Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jasper34 schreef:Hallo mensen, ik wil eventjes een verbetering plaatsen:
Ik doe bio-informatica, dus mijn studie behandelt deze theorie. (die ik niet volledig geloof)
Het stelt niet dat wij afstammen van apen, dat is een onjuiste redenering. Het stelt dat apen en mensen een relatief kort geleden gemeenschappelijke voorouder zouden moeten hebben. Uit deze voorouder soort zouden dan mensen zijn ontwikkeld en apen, betekend dat dan dan die ' voorouder ' een aap was? nee en dat stelt ook niet dat de mens een aap is, wij zijn namelijk allang niet meer als deze voorouder. Geloof ik dat? Nee ik geloof liever de bijbel en ik denk wel dat evolutie onder dieren heeft plaatsgevonden (er is zelfs overweldigend bewijs voor), maar Darwin verklaard jammerlijk niet het begin van het leven. Hij is er dus in geslaagd te ontdekken dat diersoorten veranderen en evalueren (muteren) door omstandigheden van buitenaf, maar niet hoe het leven is begonnen. Ik geloof liever genesis.
Jasper34 schreef:Ik geloof liever genesis.
Jasper34 schreef:Hallo mensen, ik wil eventjes een verbetering plaatsen:
Ik doe bio-informatica, dus mijn studie behandelt deze theorie. (die ik niet volledig geloof)
Het stelt niet dat wij afstammen van apen, dat is een onjuiste redenering. Het stelt dat apen en mensen een relatief kort geleden gemeenschappelijke voorouder zouden moeten hebben. Uit deze voorouder soort zouden dan mensen zijn ontwikkeld en apen, betekend dat dan dan die ' voorouder ' een aap was? nee en dat stelt ook niet dat de mens een aap is, wij zijn namelijk allang niet meer als deze voorouder.
Geloof ik dat? Nee ik geloof liever de bijbel en ik denk wel dat evolutie onder dieren heeft plaatsgevonden (er is zelfs overweldigend bewijs voor), maar Darwin verklaard jammerlijk niet het begin van het leven. Hij is er dus in geslaagd te ontdekken dat diersoorten veranderen en evalueren (muteren) door omstandigheden van buitenaf, maar niet hoe het leven is begonnen. Ik geloof liever genesis.
Jasper34 schreef:(...)Volgens mij zijn jullie namelijk totaal ongelovig en hebben jullie dus ook niks met God of Jezus? Jullie hebben het over wetenschap geloven, dus jaa haha wat doen jullie hier.. mensen belemmeren met een andere visie op onderzoeksresultaten van mensen? Of de biologische juistheid behouden of speculaties?
Yoshi schreef:Alsof zaken als wetenschap en rede vieze woorden zijn en zaken waar je je verre van moet houden als gelovige. Dat moet dan wel een klein geloof zijn waarin de balans tussen geloof en rede ernstig is verstoord.
JohannesHermanus schreef:Met recht gebruikt u het woord "alsof" : zo dat het erop lijkt maar het niet is. Mijn uitgangspunt is dat de wetenschap niet als doel heeft bewust de Bijbel en het Scheppingsverhaal in diskrediet te brengen. Echter daar waar wetenschap en Bijbel met elkaar in conflict komen, geef ik voorrang aan wat de Bijbel zegt.
Neem het verhaal van de bruiloft in Johannes 2 maar eens. Die hofmeester met al zijn vakkennis (een wetenschapper op zijn gebied) besluit tot een conclusie die absoluut en finaal de plank mis slaat. Die beste wijn moest wel de oudste zijn en vreemd genoeg tot het laatst bewaard zijn gebleven. Hoe mis kan men het hebben! Die wijn was nog geen uur oud... Ik beticht deze man niet van moedwillige valsheid in conclusies en ik snap het ook wel, want met de heersende wetenschap wist men niet beter. Tot op de dag van vandaag zal men hoogstwaarschijnlijk weer dezelfde conclusie trekken, mocht dit onder hun ogen gebeuren.
Mijn geloof is in ieder geval zo groot, dat ik geloof in het wonder. En met mijn redenatievermogen zit het ook wel goed, voor zover ik dat kan bekijken.
gravo schreef:
Wij moeten toch bekend staan als een vriendelijk en vredelievende gemeenschap? Nou, dat begint goed.
Verder begrijp ik niet veel van wat je hier schrijft. Kennelijk loop ik intellectueel wat achter.
gravo (totaal gelovig...haha)
Ik sluit mij aan bij Mortlach. Het woord 'geloof' is hier iets totaal anders dan bijvoorbeeld geloven in God. De bewijslast en de bewijzen die dit 'geloof' zal moeten ondersteunen zijn van heel andere orde, bijvoorbeeld. Ik prefereer te zeggen dat ik in God geloof en dat ik wetenschappelijke theorieën onderschrijf. En, wees eens eerlijk, de evolutietheorie is minstens zo goed onderbouwd als de zwaartekrachttheorie.Jasper34 schreef:dus mijn studie behandelt deze theorie. (die ik niet volledig geloof)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten