Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 13 sep 2016 14:30

Boanerges schreef:Hé Naamloos, nu je "belaagd wordt van alle kanten" wil ik je laten weten dat ik je mening steun en onderschrijf. Omdat ik het zelf beslist niet beter zou kunnen verwoorden en ik je daarbij dus niet hoef te ondersteunen laat ik het maar bij "Keep up the good work!" :lol: =D>
:D Dank je! :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 sep 2016 14:35

naamloos schreef:Hij mept ze kerk maar uit hoor, als er geen andere gereformeerde kerk in de buurt is dan vangen wij ze wel op.
De gemeente waar ik ga bestaat voor ongeveer de helft uit ex-gereformeerden, en we zijn al een keer gesplitst omdat we te groot werden.

Laat deze dominee nu hervormd zijn. :mrgreen:
De grootte of groei van een gemeente zegt niets over de leer die er verkondigd wordt. Er zijn meer voorbeelden van bloeiende gemeentes waar een dwaalleer wordt verkondigd.
naamloos schreef:Als Paulus nog onder ons was had hij v. d. Sluijs misschien wel een oorvijg gegeven. (wie weet, misschien houdt hij hem wel te goed

Wat een spotternij!
naamloos schreef:Baf, vuist op tafel ''omdat ik het zeg, bovendien is het 'altijd' al zo geweest. En daarmee uit''.
Voortaan sla ik de antwoorden van deze dictator maar over.

naamloos schreef:Leugenachtige verdachtmakingen noem ik geen antwoorden.

Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven,
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 sep 2016 15:10

Chaya schreef:Laat deze dominee nu hervormd zijn.
Grujes, dat is toch gereformeerd?
Chaya schreef:De grootte of groei van een gemeente zegt niets over de leer die er verkondigd wordt. Er zijn meer voorbeelden van bloeiende gemeentes waar een dwaalleer wordt verkondigd.
Dat klopt :D . Maar bij ons (en daar had ik het over) verkondigen ze geen dwaalleer, dus dat scheelt dan weer!
naamloos schreef:Als Paulus nog onder ons was had hij v. d. Sluijs misschien wel een oorvijg gegeven. (wie weet, misschien houdt hij hem wel te goed
Chaya schreef:Wat een spotternij!
:?: Wat is het verschil tussen een oorvijg en een oorvijg :?: En tussen een mens en een mens :?:
Chaya schreef:Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven,
kHeb een idee: vertel dat v.d. Sluijs eens.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 sep 2016 15:13

naamloos schreef:Gek he! Als je mensen behandeld als snotneuzen en hun vragen niet serieus neemt.
Baf, vuist op tafel ''omdat ik het zeg, bovendien is het 'altijd' al zo geweest. En daarmee uit''.
Voortaan sla ik de antwoorden van deze dictator maar over.
Lang leve internet! De geest is al lang uit de fles, die krijgt ie er nooit meer in.

Het was ook geen serieuze vraag, gewoon het bekende gewauwel.
Vraagsteller ventileert zijn eigen mening in de vorm van een vraag.
Met dit soort grappen moet je bij deze dominee niet aankomen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 sep 2016 15:25

naamloos schreef:Grujes, dat is toch gereformeerd?

Als je niet eens het verschil tussen hervormd en gereformeerd weet??
naamloos schreef:Wat is het verschil tussen een oorvijg en een oorvijg En tussen een mens en een mens

Je snapt kennelijk zelf niet wat je hier zegt! Als hij hem nog tegoed houdt, zeg je hiermee dat ze elkaar ooit zullen ontmoeten en dan alsnog die rekening vereffend wordt. Stel jij je zo de eeuwigheid voor?
naamloos schreef:kHeb een idee: vertel dat v.d. Sluijs eens.

Lees je eigen posting nog eens kritisch door en kijk naar je nogal agressieve toonzetting.
rotterdam schreef:Vraagsteller ventileert zijn eigen mening in de vorm van een vraag.

Misschien was het wel een forummer :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 sep 2016 15:36

Chaya schreef:Als je niet eens het verschil tussen hervormd en gereformeerd weet??
Zo ongeveer wel. kHeb een nichtje gehad die bij v.d. Sluijs kerkte, en zij was Hervormd op gereformeerde grondslag. (een jaar of wat geleden)
Maar, vertel jij me het verschil eens tussen hervormd en gereformeerd, als je wilt?
Chaya schreef:Je snapt kennelijk zelf niet wat je hier zegt! Als hij hem nog tegoed houdt, zeg je hiermee dat ze elkaar ooit zullen ontmoeten en dan alsnog die rekening vereffend wordt. Stel jij je zo de eeuwigheid voor?
O, dat moet je niet al te letterlijk opvatten. Dan wordt het een soort van vriendschappelijke oorvijg, zo goed?
Chaya schreef:Lees je eigen posting nog eens kritisch door en kijk naar je nogal agressieve toonzetting
Ik vind mijn toon iets te aardig in vergelijking met die van v.d. Sluijs.
Chaya schreef:Misschien was het wel een forummer
Ik was het niet hoor :lol: (lvoor het geval dat je dat mocht denken)
Laatst gewijzigd door naamloos op 13 sep 2016 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 sep 2016 16:47

rotterdam schreef:Het was ook geen serieuze vraag, gewoon het bekende gewauwel.
Vraagsteller ventileert zijn eigen mening in de vorm van een vraag.
Met dit soort grappen moet je bij deze dominee niet aankomen.
Ohhh, nou snap ik het. Jij bent de vraagsteller, anders zou je niet weten dat dit niet serieus is.
Ik begreep het retorische ervan ook wel, maar ik meende toch heus dat het serieus bedoeld was.

Tjah, en met dit soort antwoord-gewauwel moet je bij mij niet mee aankomen. Dan kun je een 'naamloos-reactie' verwachten.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 sep 2016 17:11

naamloos schreef:
Tjah, en met dit soort antwoord-gewauwel moet je bij mij niet mee aankomen. Dan kun je een 'naamloos-reactie' verwachten.

Tjah en dat geldt ook voor Ds. v.d. Sluis - dat is niet zo'n gentleman als de meeste dominees.
Hij is meer een straatvechter. Daar moet je niet met gewauwel aankomen. Dan krijg je gelijk een linkse directe.
Kortom goede reactie van de dominee. Bravo.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 sep 2016 18:57

-
Laatst gewijzigd door naamloos op 14 sep 2016 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Honesty

Berichtdoor Honesty » 13 sep 2016 20:10

De vraagsteller zegt alleen dat hij ds Paul Visser aanhaalt wat betreft de verkiezing der joden
Vervolgens krijgt hij de volle laag van een andere predikant.

Is het aanvaardbaar dat predikanten en doctoren in de theologie etc hun schaapjes op een dergelijke manier tegen elkaar opzetten?

"Want er is geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan, en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken.
Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt?
Want nademaal, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid, zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken, die geloven;"

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 13 sep 2016 21:15

henkie schreef:Het lijkt me bijzonder irritant als iemand met slechts een cursus begrijpend lezen een doctor in de theologie even de les komt lezen. Zoals ik al zei: grootheidswaanzin.
H. M. Kuitert, je weet wel, de auteur van o.a. "Het algemeen betwijfeld christelijk geloof" is óók doctor. Die mag ik dus ook de les niet lezen?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 13 sep 2016 21:17

dalethvav schreef:H. M. Kuitert, je weet wel, de auteur van o.a. "Het algemeen betwijfeld christelijk geloof" is óók doctor. Die mag ik dus ook de les niet lezen?

Jawel hoor, want die is niet gereformeerd. Wat hij wel is, dat weet niemand.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 13 sep 2016 21:30

dalethvav schreef:H. M. Kuitert, je weet wel, de auteur van o.a. "Het algemeen betwijfeld christelijk geloof" is óók doctor. Die mag ik dus ook de les niet lezen?

Speedy schreef:Jawel hoor, want die is niet gereformeerd. Wat hij wel is, dat weet niemand.
Henkie had het niet over een dr. uit een bepaalde denominatie. Een dr. in de theologie de les lezen noemt hij grootheidswaanzin.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 14 sep 2016 08:21

Chaya schreef:Als je niet eens het verschil tussen hervormd en gereformeerd weet??

Je zou eens beide termen naar het Engels moeten vertalen. :lol:
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 sep 2016 09:12

henkie schreef:Het lijkt me bijzonder irritant als iemand met slechts een cursus begrijpend lezen een doctor in de theologie even de les komt lezen. Zoals ik al zei: grootheidswaanzin.

Het feit dat iemand gepromoveerd is in een bepaalde wetenschap betekent niet dat hij deskundig is op het hele spectrum van die wetenschap. Geen idee op welk onderwerp Van der Sluis is gepromoveerd, maar dat hij theologie heeft gestudeerd maakt hem niet per definitie deskundig omtrent het onderwerp Joden.

Terug naar “RefoWeb”