Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Katlheen » 01 mar 2016 21:50

Dat heet bij D66 "pragmatisme"...Een mooi woord voor inhoudsloos en principeloos. Vandaag zeggen we dit, morgen zeggen we dat.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 02 mar 2016 11:10

Lijkt me een prima ontwikkeling. Waarom kerken een uitzondering op de regels m.b.t. bescherming van persoonsgegevens moeten zijn is mij niet duidelijk. Dat van deze regeling misbruik is gemaakt is evident, aangezien de Turkse AK partij deze service misbruikt heeft om Turkse Nederlanders een stemadvies op te sturen. Sommige mensen die hun lidmaatschap hebben opgezegd bij een kerk willen helemaal niet dat de kerk na de verhuizing hun adres nog heeft.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 mar 2016 16:14

kinpruik schreef:Lijkt me een prima ontwikkeling. Waarom kerken een uitzondering op de regels m.b.t. bescherming van persoonsgegevens moeten zijn is mij niet duidelijk. Dat van deze regeling misbruik is gemaakt is evident, aangezien de Turkse AK partij deze service misbruikt heeft om Turkse Nederlanders een stemadvies op te sturen. Sommige mensen die hun lidmaatschap hebben opgezegd bij een kerk willen helemaal niet dat de kerk na de verhuizing hun adres nog heeft.

Ik zie de meerwaarde ook niet zo. Mensen die zich in hun nieuwe woonplaats aan willen sluiten doen dat ook wel als hun gegevens niet vooruit gereisd zijn, en andersom, als mensen er hiks meer mee te maken willen hebben werkt het ook niet echt positief als je vervolgens wel een verzoek om geld krijgt (mijn huisgenoot tijdens mijn studie overkwam zoiets).

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 02 mar 2016 18:49

StillAwake schreef:Ik zie de meerwaarde ook niet zo. Mensen die zich in hun nieuwe woonplaats aan willen sluiten doen dat ook wel als hun gegevens niet vooruit gereisd zijn, en andersom, als mensen er hiks meer mee te maken willen hebben werkt het ook niet echt positief als je vervolgens wel een verzoek om geld krijgt (mijn huisgenoot tijdens mijn studie overkwam zoiets).

Het gaat in deze om het principiele punt dat er een wetgeving is omtrent persoonsgegevens en dat er geen enkele reden is om kerken of geloofsgemeenschappen hierop een uitzonderingspositie ten opzichte van andere organisaties te geven. Er is al misbruik van deze regeling gemaakt, zoals ik al eerder aangaf, dus lijkt het me de hoogste tijd om hier wat aan te doen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2016 07:14

kinpruik schreef:Het gaat in deze om het principiele punt dat er een wetgeving is omtrent persoonsgegevens en dat er geen enkele reden is om kerken of geloofsgemeenschappen hierop een uitzonderingspositie ten opzichte van andere organisaties te geven. Er is al misbruik van deze regeling gemaakt, zoals ik al eerder aangaf, dus lijkt het me de hoogste tijd om hier wat aan te doen.

Ik zou je gelijk kunnen geven als het niet D66 was die dit te berde heft gebracht.
Als er 1 partij zonder principes door de politiek zwalkt zijn het de volgelingen van Pechtold wel.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 mar 2016 11:43

Ik vind dit een heel bizar bericht:
Man schiet zichzelf dood tijdens selfie
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat hij zou zeggen: "O, was het een schietwapen?! Ik dacht toch echt dat het een fototoestel was!"
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mar 2016 12:20

Amerika, dus heel erg opmerkelijk is het nu ook weer niet. Er worden daar elk jaar mensen per ongeluk neergeschoten door kleuters, en zelfs door honden.

https://www.washingtonpost.com/news/won ... n-america/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 03 mar 2016 16:44

kinpruik schreef:Het gaat in deze om het principiele punt dat er een wetgeving is omtrent persoonsgegevens en dat er geen enkele reden is om kerken of geloofsgemeenschappen hierop een uitzonderingspositie ten opzichte van andere organisaties te geven.

Omdat geloofsgemeenschappen een maatschappelijke functie hebben die de samenleving honderden miljoenen per jaar bespaard?
http://www.ru.nl/@765939/kerken_leveren/
Omdat deze instellingen hun werk minder goed kunnen doen zonder toegang tot deze administratie. Wat bijvoorbeeld tot gevolg kan hebben dat nog meer ouderen eenzaam zijn en zo mogelijk lange tijd overleden in huis liggen zonder dat iemand het merkt.
Maar bovenal, omdat het altijd zo gegaan is en er eigenlijk nog nooit problemen mee zijn geweest, voornamelijk heel veel gemak voor kerkelijke mensen.
Er is al misbruik van deze regeling gemaakt, zoals ik al eerder aangaf, dus lijkt het me de hoogste tijd om hier wat aan te doen.

Zou je dat kunnen onderbouwen. Volgens mij waren de NAW gegevens namelijk opgegeven door het Turkse kiescollege. En volgens Turkse wetgeving schijnt dat kiescollege de NAW gegevens gewoon te mogen verkopen aan politieke partijen. Van de GBA is dus geen gebruik gemaakt.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/2990246 ... -strafbaar

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 03 mar 2016 19:26

Yoshi schreef:Omdat geloofsgemeenschappen een maatschappelijke functie hebben die de samenleving honderden miljoenen per jaar bespaard?
http://www.ru.nl/@765939/kerken_leveren/
Omdat deze instellingen hun werk minder goed kunnen doen zonder toegang tot deze administratie. Wat bijvoorbeeld tot gevolg kan hebben dat nog meer ouderen eenzaam zijn en zo mogelijk lange tijd overleden in huis liggen zonder dat iemand het merkt.
Maar bovenal, omdat het altijd zo gegaan is en er eigenlijk nog nooit problemen mee zijn geweest, voornamelijk heel veel gemak voor kerkelijke mensen.

Het gaat hier om persoonsgegevens en de bescherming daarvan. In het bijzonder van afvalligen van de kerk die niet willen dat hun adresgegevens na verhuizing bij de kerk bekend worden. Dat kerken een maatschappelijke rol spelen neem ik direct van je aan, alleen vindt ik dat in dit punt irrelevant. Een kerk is een organisatie en heeft zich net als andere organisaties aan de regels te houden. Deze uitzondering op de regels is een blamage voor iedereen die zijn persoonsgegevens serieus neemt en niet wil dat deze zomaar vrijgegeven worden. Dat ze hierdoor hun werk minder goed kunnen doen is, net als bij andere organisaties, hun eigen probleem en zullen ze intern op moeten lossen.

Yoshi schreef:Zou je dat kunnen onderbouwen. Volgens mij waren de NAW gegevens namelijk opgegeven door het Turkse kiescollege. En volgens Turkse wetgeving schijnt dat kiescollege de NAW gegevens gewoon te mogen verkopen aan politieke partijen. Van de GBA is dus geen gebruik gemaakt.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/2990246 ... -strafbaar

Ik nam het over uit het artikel. Als er nog geen misbruik van is gemaakt is dat mooi, alleen doet dat niet onder aan het principe.

StillAwake schreef:Ik zou je gelijk kunnen geven als het niet D66 was die dit te berde heft gebracht.
Als er 1 partij zonder principes door de politiek zwalkt zijn het de volgelingen van Pechtold wel.

Al was het de Partij van de Dieren die het punt maakte. Het is een, vindt ik, prima principieel punt ongeacht wie hem gesteld heeft. Ik vindt het ook nogal makkelijk dit te scharen onder 'kerkje pesten'. Ik vraag me btw af of deze regeling ook voor moskeeen geldt. Als dat zo is vindt ik het alleen maar meer terecht dat de persoonsgegevens beschermd worden. Stel je voor dat je een ex-moslim bent, verhuisd uit je sociale kring, en de overheid stuurt doodleuk je nieuwe adres op aan je oude moskeegenoten.
Laatst gewijzigd door kinpruik op 03 mar 2016 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 03 mar 2016 19:37

edit; thx

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2016 09:59

kinpruik schreef:Al was het de Partij van de Dieren die het punt maakte. Het is een, vindt ik, prima principieel punt ongeacht wie hem gesteld heeft. Ik vindt het ook nogal makkelijk dit te scharen onder 'kerkje pesten'. Ik vraag me btw af of deze regeling ook voor moskeeen geldt. Als dat zo is vindt ik het alleen maar meer terecht dat de persoonsgegevens beschermd worden. Stel je voor dat je een ex-moslim bent, verhuisd uit je sociale kring, en de overheid stuurt doodleuk je nieuwe adres op aan je oude moskeegenoten.

Geheel mee eens.
Alleen in het geval van D66 geloof ik niet dat er op principiele gronden een punt van gemaakt wordt.
Principiele gronden is namelijk niet echt een sterk punt van D66.

Lola2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lola2015 » 06 mar 2016 09:02

D66 is lekker bezig zeg....

http://www.nu.nl/algemeen/4225685/d66-k ... gswet.html

Krijg onwijs het gevoel dat ze tegen alles wat maar enigzins met het christendom te maken heeft, tweede pinksterdag enz, vreselijk aan schoppen en dit land uit willen hebben.

Ik vind dat het zorgelijke ontwikkelingen....

Waar gaan ze nog meer mee aankomen?
Alle christenen het land uit???

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 06 mar 2016 13:13

Lola2015 schreef:D66 is lekker bezig zeg....

Krijg onwijs het gevoel dat ze tegen alles wat maar enigzins met het christendom te maken heeft, tweede pinksterdag enz, vreselijk aan schoppen en dit land uit willen hebben.

Ik had begrepen , dat Alexander Pechtold afgelopen zaterdag nog op een SGP bijeenkomst was en daar gesproken heeft , dus zo,n vaart zal het niet lopen.

trouwens wat heeft tweede pinksterdag hiermee te maken?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2016 13:26

Lola2015 schreef:D66 is lekker bezig zeg....

Dat is wel heel erg dramatisch. Ik heb totaal niet het idee dat D66 het christendom het land uit wil hebben. Waar het D66 om gaat, mijns inziens, is dat mensen die géén christen zijn niet onder de christenen hoeven te "lijden". Geen enkel ander geloof wordt bij wet beschermd zoals het christendom wordt beschermd. Nog nooit is er iets afgelast/uitgesteld omdat het op een feestdag voor de Hindoes valt.

En hoe christelijk is Tweede Pinksterdag precies?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 06 mar 2016 14:12

Niet. 2e pinksterdag, 2e kerstdag, 2e paasdag het is allemaal gewoon een extra vrije dag.
Ik vind het prima hoor dat ik deze dagen vrij heb. Maar praktischer zou zijn als je het zelf kan indelen.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”