Het enige wat ik zeg is dat het irrationeel is de wonderen die Jezus deed te willen verklaren met wetenschap en natuurlijk staan er ook een hoop rationale zaken in de Bijbel. Voor beide elementen wil ik oog hebben en dat bepaalde zaken onverklaard blijven is voor mij geen enkel bezwaar.
Bepaalde zaken blijven (wetenschappelijk) onverklaard
Bepaalde zaken zijn pertinent onwaar
Bepaalde zaken zijn kopieën van andere zaken (oudere mythen)
Bepaalde zaken zijn historisch totaal incorrect
Bepaalde zaken spreken elkaar tegen (incongruenties in de bijbel)
Bepaalde (heel veel) zaken zijn te gruwelijk om over te praten
etc
Maar dat is voor mohamed (en voor de meeste gelovigen...anders geloven ze niet meer) totaal geen bezwaar. Natuurlijk niet! De roker blijft immers ook roken.
Want...Kijk hier de leugen van Cicero!
Ik schreef: Plagiaat in de bijbel(opstanding, maagdelijke geboorte, 25 december, wonderen).
Cicero (blijft roken): Onzin. Nagewauweld van pseudowetenschappelijke websites.
Ja...was het maar waar hè Cicero! 1 pseudovoorbeeld:
De god die sterft
Er bestaan vele mythen over een godheid die sterft en weer terugkeert naar het leven. Met name in mythologie uit het Nabije Oosten is dit een terugkerend thema. Antropoloog James Frazer vergeleek deze mythen in zijn omvangrijke studie The Golden Bough. De Egyptische god Osiris en de Mesopotamische god Tammuz of de godin Inanna zijn voorbeelden van de "stervende god". De Griekse mythe over Adonis (die geen god was, maar een sterveling) wordt vaak met Osiris vergeleken en ook in de mythe over Dionysos spelen dood en wedergeboorte een rol. Sommige onderzoekers hebben gewezen op de overeenkomsten tussen polytheïstische mythen en het christelijke verhaal van Jezus die opstaat uit de dood. Deze vergelijking gaat al terug tot het vroege christendom; Justinus de Martelaar, een van de kerkvaders, heeft dit al naar voren gebracht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vergelijkende_mythologie
Kom op man. Stop met roken. Het ligt allemaal zo voor de hand. Het negeren en wegstoppen maakt het niet minder feitelijk.