goed Jaop, heb wat dingen bed8...Zijn geen echte argumenten (kun je die hebben bij zo'n subjectief onderwerp?) maar wel dingen waarvan ik graag heb dat jij erop reageerd!!!! Bewijs het tegendeel van ware liefde maar eens!!
1- Mijn opa en oma waren 68 (!!!) jaar getrouwd. Ruim een jaar geleden is mijn opa overleden. Mijn oma gaat sindsdien ook hard 8eruit, vooral door t enorme verdriet. Maargoed, toen mn opa nog leefde kreeg mn oma een attak. Hierdoor kon ze de kleinere dingen met dr handen niet meer. Mn opa hielp r dan met aankleden, de knoopjes ed dichtdoen (mn oma draagt klederdracht, met een hoop poespasjes;-). Mn opa daarintegen had uitgerekte longen en was daardoor vaak benauwd, vooral 's ochtends. Mn omahielp m dan met wassen, aankleden, maakte brood voor m ed. Kun je dit doen zonder ECHTE liefde, en dan op die leeftijd??( mn opa is 91 geworden, mn oma is nu 88) Was dit dan een huwelijk zoals jij t noemde: Het zij zo?? (kweet nie meer precies hoe je t bracht). Neej, er is hier sprake van echte liefde!! Elkaar helpen in elkaars gebreken, niet zonder elkaar kunnen. Elkaar steunen tot de dood je scheidt!!!!
2- Waarschijnlijk heb jij t nooit gehad...Maar hoe noem je t gevoel, dat als je voor de eerste x tegen over iemand staat, je zeker weet dat hij/zij de ware is???
3- Hoe noem jij een relatie, waarin man en vrouw/jongen, meisje alles van elkaar weten, elkaar maar aan hoeven te kijken om te weten wat die ander bedoelt, op elkaar steunen en elkaar vertrouwen, elkaar nog beter kennen dan dat je jezelf kent? Noem jij dat niet ware liefde? De ware zijn voor elkaar? (waarschijnlijk niet, omdat je t nog nooit gevoeld hebt!)
4- Hoe noem je t feit dat er kinderen ontstaan uit een huwelijk? Is dat een een bezegeling op de eeuwige trouw? Een wens, die alle paartjes hebben? gaat dat niet gepaard met onvoorwaardelijke liefde???
Zomaar even wat dingetjes....Ben benieuwd naar je reactie!!!
Overigens gelden natuurlijk uitzonderingen....Een prostituee die, per ongeluk, zwanger is geraakt ofzow...Maar dat zijn de uitzonderingen...daar hebben we t ff nie over;-)