irmo schreef:Overigens, ik heb ook aan het gymnasium gestudeerd maar ik kom tot hele andere conclusies. Hoe zou dat komen?
Dat weet ik niet, maar mijn kind hield altijd zijn kanttekeningen. En die vrijheid kreeg hij ook! Want op het gymnasium moedigen ze dit juist aan.
irmo schreef:Dat geloof ik graag. Maar wat nou als de bijbel erover zwijgt?
De zwijgteksten tonen aan dat het ver boven onze pet stijgt, om het plat te zeggen.
De Bijbel is geen wet- of receptenboek, om even random uit te halen wat goed of fout is, het heeft ook met geloof te maken.
irmo schreef:Het was en is niet mijn bedoeling om iemand op zn tenen te trappen.Aan de andere kant erger ik me vaak enorm aan de oppervlakkigheid zowel van de vragenrubriek als van het forum.En soms willen mensen ook niks leren. Ik denk bijvoorbeeld aan de topics waarin je als protestant vragen kon stellen over de katholieke kerk. De venijnigheid waarmee sommige tekeer gaan als ze hun zin niet krijgen en bewezen wordt dat ze ongelijk hebben is stuitend. Dat getuigt ook niet van veel respect jegens andersdenkenden maar omdat dat geen protestanten c.q. reformatorischen zijn is het opeens wel ok?
Sorry hoor, maar wat doe je hier dan nog steeds, als je aangeeft dat het zo oppervlakkig is? Je blijft hier rondhangen, dus diep van binnen trekt het op de één of andere manier. Dat is fijn, maar waarom dan toch die betweterigheid, terwijl je weet dat er zo geantwoord gaat worden?
irmo schreef:Weet je nog die vraag die ik ooit gesteld heb in de vragenrubriek? Ik vond en vind het nog steeds een heel slecht antwoord. Ik heb mijn mailadres toen gegeven en ds. en ik zijn toen een gesprek begonnen. Ik heb dat als zeer prettig ervaren en ik heb toen een beter antwoord gekregen dan ik had verwacht. Maar daarna dact ik in alle oprechtheid dezelfde vraag hier op t forum te stellen. Je wil niet weten hoeveel hatelijke opmerkingen ik in mijn inbox gehad heb. Gewoon, omdat mensen het leuk vonden om lelijk te zijn. Maar daar hoor ik verder niks over van al die liefhebbende christenen die er ergens zouden moeten zijn! Dat is dan verder geen problem schiijnbaar, maar het doet me wel pijn. Daar heb ik ze van Refoweb verder niet over gehoord, gek he?
Wij hebben ook gemaild, maar uiteindelijk is het gestopt omdat je elkaar geen stap nader komt. Ik heb dat aanvaard, kun jij dat niet aanvaarden?
Hatelijke opmerkingen krijg ik net zo goed, daar moet je op een bepaalde manier mee dealen, aan de mods melden, of naast je neerleggen.
Al naar gelang. Ik wil maar zeggen, het is VAN en AAN beide kanten zo.