Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2016 16:40

Johan100 schreef:Maar als je een vriend hebt met verstand ervan, komt het vast goed.
(ik heb weinig met auto''s)

Als het goed is gaat hij mee, maar hij zei zelf dat dat ook geen garanties biedt.

Nou ja, ik heb in zoverre wat met auto's dat ik wel gecharmeerd ben van een merk als Volkswagen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 mar 2016 16:44

mohamed schreef:Nou ja, ik heb in zoverre wat met auto's dat ik wel gecharmeerd ben van een merk als Volkswagen.

En in zo'n oudje zit toch nog geen sjoemelsoftware. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2016 17:00

mohamed schreef:Nou ja, ik heb in zoverre wat met auto's dat ik wel gecharmeerd ben van een merk als Volkswagen.

Chaya schreef:En in zo'n oudje zit toch nog geen sjoemelsoftware. :mrgreen:

Zo is dat, daarom koop ik graag letterlijk en figuurlijk een goede oude VW! :lol:

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 14 mar 2016 17:14

StillAwake schreef:
Hangt er nogal vanaf waar hij lekt...
en wat hij lekt...

Dat begrijp ik wel, maar je zou bijna denken dat het benzine is, want 1 op 8 is drastisch veel. Vandaar de zinspeling van mij.
mohamed schreef:De lekkage heeft niks met het verbruik te maken, het is namelijk water.

Koelwater? Dan mag je wel uitkijken voor een oververhitte motor en je koppakking! Telkens bijvullen zeker? :roll:
mohamed schreef:
Als het goed is gaat hij mee, maar hij zei zelf dat dat ook geen garanties biedt.
Nou ja, ik heb in zoverre wat met auto's dat ik wel gecharmeerd ben van een merk als Volkswagen.

Nee een ander kan het jou idd nooit 100% garanderen. Hooguit advies geven en risico's verkleinen.
Chaya schreef:
En in zo'n oudje zit toch nog geen sjoemelsoftware. :mrgreen:

Heeft er niet zozeer mee te maken. Vroeger werden er juist kilometertellers teruggedraaid. En als die 50.000 teruggedraaid is, betaal je gewoon teveel. Sinds 1 januari 2014 is het pas strafbaar, kilometerfraude.
mohamed schreef:
Zo is dat, daarom koop ik graag letterlijk en figuurlijk een goede oude VW! :lol:

Hoop dat je er plezier van hebt!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2016 17:31

Het is gelukkig geen koelwater Johan100, het is regenwater wat alleen naar binnen komt als het regent, maar zoals bekend doet het dat hier vaak in ons kikkerlandje en zodoende heb ik op regenachtige dagen al gauw een plas water onder de mat aan de bijrijderskant. Blij word ik er niet bepaald van en als ik het hoor klotsen wanneer ik rem zakt mij de broek tot op de enkels.

Verder blijft een auto kopen altijd een risico, hoe dan ook is dat helaas een bitter feit. En of er met de kilometerstand is gesjoemeld weet je nooit. Daar ben ik me terdege van bewust, mensen doen een auto niet vaak weg omdat hij zo goed bevalt. De enige manier om het risico geheel uit te sluiten is geen auto kopen en op de fiets gaan. :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2016 13:18

Ach, mensen doen een auto vaak genoeg weg als hij goed bevalt. Bijvoorbeeld als je gezin wat groter wordt en je meer ruimte nodig hebt. Als je budget wat groter wordt. Enzovoorts. Wij hadden een prima auto die heel goed beviel, er was nooit wat mee aan de hand. Maar we hebben hem toch verkocht ;-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2016 13:25

Marnix schreef:Ach, mensen doen een auto vaak genoeg weg als hij goed bevalt. Bijvoorbeeld als je gezin wat groter wordt en je meer ruimte nodig hebt. Als je budget wat groter wordt. Enzovoorts. Wij hadden een prima auto die heel goed beviel, er was nooit wat mee aan de hand. Maar we hebben hem toch verkocht ;-)

Eens, maar toch zie je dat vooral de goedkopere autootjes vaak afgedankt worden omdat er wat problemen aan zitten te komen.
Ik heb ook al een aantal auto's verkocht omdat er groot onderhoud zat aan te komen (distributie, drukgroep, spruitstuk).
Ingeruild, maar (op die met dat spruitstuk na) zijn ze geen van allen naar de sloop gegaan...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2016 13:41

Dat is waar. Via een dealer kopen, dan zijn de grootste problemen doorgaans wel weer verholpen. Via marktplaats een auto kopen is inderdaad altijd wel een risico. Maar het scheelt wel weer geld. Das een afweging.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2016 13:44

Marnix schreef:Dat is waar. Via een dealer kopen, dan zijn de grootste problemen doorgaans wel weer verholpen. Via marktplaats een auto kopen is inderdaad altijd wel een risico. Maar het scheelt wel weer geld. Das een afweging.

Via de dealer weet je in elk geval zeker dat je er teveel voor betaald hebt.
Gewoon een algemene garage (liefst wel met keurmerk).
Vakgarage bevalt mij altijd prima (en ben inmiddels aan mijn 11e auto bezig...)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 01:45

Op Marktplaats zijn het overwegend dealers die auto's aanbieden. Vandaag ben ik in Groningen wezen kijken voor een VW Polo die er goed uitzag, maar helaas ontdekte mijn maat dat het nat was onder mat aan de chauffeurskant. Dat probleem heb ik met mijn huidige auto aan de bijrijderskant dus heb ik van de koop afgezien. Wel jammer, want het was verder een mooie auto.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 07:43

mohamed schreef:Op Marktplaats zijn het overwegend dealers die auto's aanbieden. Vandaag ben ik in Groningen wezen kijken voor een VW Polo die er goed uitzag, maar helaas ontdekte mijn maat dat het nat was onder mat aan de chauffeurskant. Dat probleem heb ik met mijn huidige auto aan de bijrijderskant dus heb ik van de koop afgezien. Wel jammer, want het was verder een mooie auto.

Let bij die wagen trouwens ook op of het raammechaniek (meestal die aan de bestuurderszijde) soepel functioneert.
Da's een zwak punt (evenals de handmatige versnellingsbak, maar daar heb jij geen last van).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 14:12

StillAwake schreef:Let bij die wagen trouwens ook op of het raammechaniek (meestal die aan de bestuurderszijde) soepel functioneert.
Da's een zwak punt (evenals de handmatige versnellingsbak, maar daar heb jij geen last van).

Van handmatige versnellingsbakken ondervind ik geen problemen inderdaad! :)
Bedankt voor het advies en daar zal ik op letten.

Kreeg zonet mail van een particulier eveneens uit Groningen dat ik vanmiddag een Polo uit '99 kan komen bezichtigen met net geen twee ton op de teller en een nieuwe APK tot januari 2017.

Afbeelding

Hiervoor heb ik mijn afspraak die ik bij een garage had eerst verzet.

Ziet er goed uit nietwaar?
Laatst gewijzigd door mohamed op 16 mar 2016 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 14:30

mohamed schreef:Van handmatige versnellingsbakken ondervind ik geen problemen inderdaad! :)
Bedankt voor het advies en daar zal ik op letten.

Kreeg zonet mail van een particulier eveneens uit Groningen dat ik vanmiddag een Polo uit '99 kan komen bezichtigen met net geen twee ton op de teller en een nieuwe APK tot januari 2017.

Afbeelding

Hiervoor heb ik mijn afspraak die ik bij een garage had eerst verzet.

Ziet er goed uit nietwaar?

viercilinder 1.6 benzinemotor (55kW) zo te zien?
Lijkt een nette auto.
Niet verlaagd oid (ziet er goed uit, maar rampzalig voor de rijeigenschappen)
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 mar 2016 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 14:36

Ja het is een 1.6 vier cilinder inderdaad. Zo te zien de mooiste in deze prijsklasse die ik ben tegengekomen en particulier.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 14:52

mohamed schreef:Ja het is een 1.6 vier cilinder inderdaad. Zo te zien de mooiste in deze prijsklasse die ik ben tegengekomen en particulier.

Doen dan!

Terug naar “Algemene Zaken”