Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
_Sjors_ schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor; het is geenszins mijn intentie om u te corrigeren, laten we dat voorop stellen. Wat wel het geval is, is dat ik zelf nooit een dienst/samenkomst bezoek, dus wie ben ik om te (ver)oordelen. Dit neemt niet weg dat ik mij alvast, ook op deze manier, aan het oriënteren ben voor het geval ik een gemeente vind waar ik me op mijn plek voel.
Ik lees in de Bijbel dat er bepaalde sacramenten zijn ingesteld door Jezus om te vieren, namelijk de Doop en het Heilig Avondmaal. Deze zullen waarschijnlijk niet op het werk of op een terrasje onder het genot van een biertje gevierd worden neem ik aan. En dan lijkt het me zaak om e.e.a. toch wat in structuur te zetten, of zie ik dit verkeerd?
Met vriendelijke groeten,
Sjors.
JohannesHermanus schreef:Met alle respect op Gods stoel gaan zitten, is een slecht idee. God gaat met een ieder van Zijn kinderen Zijn eigen weg. En die weg komt daar uit, waar het de bedoeling is.
JohannesHermanus schreef:U voelt zich gauw aangesproken en heeft een vreemde manier van opkomen voor uzelf.
Yoshi schreef:A; ik voel me niet aangesproken, reageer slechts hier en daar als ik het de moeite waar vind ongeacht of ik mij aangesproken voel of niet
B; ga inhoudelijk eens in op je uitspraak die op mij hypocriet overkomt
C; ik ga even van het zonnetje genieten, zie je inhoudelijke antwoord vanavond of morgen wel
JohannesHermanus schreef:Ik begrijp dat u zich graag mag profileren als de informele leider
van deze club mensen hier die u met regelmaat toefluisteren hoe men over mij denkt.
Dat maakt hen of hele bange mensen die niet voor zichzelf durven opkomen en u tot koning hebben gekroond, of u loopt naast uw schoenen.
Duuk schreef:Met alle respect: hoe kan je ooit een christen zijn als je niet deelneemt aan het lichaam van Christus? Het leven van een gelovige is geen individualistische aangelegenheid, maar een gemeenschap. Individualisme is een Griekse afgodische eigenschap. De hele bijbel ademt collectiviteit uit. Dát is wat God wil. Je hebt elkaar nodig om het beeld van Christus te zijn. Als je nu buiten het lichaam valt, hoef je niet te verwachten dat het Koninkrijk van God straks op je zit te wachten.
Chaya schreef:Sjors is niet meer onder ons, dus hij zal je geen antwoord meer geven.
Maar wat jij zegt is waar. De Bijbel moedigt absoluut geen individualisme aan, integendeel.
Chaya schreef:Afgelopen zondag moest ik me door de winkelende mensen heen worstelen, er was een koopzondag.
JohannesHermanus schreef:Als u het lidmaatschap van een kerk vooropstelt, en u ziet uw ledenaantal afnemen, dan is dat inderdaad alarmerend. En als dat lidmaatschap op zich voor u alles zegt en u de KERK met hoofdletters schrijft, dan snap ik uw visie. Echter, iets reëler gedacht: wie van die mensen die zijn afgehaakt, waren er al sowieso geen lid van de kerk? In dat licht bekeken, vind ik dat de houding van de mensen in de kerk eerlijker geworden is...
JohannesHermanus schreef:Niks in de berichten van Sjors wekt bij mij de indruk dat hij negatief staat tov kerkgang. U weet helemaal niks van de reden waarom hij niet naar een kerk gaat. Dit kan een heel persoonlijke reden zijn, die gepaard kan gaan met een flinke worsteling. Pas er voor op om bezig te gaan in de marge aub.
JohannesHermanus schreef:Dit kan een heel persoonlijke reden zijn, die gepaard kan gaan met een flinke worsteling.
JohannesHermanus schreef: Pas er voor op om bezig te gaan in de marge aub.
JohannesHermanus schreef:het is in orde om uw boodschappen op zondag, of welke dag dan ook, te doen.
Chaya schreef:Als jij beter zou lezen zou je kunnen zien dat ik geen inhoudelijk oordeel over Sjors e.a. niet-kerkgangers geef, maar dat het niet in de Bijbelse lijn ligt om in je eentje thuis te blijven.
Chaya schreef:Dat is niet volgens God's geboden: 6 dagen zult gij arbeiden en de 7e dag is om te rusten, laat het winkelpersoneel die kans dan ook krijgen!
JohannesHermanus schreef:U blijft zich maar plaatsen onder de plak van de wet.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten