Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
heintje schreef:@Cicero
De bewering intrekken? Hoe kom je erbij? Kijk, ik kan toegeven dat niet de gehele bijbel plagiaat is. Zo eerlijk ben ik dan wel weer en zo dom waren de schrijvers (mensen!) niet. Maar de voorbeelden die ik je heb gegeven (al het plempsel) lijken wel heel verdacht veel op belangrijke thema's uit de bijbel.
heintje schreef:Kijk eens H2. Wederom een voorbeeld. Het wordt me in de schoot geworpen!
[
Dat doet er dus wel toe als je een mens met interesse bent in je afstamming en waar je vandaan komt.
Waar we heen gaan (met de aarde) kan ik je ook wel enigszins vertellen. We weten (want wetenschap doet ook aan toekomstvoorspellingen, die echter wel uitkomen, dat de zon een beperkte levensduur heeft en zal gaan eindigen als rode reus. Dag homo sapiens!
Maar ik voorspel als Heintje dat de mens dan al lang uitgestorven is, zoals al 99% van de biodiversiteit welke ooit geleefd heeft, al uitgestorven is. Wat een schepper!
Cicero schreef:Ja maar het is bekend dat er m.b.t. die voorbeelden heel veel valse informatie de ronde doet. Je hebt geen enkele betrouwbare, wetenschappelijke bron gegeven. Daarmee staat dus nog helemaal niet vast of de voorbeelden inderdaad uit de oudheid komen, of berusten op moderne fantasie.
heintje schreef:JA! Een heel goed doordacht rationeel en logisch argument Mohamed.
Daar kan ik wat mee om het te onderzoeken. Natuurlijk gaat het jou om die ene Christus. Maar mij niet. Mij gaat het om alle goden van alle tijden over de hele wereld. E dat is een enorme berg aan goden en godinnen (en geesten) kan ik je vertellen.
Allemaal bijgeloof uiteraard. Dat begrijp ik. Behalve nou net die ene god waar jij in gelooft. Wat een prachtig toeval hè?
heintje schreef:Nee, die bijbelbronnen zijn lekker duidelijk en wetenschappelijk. Wat we van Jezus weten via de 4 evangeliën...We weten niet eens wie de vermeende schrijvers zijn! Dus graag wel consequent blijven. Ook de bijbel met argusogen bekijken.
heintje schreef:In een ander topic werd mij min of meer verweten me eerst verder te moeten verdiepen in de vraag: "Wat is geloven"?
"Weet je wel wat geloof is?"
Bij deze. Wat versta je onder geloven?
Dus NIET: Wat betekent geloof voor mij, maar wat IS geloven?
Dit is dus een open vraag en ik zou hierop graag antwoord lezen van verschillende mensen zonder over de antwoorden direct te moeten gaan discussiëren. Ik zoek ook geen definities (kan ik zelf opzoeken), maar persoonlijke invullingen op deze vraag.
Daar nu de feitelijke betekenis van het woord “GELOVEN “ IS; VERTROUWEN TE HEBBEN IN IETS OF IEMAND EN DAN OOK TROUW EN GEHOORZAAM TE ZIJN AAN DAT IETS OF DIE “IEMAND”, is het dan ook normaal dat een mens die enkel “gelooft” in zichzelf het totaal niet kan vatten dat een ander mens “gelooft” in een opperwezen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten