Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 11:51

Mortlach schreef:
Mijn mond viel wagenwijd open toen ik het las...

Je ziet het vaker bij zijn antwoorden en reacties.
De man is zo ongelofelijk anti-RKK dat hij de werkelijkheid een beetje uit het oog verloren is...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 apr 2016 11:56

Figuurlijk gesproken dan! Niet echt doen hoor.
StillAwake schreef:
Je ziet het vaker bij zijn antwoorden en reacties.
De man is zo ongelofelijk anti-RKK dat hij de werkelijkheid een beetje uit het oog verloren is...

Is dat zo? Wat is de werkelijkheid dan volgens jou? Het klopt toch dat je niet door goede werken zalig wordt?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 12:00

Johan100 schreef:Is dat zo? Wat is de werkelijkheid dan volgens jou? Het klopt toch dat je niet door goede werken zalig wordt?

Dat klopt. Slurink gaat echter uit de bocht als hij stelt dat dat in de RKK als voorwaarde gesteld wordt.
Slurink heeft ongelijk in zijn beweringen over de leer van de RKK.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 06 apr 2016 12:04

Het klopt toch dat je niet door goede werken zalig wordt?

daar is de RK iets genuanceerder over... en niet zoals in het antwoordt geschreven staat.
Zonder levend geloof helpen ook de goede werken in de RK niet om tot zaligheid te komen.

Binnen de RK moet je echt je ogen openhouden voor wat volksgeloof en leer is. Die twee vallen niet samen. Daar gaat ook het antwoord de mist in, door het te benoemen als diverse soorten RK, dit is gewoon niet zo. Hetzelfde zou zijn een OGG lid Anglicaans te noemen.

Het oordeel kunnen we echter gerust aan God overlaten, volksgeloof/devoties zijn persoonlijk en niet verplicht te volgen, of het nou allemaal goed is, of niet, laten we maar even in het midden.

Boanerges
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Boanerges » 06 apr 2016 12:07

StillAwake schreef:Slurink heeft ongelijk in zijn beweringen over de leer van de RKK.

Slurink zou zich wat moeten matigen in het beoordelen van mensen en meningen. De zijne is vaak ook maar een mening en inwisselbaar voor die van welke willekeurige persoon dan ook. Prima dat hij voor deskundig doorgaat hoor maar dat moet niet worden verward met "zo-zit-het-en-niet-anders" En dan die oneindige lappen tekst..... ](*,)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 apr 2016 12:19

StillAwake schreef:Je ziet het vaker bij zijn antwoorden en reacties.

Je ziet dat vaker bij mensen die op latere leeftijd christen zijn geworden, die hanteren nogal extreme standpunten. Dat geldt voor Slurink maar ook voor Koos de Jong.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 apr 2016 12:24

Ik heb verder eigenlijk niks van hem gelezen. Ik heb dit antwoord nog een overgelezen, (het gaat tenslotte om dit antwoord) maar ik zie niets wat niet zou kunnen kloppen. En of het antwoord nu lang of kort is, het is toch altijd wat.
StillAwake schreef:Slurink heeft ongelijk in zijn beweringen over de leer van de RKK.
Als jij dat vindt moet je het onderbouwd met waar je het niet mee eens bent maar middels een vraag in de vragenrubriek aan hem voorleggen, dat lijkt me beter.
Boanerges schreef: Slurink zou zich wat moeten matigen in het beoordelen van mensen en meningen. De zijne is vaak ook maar een mening en inwisselbaar voor die van welke willekeurige persoon dan ook. Prima dat hij voor deskundig doorgaat hoor maar dat moet niet worden verward met "zo-zit-het-en-niet-anders" En dan die oneindige lappen tekst..... ](*,)
tja, de vraag is ook wel een beetje heel erg een inkoppertje. Is al zo vaak gesteld. Beter dat de beheerder gewoon verwijst met wat linkjes bij zulk soort vragen naar eerdere vragen. Scheelt weer veel tijd voor meneer Slurink.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 06 apr 2016 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 06 apr 2016 12:36

Die meneer Slurink heeft groot gelijk. Mooi van hem dat hij de tijd neemt om te schrijven ipv door te verwijzen. Het kan wat mij betreft ook niet genoeg benadrukt worden:

Wie geloofd in Christus alleen, die is gered. Wil men er nog wat bij geloven? Dan gaat men verloren...

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 apr 2016 12:42

Net zoals Nederland 16 miljoen voetbalcoaches schijnt te hebben, dit forum bevat ook een aantal "deskundigen", die de vragenrubriek alleen lezen om vervolgens het beter te weten dan de echte deskundigen.
Ik zou zeggen: meld je aan als deskundige, wie weet. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2016 12:47

Chaya schreef:Net zoals Nederland 16 miljoen voetbalcoaches schijnt te hebben, dit forum bevat ook een aantal "deskundigen", die de vragenrubriek alleen lezen om vervolgens het beter te weten dan de echte deskundigen.

Ik moet zeggen dat me dat best leuk zou lijken, zeker wat betreft vragen omtrent wetenschap of games, al denk ik dat het refoweb-huis dan te klein zou zijn.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 07 apr 2016 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 apr 2016 12:52

Chaya schreef:Net zoals Nederland 16 miljoen voetbalcoaches schijnt te hebben, dit forum bevat ook een aantal "deskundigen", die de vragenrubriek alleen lezen om vervolgens het beter te weten dan de echte deskundigen.

Zal ik eens toehappen? :-oo :-oo

Het is maar wie je deskundig noemt. Een muzikant is niet bepaald deskundig te noemen op het gebied van de RK leer.

Mijzelf aanmelden heeft weinig zin, in al die jaren zijn geen vragen gesteld over mijn vakgebied.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 apr 2016 12:56

Sabra schreef:
Zal ik eens toehappen? :-oo :-oo

Het is maar wie je deskundig noemt. Een muzikant is niet bepaald deskundig te noemen op het gebied van de RK leer.

Mijzelf aanmelden heeft weinig zin, in al die jaren zijn geen vragen gesteld over mijn vakgebied.

Het was toch een vreemde vraag?
Wat heeft de R.K. er nu mee te maken uiteindelijk?
Verder heeft meneer Slurink een inhoudelijk goed en genuanceerd antwoord gegeven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2016 13:06

Chaya schreef:Wat heeft de R.K. er nu mee te maken uiteindelijk?
Verder heeft meneer Slurink een inhoudelijk goed en genuanceerd antwoord gegeven.

Het zijn uiteindelijk 2 vragen gecombineerd; 1 over de muziekkeuze en 1 over het geloof van de muziekleraar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boanerges
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Boanerges » 06 apr 2016 13:41

Chaya schreef:Ik zou zeggen: meld je aan als deskundige, wie weet. :lol:

Sabra schreef:Het is maar wie je deskundig noemt. Een muzikant is niet bepaald deskundig te noemen op het gebied van de RK leer.

Dat laatste geldt ook voor mijn vakgebied maar gezien sommige reacties van de benoemde deskundigen hoeft dat niet perse een bezwaar te zijn....men begeeft zich als deskundige nu eenmaal gemakkelijk op andermans terrein. :-oo
en ja, ook ik maak mij daar schuldig aan

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 apr 2016 13:51

Wat een valkuil is bij veel mensen (bij mij ook natuurlijk) is dat ze hun eigen gevoelens reflecteren aan een ander en projecteren op een ander. Het kan ook zonde zijn.
In dit geval is het gewoon een bijbels evangelisch antwoord waar weinig op af te dingen valt. Lees de kern van de boodschap. (Wijzelf en) de duivel houdt ons ook graag bezig met pietluttigheden. (geloven we dat nog?)
Als een deskundige een keer zegt dat je door goede werken zalig wordt verneem ik je reactie natuurlijk graag.
Laten we anders maar af en toe een mooie meditatie plaatsen om elkaar te bemoedigen en/of een mooie psalm.

Terug naar “RefoWeb”