd is en ze ontkennen dat Jezus de eeuwige Zoon van de eeuwige Vader is. Dat laatste is de dwaalleer van de Jehova’s Getuigen (JG). Zij geloven niet dat Jezus van eeuwigheid af bestaan heeft en wel als Zoon in de schoot van de Vader, Joh. 1:18. Dat is de geest van de antichrist.
Teus schreef:Dat begrijp ik maar wat de kerk de eeuwen zegt maakt me niet zoveel uit, mij gaat het er om wat God Zelf daarvan zegt. Overtuig mij maar, a.d.h. van Gods Woord dat de drie-eenheid een feit is.
Teus schreef:Tweedracht? het ging toch over Jehova getuigen waar we het niet mee eens kunnen zijn?
Teus schreef:Weet je Chaya, ik zou het sympathieker vinden dat wanneer je met iemand meepraat, zoals in een ander topic, en daarop een vraag krijgt wat je er zelf van vindt, dat die je ook beantwoordt, al is het maar dat je zegt dat je het antwoordt schuldig wil blijven.
Teus schreef:Mag ik dan duidelijk proberen maken dat het in mijn visie wellicht niet terecht is om deze mensen om bepaalde redenen te mijden?
Chaya schreef:Okay, helder.
Als we God willen verstaan, zullen we eerst een levende relatie met Hem moeten hebben. Anders weten we immers niet of het God is die tot ons spreekt.
Daartoe is een biddend, afhankelijk leven noodzakelijk.
Wat de man zegt, zou ik een vorm van manipulatie willen noemen.
Dat is jammer, want dan zou je een wankel geloof hebben?
Het ware geloof kenmerkt zich juist door de vaste verzekerdheid in Gods beloften.
Wie is Jezus voor jou, kun je dat zeggen?
Je was niet gediend van zijn antwoord en toch ga je met hem verder om in de Bijbel te studeren?
Dat vrouwen dienen te zwijgen, slaat op de vrouw in het ambt van de kerkelijke gemeente.
En over de homoseksualiteit is op dit forum al heel veel geschreven (is verwijderd)
Er zijn grofweg 3 stromingen.
Maar voordat we off topic raken, realiseer je wie eenmaal de JG naar binnen heeft gehaald, raakt ze niet gemakkelijk kwijt.
Lees de diverse verhalen maar eens. Ook op internet te vinden.
Bruno schreef:Wat als God een Zij is?
Bruno schreef:Geloven is nog altijd niet zeker weten he.
Bruno schreef:Hij zag onze blinde vlekken en stierf daarvoor aan het kruis. Hij had de krachten dit te voorkomen, maar onderging zijn lot omdat Hij Zijn vijand liefheeft.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten