Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Dit onderwerp staat in het Open Forum. Dat betekent dat iedereen hier mag meedoen en alle onderwerpen (mits binnen de kaders van de forumregels) mogen worden besproken. Verder denk ik dat het juist goed is dat een onderwerp als dit besproken wordt omdat een taboe hierop niet vruchtvol is én omdat er blijkbaar een groep mensen is die hun geloof in God en de Bijbel proberen te rijmen met hun wetenschappelijke geweten. Om dat laatste te kunnen bereiken moet wel het gesprek worden aangegaan.lekkerbek schreef:Ik voel me als refo die in de schepping gelooft (dat dit in 6 dagen, dus 6 x 24 uur heeft plaats gevonden) en in Adam en Eva als eerste mensen door God geschapen, niet meer thuis op dit refoforum. Ik vind het ongelofelijk dat de niet refo groep de overhand lijkt te krijgen en dit soort vragen hier geplaatst worden. Waarom wordt dit niet bij een wetenschappelijk forum geplaatst als je niet wilt horen dat "het in de Bijbel staat"? Dan hoor je hier naar mijn idee niet thuis. Nu lijkt het alsof ik hier niet thuis hoor.
Dat mag, uiteraard. En dat is je goed recht. Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat mensen die Adam en Eva niet letterlijk interpreteren (zoals bijvoorbeeld René Fransen) ook de Bijbel niet boven alles hebben staan.Lekkerbek schreef:Mijn antwoord? Daar heb je helemaal niets aan.....ik geloof het omdat het in de Bijbel staat. En ik ben echt niet blond, heb ook een HBO studie gedaan, maar de Bijbel staat bij mij boven alles!
mohamed schreef:Beste Pcrtje, Jezus wordt de tweede Adam genoemd en als de eerste Adam niet bestond dan de tweede zeer zeker niet. Toch is er geen wetenschapper meer die twijfelt of Jezus bestaan heeft. Kortom, inconsequent wetenschappelijk gezever en meer niet.
Harmonica2 vraagt hier om een wetenschappelijke benadering. Niet een theologische. Verder is je argument (dat ik hier even blauwgekleurd heb) een non sequitur. Tenslotte is je hele reactie een cirkelredenering, zoals Blijblij al aangaf. En ja, een cirkel is rond. Dat is juist precies het probleem van een cirkelredenering.mohamed schreef:Beste Pcrtje, Jezus wordt de tweede Adam genoemd en als de eerste Adam niet bestond dan de tweede zeer zeker niet. Toch is er geen wetenschapper meer die twijfelt of Jezus bestaan heeft. Kortom, inconsequent wetenschappelijk gezever en meer niet.
mohamed schreef:Beste Pcrtje, Jezus wordt de tweede Adam genoemd en als de eerste Adam niet bestond dan de tweede zeer zeker niet. Toch is er geen wetenschapper meer die twijfelt of Jezus bestaan heeft. Kortom, inconsequent wetenschappelijk gezever en meer niet.
Pcrtje schreef:
Harmonica2 vraagt hier om een wetenschappelijke benadering. Niet een theologische. Verder is je argument (dat ik hier even blauwgekleurd heb) een non sequitur. Tenslotte is je hele reactie een cirkelredenering, zoals Blijblij al aangaf. En ja, een cirkel is rond. Dat is juist precies het probleem van een cirkelredenering.
Staat wat als een huis? Je eigen interpretatie? Da's mooi voor jou, maar daar schieten nadenkende mensen niet zoveel mee op omdat zij wél eerlijk de wetenschappelijke en voortschrijdende inzichten naast de Bijbel willen leggen.Johan100 schreef:Als je het als feiten/waar gebeurd beschouwd staat het als een huis
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 26 gasten