Teus schreef:
Het hangt er van af wat jij onder ietsiepietsie verstaat.
Protestanten evangeliseren onder protestanten - dat is ietsiepietsie.
Dat jij hele groepen wilt uitsluiten omdat ze met hun visie niet aansluiten bij jouw denkwereld is jouw probleem.
Waarschijnlijk kom je zelf uit de G.G.(i.N). Dat zie je wel vaker.
Wij in Rotterdam noemen dat nestbevuilers.
Ik heb de indruk dat jij denkt dat wanneer je naar de kerk gaat je ook een christen bent.
Je kunt beter voor jezelf denken daar heb je m.i. de handen vol aan.
Ik heb overigens de indruk dat jij alleen mensen met dezelfde visie als jij "christenen" noemt.
Waarom wil je de ander veranderen ? Ik heb het al eerder aangehaald maar niemand geeft inhoudelijk reactie. Ook jij niet.
1) wat wordt er vlg jou bedoelt in 1 Kor. 12 ?
2) en Marcus 9 ; En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt. Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken. Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
Ik ben al weer klaar met jou. Ik dacht er net nog aan dat ik je destijds toegezegd had niet meer te woord te staan, en dacht tegelijkertijd laat ik het weer eens proberen maar heb er om dezelfde redenen alweer spijt van.
Je haat me gewoon, geeft niet hoor maar ik vind het niet fijn om je in gesprek te zijn.
De lust is me totaal ontnomen.