Scheppingsverhaal

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Scheppingsverhaal

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 17:30

Hoor ik nou in de verte een kip kakelen? :-k :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jun 2016 18:01

Mortlach schreef:O, ik hoop dat er iemand komt die beweert dat er vroeger nog een soort 'SuperDNA' was wat 'alle informatie' nog in zich had en wat razendsnel kon muteren.

Dat is meestal de oplossing die mensen verzinnen voor dit probleem.

Lol. Doet me gelijk ook denken aan het verhaal waar al het water voor de zondvloed vandaan zou moeten komen. De verklaring was dat er vroeger om omhulsel van water om de aarde zat oid. #-o

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 jun 2016 18:12

Johan100 schreef:
Pas dacht en suggereerde ik nog dat je normaal praatte, maar dat valt nu weer even vies tegen.
Dat is geen dom grapje, er zit een hele goede gedachte achter die zo raak is als wat. :wink:

Ik vroeg me af wat jij gelooft..

Weet je dat een vraag met een wedervraag beantwoorden heel lelijk is ?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 jun 2016 18:16

Johan100 schreef:Hoor ik nou in de verte een kip kakelen? :-k :wink:

Die is net uit de ark gestapt en nu maar hopen dat de familie Noach geen uitsmijters bakt anders schiet het niet op.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 18:30

Mods; waarschuwing : de inquisitie binnen de poort!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jun 2016 18:33

Johan100 schreef:Mods; waarschuwing : de inquisitie binnen de poort!

Tip; Indien je mods wil waarschuwen kan je het beste het uitroepteken gebruiken.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 18:37

Dank voor de tip, maar dit werkt ook prima.
Hoop dat ze gauw de bezem er weer langs halen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2016 18:38

Yoshi schreef:Lol. Doet me gelijk ook denken aan het verhaal waar al het water voor de zondvloed vandaan zou moeten komen. De verklaring was dat er vroeger om omhulsel van water om de aarde zat oid. #-o

Ja, dat is ook altijd een leuke. De vraag is dan altijd of het ijs of stoom was, want water in de ruimte is niet echt realistisch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jun 2016 18:38

Ik zie daar geen reden toe. Behalve het laatste stuk waar je wat onbehoorlijk wordt jegens Rotterdam.
Je zou ook zijn vragen gewoon kunnen beantwoorden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 18:46

Spoedcursus ''behoorlijk doen'' gevolgd vandaag?

Ow wacht ik zou niet meer doen met dit kleuterniveau gekissebis, hé, trap ik er weer in.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jun 2016 18:51

Johan100 schreef:Spoedcursus ''behoorlijk doen'' gevolgd vandaag?

Ow wacht ik zou niet meer doen met dit kleuterniveau gekissebis, hé, trap ik er weer in.

Ik leer snel. En ja, nu doe je ook onbehoorlijk tegen mij.
Spijtig dat je inhoudelijk niet in wil en/of kan gaan op Rotterdam. Hij stelt wat terechte vragen waar schijnbaar geen antwoord op is. Je kan ook gewoon vertellen dat je er (op dit moment) geen antwoord op hebt en dat je het gesprek laat voor wat het is. Dat is geen schande (integendeel zelfs) en voorkomt frustratie bij alle partijen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 19:03

Bedankt voor je 'oprechte' medeleven, maar frustraties zegt meer iets over jou vermoed ik.

Er staat wel: Matth. 18: 7 Wee der wereld vanwege de ergernissen; want het is noodzakelijk dat de ergernissen komen; doch wee dien mens door welken de ergernis komt.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jun 2016 19:05

Johan100 schreef:Bedankt voor je 'oprechte' medeleven, maar frustraties zegt meer iets over jou vermoed ik.

Er staat wel: Math. 18: 7 Wee der wereld vanwege de ergernissen; want het is noodzakelijk dat de ergernissen komen; doch wee dien mens door welken de ergernis komt.

Ik heb geen ergernissen op dit moment. Het zegt dus niets over mij. Aan jouw schrijfsels van vandaag te zien heb jij wel enige frustratie in dit topic en dat heeft zijn weerslag op Rotterdam. Ik doe in deze dus slechts een observatie.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 23 jun 2016 19:41

rotterdam schreef:
Niet zo moeilijk ?
Van schepping tot zondvloed - 2000 jaar ?
Goed begin daar dan eens te tellen.
4000 jaar geleden 1 familie - 4 mannen en 4 vrouwen van 1 ras en 1 taal.
Nu 8 miljard mensen, vele rassen en een veelvoud aan talen.
Zoveel verschillende diersoorten dat ze in 1 flinke boot pasten.
Nu naar schatting ruim 1 miljoen ontdekte soorten - nog niet ontdekt waarschijnlijk 10 miljoen.
Ik ben benieuwd.

Dat is niet zo moeilijk. Vroeger was er een soort super DNA die het mogelijk maakte dat de dieren uit de ark als een malle konden muteren tot andere soorten. Je kan hierbij denken aan een kangoeroe die een konijn verwekt of een hagedis een salamander. Dit zijn slechts enkele voorbeelden om ze alle 10.000.000 te noemen zou wat teveel tijd vergen!

Geen dank!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 19:43

Uh, 'verkeerd' geobserveerd (opzettelijk) Rotterdam kan prima voor zichzelf opkomen trouwens, mispunt dus.
Jouw 'observaties' neem ik niet bepaald serieus :lol:

Terug naar “[Religie] - Open forum”