vreemdeling schreef:Dus jij gelooft niet in karma zoals Jezus onderwijst en het geleidelijke "opklimmen richting God" van ieder levend wezen inclusief de mens?
Met andere woorden, jij gelooft niet dat behouden worden een geleidelijk proces is waarbij alle zondigheid verdwijnt door iemand's manier van leven en manier van denken en de genade van de Schepper waarmee je je verbindt?
Karma? Dat is toch een term uit het Hindoeïsme? Wat heb ik daarmee te schaften als christen? Jezus was toch geen hindoeïstische leraar?
vreemdeling schreef:Zie je het dan meer als een plotseling oordeel dat zich op dramatische wijze voltrekt op onze hele planeet, een doorbreken dus van de normale gang van zaken zoals iedereen die nu kent nu kent of meemaakt?
Zo ja, op welke teksten baseer je die ... visie?
Nou, bijvoorbeeld:
Openbaring 6:12-17:
- 12 En ik zag, toen Hij het zesde zegel opende, en daar geschiedde een grote aardbeving en de zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed. 13 En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen, wanneer hij door een harde wind geschud wordt. 14 En de hemel week terug als een boekrol, die wordt opgerold, en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt. 15 En de koningen der aarde en de groten en de oversten over duizend en de rijken en de machtigen en iedere slaaf en vrije verborgen zich in de holen en de rotsen der bergen; 16 en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen: Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van Hem, die gezeten is op de troon, en voor de toorn van het Lam; 17 want de grote dag van hun toorn is gekomen en wie kan bestaan?
- 11 En ik zag een grote witte troon en Hem, die daarop gezeten was, voor wiens aangezicht de aarde en de hemel vluchtten, en geen plaats werd voor hen gevonden. 12 En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. 14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. 15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.
En dan ga ik nu even eten, als je het niet erg vindt.