Moderators: Memmem, Moderafo's
kinpruik schreef:Lijkt me een prima ontwikkeling. Waarom kerken een uitzondering op de regels m.b.t. bescherming van persoonsgegevens moeten zijn is mij niet duidelijk. Dat van deze regeling misbruik is gemaakt is evident, aangezien de Turkse AK partij deze service misbruikt heeft om Turkse Nederlanders een stemadvies op te sturen. Sommige mensen die hun lidmaatschap hebben opgezegd bij een kerk willen helemaal niet dat de kerk na de verhuizing hun adres nog heeft.
StillAwake schreef:Ik zie de meerwaarde ook niet zo. Mensen die zich in hun nieuwe woonplaats aan willen sluiten doen dat ook wel als hun gegevens niet vooruit gereisd zijn, en andersom, als mensen er hiks meer mee te maken willen hebben werkt het ook niet echt positief als je vervolgens wel een verzoek om geld krijgt (mijn huisgenoot tijdens mijn studie overkwam zoiets).
kinpruik schreef:Het gaat in deze om het principiele punt dat er een wetgeving is omtrent persoonsgegevens en dat er geen enkele reden is om kerken of geloofsgemeenschappen hierop een uitzonderingspositie ten opzichte van andere organisaties te geven. Er is al misbruik van deze regeling gemaakt, zoals ik al eerder aangaf, dus lijkt het me de hoogste tijd om hier wat aan te doen.
kinpruik schreef:Het gaat in deze om het principiele punt dat er een wetgeving is omtrent persoonsgegevens en dat er geen enkele reden is om kerken of geloofsgemeenschappen hierop een uitzonderingspositie ten opzichte van andere organisaties te geven.
Er is al misbruik van deze regeling gemaakt, zoals ik al eerder aangaf, dus lijkt het me de hoogste tijd om hier wat aan te doen.
Yoshi schreef:Omdat geloofsgemeenschappen een maatschappelijke functie hebben die de samenleving honderden miljoenen per jaar bespaard?
http://www.ru.nl/@765939/kerken_leveren/
Omdat deze instellingen hun werk minder goed kunnen doen zonder toegang tot deze administratie. Wat bijvoorbeeld tot gevolg kan hebben dat nog meer ouderen eenzaam zijn en zo mogelijk lange tijd overleden in huis liggen zonder dat iemand het merkt.
Maar bovenal, omdat het altijd zo gegaan is en er eigenlijk nog nooit problemen mee zijn geweest, voornamelijk heel veel gemak voor kerkelijke mensen.
Yoshi schreef:Zou je dat kunnen onderbouwen. Volgens mij waren de NAW gegevens namelijk opgegeven door het Turkse kiescollege. En volgens Turkse wetgeving schijnt dat kiescollege de NAW gegevens gewoon te mogen verkopen aan politieke partijen. Van de GBA is dus geen gebruik gemaakt.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/2990246 ... -strafbaar
StillAwake schreef:Ik zou je gelijk kunnen geven als het niet D66 was die dit te berde heft gebracht.
Als er 1 partij zonder principes door de politiek zwalkt zijn het de volgelingen van Pechtold wel.
kinpruik schreef:Al was het de Partij van de Dieren die het punt maakte. Het is een, vindt ik, prima principieel punt ongeacht wie hem gesteld heeft. Ik vindt het ook nogal makkelijk dit te scharen onder 'kerkje pesten'. Ik vraag me btw af of deze regeling ook voor moskeeen geldt. Als dat zo is vindt ik het alleen maar meer terecht dat de persoonsgegevens beschermd worden. Stel je voor dat je een ex-moslim bent, verhuisd uit je sociale kring, en de overheid stuurt doodleuk je nieuwe adres op aan je oude moskeegenoten.
Lola2015 schreef:D66 is lekker bezig zeg....
http://www.nu.nl/algemeen/4225685/d66-k ... gswet.html
Krijg onwijs het gevoel dat ze tegen alles wat maar enigzins met het christendom te maken heeft, tweede pinksterdag enz, vreselijk aan schoppen en dit land uit willen hebben.
Ik vind dat het zorgelijke ontwikkelingen....
Waar gaan ze nog meer mee aankomen?
Alle christenen het land uit???
Lola2015 schreef:D66 is lekker bezig zeg....
http://www.nu.nl/algemeen/4225685/d66-k ... gswet.html
Krijg onwijs het gevoel dat ze tegen alles wat maar enigzins met het christendom te maken heeft, tweede pinksterdag enz, vreselijk aan schoppen en dit land uit willen hebben.
Ik vind dat het zorgelijke ontwikkelingen....
Waar gaan ze nog meer mee aankomen?
Alle christenen het land uit???
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten