Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 15:16

Zeker.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 15:31

mohamed schreef:Haalt het blok maar drie ton? Dat vind ik weinig, dan kijk ik nog even verder.

Waarschijnlijk ook wel 4, maar dat durf ik zo vanaf een advertentie niet te stellen.
Het zijn in elk geval niet van die opgevoerde italiaanse motortjes, maar redelijk laagtoerige blokken.
Je kunt eens op autotrader oid kijken tot welk kilometrage je dit motortje ziet.
Het is in elk geval een rechttoe rechtaan blok waar niet heel veel aan kapot kan gaan (gesteld dat distributieriem en multiriem tijdig vervangen zijn)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 15:32

Race406 schreef:Als een Polo automaat ook dit ongeveer verbruikt is er niets aan de hand lijkt mij. Een automaat verbruikt nu eenmaal meestal wat meer dan een handgeschakelde auto. maar het blijven fijne auto's, en dat is ook wat waard, toch?

Een automaat verbruikt inderdaad zo'n 4% meer, al wordt dat bij modernere auto's wel minder.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 16:16

De Alto uit '98 die ik nu heb rijdt 1 op de 9 af en toe en zou normaal 1 op de 13 moeten nemen. Een nieuwe Citroen C1 automaat rijdt 1 op de 21.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 16:20

mohamed schreef:De Alto uit '98 die ik nu heb rijdt 1 op de 9 af en toe en zou normaal 1 op de 13 moeten nemen. Een nieuwe Citroen C1 automaat rijdt 1 op de 21.

Neem van mij aan dat ie dat alleen op de testbank haalt...
Op de weg misschien 1 op 17...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 16:21

mohamed schreef:Haalt het blok maar drie ton? Dat vind ik weinig, dan kijk ik nog even verder.

StillAwake schreef:Waarschijnlijk ook wel 4, maar dat durf ik zo vanaf een advertentie niet te stellen.
Het zijn in elk geval niet van die opgevoerde italiaanse motortjes, maar redelijk laagtoerige blokken.
Je kunt eens op autotrader oid kijken tot welk kilometrage je dit motortje ziet.
Het is in elk geval een rechttoe rechtaan blok waar niet heel veel aan kapot kan gaan (gesteld dat distributieriem en multiriem tijdig vervangen zijn)

De man zegt dat zijn minimumprijs 1750 euro is als ik mijn Alto inruil. Doen? Als ik hem echter vertel van het lek gaat de prijs natuurlijk omlaag. Maar het niet zeggen is ook weer zoiets.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 16:22

mohamed schreef:De Alto uit '98 die ik nu heb rijdt 1 op de 9 af en toe en zou normaal 1 op de 13 moeten nemen. Een nieuwe Citroen C1 automaat rijdt 1 op de 21.

StillAwake schreef:Neem van mij aan dat ie dat alleen op de testbank haalt...

In dat geval vrees ik dat een VW Polo waarvan gezegd wordt dat ie 1 op de 12,99 rijdt in de praktijk minstens 1 op de 9 neemt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 16:27

StillAwake schreef:Waarschijnlijk ook wel 4, maar dat durf ik zo vanaf een advertentie niet te stellen.
mohamed schreef:De man zegt dat zijn minimumprijs 1750 euro is als ik mijn Alto inruil. Doen? Als ik hem echter vertel van het lek gaat de prijs natuurlijk omlaag. Maar het niet zeggen is ook weer zoiets.

Je kunt het rustig melden, de wagen gaat waarschijnlijk toch als staple onderdelen verder.
Bovendien, de monteur in kwestie heft wel eens eerder een auto gezien, en weet waar hij op moet letten.

De 1750 lijkt me niet heel gek, maar ik vind het gevaarlijk om vanaf hier een mening te hebben over een auto die ik nog nooit in real life gezien heb.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 16:35

StillAwake schreef:Neem van mij aan dat ie dat alleen op de testbank haalt...

mohamed schreef:In dat geval vrees ik dat een VW Polo waarvan gezegd wordt dat ie 1 op de 12,99 rijdt in de praktijk minstens 1 op de 9 neemt.

Ik nam aan dat je het over een C1 benzine hebt. Als je daar een beetje mee doorrijdt, en daarbij ook nog eens wat stadskilometers draait geloof ik die 1op21 niet zo erg.
De cijfers die marktplaats geeft qua verbruik zijn vaak wel redelijk realistisch (praktijkgetallen), terwijl die 1op21 me in de oren klinkt als een folder-waarde.
Maar goed, als jij optrekt als een honderdjarige in een roeiboot, nimmer de 80km/h overschrijdt en altijd netjes je auto uit laat rollen (op je eindbestemming, want alle andere stop-momenten dien je te vermijden) kom je inderdaad in de buurt van die 1op21...

Ter vergelijking: mijn Audi A6 loopt 1op9.3 (2.4 liter benzine, gemiddelde praktijkwaarde, veel (Duitse) snelwegkilometers (regelmatig 220km/h)), mijn VW Polo loopt 1op13.1 (1,2 liter benzine, gemiddelde praktijkwaarde, veel korte ritjes bij lage snelheid).
Als een Alto het verbruik van een A6 begint te benaderen is er iets mis met je auto (of je rijstijl...).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 17:53

Ik rijd vrij rustig dus er is duidelijk iets goed mis met die Alto als ie zelfs meer zuipt dan een Audi!!

Ik blijf bij de VW Polo dan maar, de C1 is sowieso buiten mijn budget maar op Marktplaats wordt aangegeven dat de automaat slechts 1 op 21 verbruikt. Deze en volgende week zal ik nog even rondkijken voor een Polo meer in mijn buurt en hier graag de adviezen inwinnen. En dan gaat de kogel door de kerk en zal ik mijn definitieve keus maken en de koop sluiten.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2016 18:07

Ik heb de man 1650 euro geboden voor de VW Polo + inruil van mijn Alto waarna hij niet meer reageerde. :mrgreen:

Net heb ik 'm gemaild dat ik 1750 euro bied + inruil, dát wil hij minimaal dus wat doe ik met de lekkage? Het is een hele rit naar Schaik wat me niet bepaald in een ideale positie brengt wat onderhandelen betreft. Is het überhaupt wel handig om een auto zo ver van huis vandaan te kopen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2016 12:14

Ik laat de auto voor 1750 + inruil gaan en zoek een iets oudere VW Polo automaat omdat dit zomaar 750 tot 1000 euro scheelt en ik de centen die ik overhoud wel kan gebruiken. Gisteren heb ik op meerdere advertenties geboden, echter staat 75% van wat ik zoek in Zuid-Holland en de rest in Limburg! Dat wordt dus sowieso een 400 liter aan benzine wat daar nog aan kosten bijkomt.

Een dealer uit Almere gaat akkoord met mijn bod van 1100 euro op deze Polo uit 1997.

Afbeelding

Afbeelding

Bekijk de hele advertentie hier

Wat zeggen jullie, doen?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 mar 2016 16:05

1.100 en dan moet de Alto nog worden verkocht?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2016 17:30

Ja klopt, de Alto heb ik het nog niet over gehad. Lijkt me geen rare prijs voor die Polo toch?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 mar 2016 18:50

Vind ik niet. Voor dat geld kun je hopelijk weer een paar jaar vooruit. Rij je veel kilometers per jaar?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Algemene Zaken”