Moderator: Moderafo's
Sjaan schreef:Snorbaarder schreef:Eens
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede...
hmmm, er staat in de SV beproeft alle dingen. Dat gaat minder diep dan onderzoeken. Proeven is smaken, maar niet verteren.
egel schreef:ik ben het met d e stelling eens tot op zekere hoogte
ik ben van mening dat je niet zomaar in het wilde weg boeken moet gaan lezen
kijk eerst of er iets van bekent is
gaat er een slechte invloed uit van een boek dan zou ik het niet lezen ookal is het van een christelijke schrijver
ik heb bijvoorbeeld harry potter laten staan, het trok mij wel verschrikkelijk maar ik hoorde dat er voor gewarschuwt werd dus heb ik ze niet gelezen
Snorbaarder schreef:Eens
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede...
Vind ik ook wel nuttig. Iemand die nog erg zoekende is zou naar mijn mening geen new age literatuur (o.i.d.) moeten gaan lezen... Een beetje in het licht van de adviezen over het eten van offervlees (eveneens van Paulus).TheEdge schreef:Als het erom gaat dat je boeken over andere religies gaat lezen hangt het er - vind ik - erg van af hoe sterk je geloof tot dusver is ontwikkeld.
Snorbaarder schreef:Op het forum kunst en cultuur ging het een keer over mensen die door het lezen van "de wereld van Sofie" de kerk vaarwel zeiden.
Dus je moet goed uitkijken, zeker als je makkelijk te beïnvloeden bent.
Om weerstand te bieden aan de satan heb je hulp nodig. Als het op ons zelf aan zou komen zouden we allemaal blind achter de satan aanlopen. Daarom is het volgens mij weldegelijk belangrijk je zwaktes te ontlopen. Als God je sterk heeft gemaakt om de satan te weerstaan kan je inderdaad met je vertrouwen op Hem alles lezen, maar als je zwak bent in je geloof moet je vooral geen duistere propaganda gaan lezen...Aragorn schreef:Ik geloof daarom ook niet in 'gevaarlijke' studies of boeken of wat dan ook. Dat ligt helemaal aan jezelf.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten