DE WARE BESTAAT NIET!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 13:14

goed Jaop, heb wat dingen bed8...Zijn geen echte argumenten (kun je die hebben bij zo'n subjectief onderwerp?) maar wel dingen waarvan ik graag heb dat jij erop reageerd!!!! Bewijs het tegendeel van ware liefde maar eens!!

1- Mijn opa en oma waren 68 (!!!) jaar getrouwd. Ruim een jaar geleden is mijn opa overleden. Mijn oma gaat sindsdien ook hard 8eruit, vooral door t enorme verdriet. Maargoed, toen mn opa nog leefde kreeg mn oma een attak. Hierdoor kon ze de kleinere dingen met dr handen niet meer. Mn opa hielp r dan met aankleden, de knoopjes ed dichtdoen (mn oma draagt klederdracht, met een hoop poespasjes;-). Mn opa daarintegen had uitgerekte longen en was daardoor vaak benauwd, vooral 's ochtends. Mn omahielp m dan met wassen, aankleden, maakte brood voor m ed. Kun je dit doen zonder ECHTE liefde, en dan op die leeftijd??( mn opa is 91 geworden, mn oma is nu 88) Was dit dan een huwelijk zoals jij t noemde: Het zij zo?? (kweet nie meer precies hoe je t bracht). Neej, er is hier sprake van echte liefde!! Elkaar helpen in elkaars gebreken, niet zonder elkaar kunnen. Elkaar steunen tot de dood je scheidt!!!!
2- Waarschijnlijk heb jij t nooit gehad...Maar hoe noem je t gevoel, dat als je voor de eerste x tegen over iemand staat, je zeker weet dat hij/zij de ware is???
3- Hoe noem jij een relatie, waarin man en vrouw/jongen, meisje alles van elkaar weten, elkaar maar aan hoeven te kijken om te weten wat die ander bedoelt, op elkaar steunen en elkaar vertrouwen, elkaar nog beter kennen dan dat je jezelf kent? Noem jij dat niet ware liefde? De ware zijn voor elkaar? (waarschijnlijk niet, omdat je t nog nooit gevoeld hebt!)
4- Hoe noem je t feit dat er kinderen ontstaan uit een huwelijk? Is dat een een bezegeling op de eeuwige trouw? Een wens, die alle paartjes hebben? gaat dat niet gepaard met onvoorwaardelijke liefde???

Zomaar even wat dingetjes....Ben benieuwd naar je reactie!!!

Overigens gelden natuurlijk uitzonderingen....Een prostituee die, per ongeluk, zwanger is geraakt ofzow...Maar dat zijn de uitzonderingen...daar hebben we t ff nie over;-)

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 23 sep 2002 13:17

mooi stukje, janneke

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 13:20

surfer schreef:mooi stukje, janneke

tnx;-) Tis maar even om t tegendeel van Jaop te bewijzen :mrgreen:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 sep 2002 14:06

En dat lukt Janneke aardig, want zij praat mede uit ervaring met goeie argumenten en Joap kletst maar wat uit z'n nek ;) Verder vond ik de punten van Surfer goed (het verklaren van Joap z'n gedrag) ;)

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 14:18

Cybercurse schreef:En dat lukt Janneke aardig, want zij praat mede uit ervaring met goeie argumenten en Joap kletst maar wat uit z'n nek ;) Verder vond ik de punten van Surfer goed (het verklaren van Joap z'n gedrag) ;)

Overigens!!!!!!!!!1 Heb ff eentje bed8...vind m zelf wel sterk;-)

Jaop....Hoe denk jij dat je (om t maar ff zo te zeggen) verwekt bent?? Zonder liefde, zonder WARE liefde??? Ik weet niet hoe je ouders met elkaar omgaan.,..maar ik neem aan dat ze niet voor niets de keuze hebben gemaakt (voor zover je die zelf kan en mag maken) voor kinderen!!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 sep 2002 14:33

Hahaaa, ja of hij ziet nu dat hun relatie niets waard is en dat z'n pa regelmatig vreemd gaat e.d. Kan me wel voorstellen dattie dan zo gefrustreerd is ;)

Wat zou er nog meer met Joep aan de hand kunnen zijn??

- hij DENKT niemand te kunnen krijgen... (geen nood joep, een flinke clearasilbehandeling wil nog weleens helpen, bovendien zijn er meer dan genoeg lelijke vrouwen op zoek)
- het lukt hem (nog) niet om iemand te vinden... (vrij logisch, maar met de jaren komt ook de wijsheid, bovendien worden hier op het forum veel goeie tips gegeven. Geloof me joep, je komt haar ooit tegen!)

Danielluhhh

Berichtdoor Danielluhhh » 23 sep 2002 15:31

Tuurlijk bestaat de ware wel!!!
Ben ik van overtuigd. Maarja, wie ben ik???
Wie weet ben 'k hem al wel tegengekomen? Weet je nooit. Misschien hij mij nog niet?
Alles kan. Koffiekan, theekan
ff serieus, ik geloof dr wel in dat er een ware bestaat :)

Greetz :wink:

Agnita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agnita » 23 sep 2002 15:35

Of hem, misschien is dat zijn probleem :mrgreen:
Agnita

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 23 sep 2002 15:36

dat is dus ook een beetje de discussie: bestaat er maar één ware voor ieder mens, of een aantal potentiële "waren" voor iedereen, waarvan er een of in sommige gevallen twee waren uit kunnen groeien. Ik ben zelf voor de optie van meerdere potentiële waren.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 23 sep 2002 15:57

Persoonlijk denk ik dat je niet gauw achter zal komen of er meerdere "waren" voor je bestaan. Als je gelukkig bent met wat je hebt is dat de ware voor je.

Het zou wel kunnen dat er meerdere "waren" bestaan. Denk maar aan mensen die hertrouwen. Hierbij vooral denkend aan weduwen en weduwnaren.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2002 16:05

helemaal mee eens, menace en napoleon. zie ook mijn reactie 1 pagina terug. En toevallig, janneke ben ik de ware al wel tegen gekomen, maar geloof ik nog steeds niet in 1 ware. :?

tweetie

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 23 sep 2002 16:35

Natuurlijk bestaat de ware, al kom je die misschien nooit tegen.

Je kunt denken de ware aan de haak geslagen te hebben, en er later achter komen dat het de ware niet is. Daarom is het niet gek dat gescheiden mensen soms een heeeel goed tweede huwelijk ingaan.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 23 sep 2002 16:51

Joap moet eerst maar eens het begrip "de ware" definieren..

Als hij echt het witte paardgebeuren bedoelt..ach..die bestaat wel..alleen is de vraag of je hem tegenkomt..

Als hij iemand bedoelt die bij je past en waar je alles voor over hebt ed./...die bestaat ook..

Dus ja..laat maar..dat definieren..hij bestaat gewoon ;-)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

jaop

Berichtdoor jaop » 23 sep 2002 17:09

Quote:
dat is een valse insinuatie, een discussie onwaardig. om het wetenschappelijk te zien: als ik een stelling doe, moet jij eerst het tegendeel bewijzen ipv met een tegenovergestelde stelling te komen.

nee jaap, juist niet. Als jij met een stelling komt, moet jij bewijzen dat die juist is[quote][/quote]

zeg dat nou niet surfer.

hmm nou janneke als ik er echt serieus op in moet gaan vooruit. tenminste... de computer is nogal traag dus misschien geef ik de moed op,

ten eerste heb ik geenszins beweert dat ware liefde niet bestaat. Wél dat de WARE niet bestaat. dat is dus iets héél anders.
ik sluit dus ook niet uit dat je grootouders iets samen hadden, wat je ware liefde kunt noemen. maar let wel, je dient net zo goed ware liefde tot je buurman te hebben als tot je vrouw of man. daarin dient dus geen verschil te zijn. Daarnaast is het een taak van de vrouw of de man om elkaar tot een hand en een voet te zijn. derhalve deden ze niet meer dan hun taak, die ze zichzelf bij hun trouwbelofte hadden opgelegd. Bovendien: een gezamelijke vijand verbroederd, in dit geval de ouderdom. nee, ik weet dat ik nu erg respectloos over de relatie van je opa en oma praat, en dat is niet de bedoeling. het toont alleen maar aan, dat wat jij zegt geen ware liefde hoeft te zijn. Je zegt: het zijn geen echte argumenten.
Dat moge duidelijk wezen.
2 dat gevoel is bijzonder. maar wat zegt dat over de kwestie of er een ware is of niet? het zou net zo goed kunnen dat je over drie maanden weer tegenover iemand staat, en denkt: nee, dìt is de ware. tjsa, wie is nu de ware? kortom op een korte termijnervaring kun je niet bepalen of iemand de ware is. theoretisch gezien ook niet op de langere termijn, want ook al blijf je je leven lang bij elkaar dan nóg hoeft dat de ware niet te zijn. dat je dan wel erg goed bij elkaar past, lijkt me zeer aannemelijk.
3NOgmaals, ik misken het begrip liefde niet, ik erken zelfs het bestaan daarvan, maar nog steeds is er geen argumenten in betrokken geworden dat de ware bestaat. het is iets heel bijzonders dat er dan ontstaat en be careful with it, maar het had evengoed een ander kunnen zijn.
nu vind je het misschien heel bijzonder dat je dat samen beleeft maar concentreer je je niet op dat beleven en het merken dat je op elkaar kunt vertrouwen? er komt een moment dat je elkaar misschien een tijdje niet meer vertrouwt, dat je niet meer alles met elkaar deelt. wat blijft er dan nog over? de gezamelijke herinnering?
4 het feit dat er kinderen ontstaan is een ontzéttend grote verantwoordelijkheid, ook in eeuwigheidsperspectief. waar ik eerst maar eens diep over na zou denken. dat kinderen krijgen iets heel moois is, kan ik me overigens levendig voorstellen. Ik denk idd dat dat de bezegeling is, maar nogmaals, dat bewijst nog steeds niet de ware bestaat. je hebt daar nog geen enkel argument voor aangedragen. Je praat op een ander vlak dan waar de discussie zich feitelijk afspeelt.
toch vind ik je poging om me tot een relatie te bekeren heel dapper hoor :lol: :lol: :lol:

ik denk wel dat ik in liefde verwekt ben, maar dat wil toch niet zeggen dat die liefde dan tot de dood hen scheidt moet voortduren? dus op dat moment is het wel uit liefde gebeurt, maar dat hoeft later niet zo te zijn. let wel, dit is een hypothetisch geval en zegt niets over mijn thuissituatie(voor het geval dat cctjes daar mee vandoor gaan :wink: )

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 18:16

Jaop....ten eerste geef jij ook absoluut geen argumenten....dus daarin staan we gelijk.

Je hebt gelijk als je zegt dat mensen elkaar in het huwelijk moeten helpen. Maar als je zo oud bent, zelf niet veel meer kunt en elkaar dan toch nog helpt, dan denk ik wel dat dat wat verder gaat dan het beloofde helpen!!!

Het blijkt overigens wel dat jij nog nooit t gevoel hebt gehad dat de ware voor je stond...want t is niet zo dat er 3 weken later weer iemand kan komen waarvan je dat ook denkt!!!

En de rest ga ik nog ff over nadenken...eerst jou reactie weer ff lezen;-)

Terug naar “Archief”