Arco schreef:Ja, daar heb ik van gehoord. Maar dan is de wedervraag: wat is noodzakelijkheid? Dat je daaronder de ziekenhuizen, hulpdiensten, etc. onder vat, daar kan ik inkomen. Maar geldt dat ook voor de elektriciteitsvoorziening naar jouw huis?
Arco, deze discussies zijn tig keren gevoerd, kijk maar in de gsschiedenis. Het begon in 2003 al.
Het is zo vragen naar de bekende weg wat je nu doet. Ik ben geen amish vrouwtje.
Arco schreef:Een bekende van mij kwam met haar auto zonder brandstof stil te staan, op zondag. Zij stond aan een provinciale weg, waar geen huis stond of een bus langskwam. Ze was wel voorbij enkele benzinestations gereden, maar ja, het was zondag en zelfs de 24-uurs zelfservice heeft ze genegeerd. Zij heeft iemand gebeld om haar op te halen. En de volgende dag heeft ze weer allerlei toeren moeten uithalen om met haar auto naar haar werk te gaan. Moet je wel zo spartaans met de zondagsrust omgaan? Natuurlijk had ze van tevoren, dus voor het aanbreken van de zondag, moeten controleren of er nog genoeg brandstof in de auto zat.
Wij hebben van jongsafaan geleerd, en dat breng ik ook mijn kinderen bij, er zijn 6 dagen om alles te regelen, 6 x 24 uur, een zee van tijd.
Dan kan er zeer sporadisch misschien een probleem opdoen, waar je nu niet aan gedacht hebt dat het zou gebeuren. Dan is er echt wel ruimte om dat op te lossen.
Ik heb het met de invulling van de zondag niet over wetticisme, maar over het opvolgen van God's heilzame geboden. Dat is geen last maar een lust.
Ik ben blij dat de zondag - al is dat tegenwoordig beperkt - rust brengt in het jachtige leven van alledag.
Arco schreef:Met alle respect, maar je hoeft mij echt niet te verwijzen naar een ander forum. Ik heb, net als jij, recht om mijn mening te uiten. Als jij stelt dat er iets in jouw bijbel staat, dan mag ik vragen waar dat dan staat. Als jij dan afwijkend antwoord, dan hoef ik niet uit te wijken.
Je mag zeker een afwijkende mening hebben, maar die moet je hier niet als norm stellen. Want zo is het dus niet.
Van oorsprong heeft RW als regel dat de zondagsrust gehanteerd wordt, dat is dus de norm
hier!
En die norm zul je niet vinden op het zevendedagsforum, want daar houden ze de sabbatsrust en wat ik van mensen weet is dat zij zich hier strikter aan houden dan menig forummer op de zondag doet!
Ergo, ik ga me niet aanmelden op dat forum om mijn mening op te dringen aangaande de zondagsrust, ik laat die mensen in hun waarde.
Jammer dat dat hier niet gebeurt.