Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jasper34 schreef::mrgreen: Ow en mortlach,
Ik bedoelde ook niet dat darwin al van alles van dna afwist.. Toch moet ik wel een beetje lachen! Want wij leerden pas dat de mensen die als eerste over DNA nadachten monniken waren uit de kerk jaja gelovige mensen die bedachten dat er wellicht DNA bestond. Heel leuk onderwerp, was ook erg verrast.. Dat moest ik toch nog even melden haha vooral op dit forum natuurlijk.. Al vraag ik me wel af. Weten jullie wel dat refo web van heel veel soorten gemeenten is?
Jasper34 schreef:Dat vind ik nog eens een leuke reactie! Weetje ik ben beginnend student en het boeit me allemaal niet wat voor ge-wel-dige namen er allemaal zijn haha... ik moet ook zeggen dat niet alles me ook interesseert in m'n opleiding, maar het ontdekken van nieuwe soorten en planten wel! DNA onderzoeken kan ongelofelijk mooi zijn.
Al is het soms ook wel vermoeiend.. Maarja ach.. Maar dan nog een vraagje: Wat doen jullie op dit forum?![]()
Volgens mij zijn jullie namelijk totaal ongelovig en hebben jullie dus ook niks met God of Jezus? Jullie hebben het over wetenschap geloven, dus jaa haha wat doen jullie hier.. mensen belemmeren met een andere visie op onderzoeksresultaten van mensen? Of de biologische juistheid behouden of speculaties?
Pcrtje schreef:Het is een bekend probleem op dit forum dat men de evolutietheorie niet zo goed kan beschrijven en correct definiëren. Je hebt inderdaad gelijk wanneer je schrijft dat wij niet afstammen van apen maar dat men zou moeten zeggen dat apen en mensen een gemeenschappelijke voorouder hebben.
In ieder geval zou ik graag nog willen vermelden dat de evolutietheorie mij geenszins van mijn geloof heeft gebracht en dat er best een aantal mensen op dit forum aanwezig is/was dat de evolutietheorie onderschrijft en tegelijkertijd overtuigd christen is. Voor mijzelf schrijvend, de evolutietheorie heeft mijn geloof wel voor een deel veranderd. In positieve zin zou ik willen zeggen. De evolutietheorie maakt mijn godsbeeld ontzagwekkender.
Overigens is Gravo een prima vent en moet je hier een beetje tegen een stootje kunnen.Blijf gewoon netjes inhoudelijk reageren en speel niet op de man. Ik denk dat je nog veel van Gravo kunt leren. Ik begrijp zijn reactie op jou wel. Je taalkundige vaardigheden representeren niet echt een universitair geschoold persoon. Maar dat maakt niet uit. Laat je niet te snel uit het veld slaan.
Jasper34 schreef::D @mortlach
Jas precies! Haha die bedoelde ik jaa.. Alleen moet ik je eerlijk zeggen dat ze in mijn aantekeningen staan en ja ik heb zelfs in deze discussie geen zin om het speciaal op te gaan zoeken. Ik denk dat je gelijk hebt jaa, maar ik vond het toch een leuke connectie ;P
Ik denk dat je hier onderscheid moet maken tussen 'theorie' in de volksmond en 'theorie' in de wetenschappelijke wereld. Welkom in de wetenschap, Jasper, waar theorie niet een mate van twijfel uitdrukt maar juist een opgesteld model is dat het best alle waargenomen observaties en bevindingen kan verklaren. We hebben het daarom ook over de zwaartekrachttheorie en dus... de evolutietheorie. Dat achtervoegsel 'theorie' wil niet zeggen dat het slechts een uit de lucht gegrepen ideetje is. Nee, het is een zorgvuldig uitgewerkt model dat opgezet is en de competitie aangaat met andere modellen die eenzelfde fenomeen pogen te verklaren. De zwaartekrachttheorie kan het best alle observaties verklaren. De evolutietheorie kan het best de ontwikkeling des levens verklaren. Zoals ik al eerder zei: wees eens eerlijk. De bewijzen voor de evolutietheorie stapelen zich torenhoog op. Evenals die voor de zwaartekrachttheorie. Als dat niet zo zou zijn zou ze allang al zijn verworpen.Jasper34 schreef:De evolutie theorie beschouw ik als nouja wat het ook zegt natuurlijk: 'theorie'.
JohannesHermanus schreef:Goedzo jongen! Wees niet te benauwd voor de elite hier op dit forum, pure academische arrogantie. Wees getroost: ik ben ook niet verder dan de MAVO gekomen en heb met zeer veel moeite een MBO opleiding weten te behalen. Niet vanwege het gebrek aan cognitie, maar aanpassen is niet mijn ding. Laat staan evolueren...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten