Dom dom dom, vind ik die luitjes. En vaak komt het ook nog door die moeders, want veel vrouwen tussen de 30 en 60 zijn allemaal met new age bezig, en daar zien ze totaal geen gevaar in...... echt zielig!

Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:natuurlijk is satanisme een geloof. Maar geen geloof in een God of in een Satan (DE fout van de naam). Echte satanisten geloven in zichzelf e.d. Heel ingewikkeld en heel uitgebreid allemaal. Humanisten geloven ook in iets: in menselijkheid en in mensen, e.d. (heel kort door de bocht en er is heel veel op aan te merken, dat weet ik). Zelfs atheisten geloven...
Het zijn dus grote egoisten. Zo komt het op mij over.
En ik vind het dom, satanisme.
Dikwijls zie ik van die kids van tussen de 16 en de 25 met omgekeerde kruizen, pentagrammen, helemaal in het zwart, met tshirts met opdruk over satan, dat dat zo geweldig is.
En meisjes zwart gotic opgemaakt met lange zwatre kanten jurken met vleermuismouwen, met doodskistentasjes op hun rug, ed, bestellen ze allemaal uit die large catalogus, en ook boeken over wicca, en al dat soort troep.
Vaak ook kids uit ongelovige gezinnen, en ze hebben niet door dat ze met vuur spelen.
Ik vind ze ook altijd een beetje zielig. Vaak heel erg overtuigd van zichzelf. Ik heb vaak een kruisje om mijn nek, en eerst zei zo'n jochie: je draagt dat kruisje verkeert, het moet omgekeert. Dus ik zei dat hij zijn mondje maar eens moest gaan spoelen. En toen keek hij een beetje raar.
Dom dom dom, vind ik die luitjes. En vaak komt het ook nog door die moeders, want veel vrouwen tussen de 30 en 60 zijn allemaal met new age bezig, en daar zien ze totaal geen gevaar in...... echt zielig!
Maar vertrouwen op jezelf staat wel recht tegenover het vertrouwen op de Ander en het liefhebben van de ander, zoals de Satan recht tegenover de christelijke God staat. Als je jezelf aanbidt vindt de Satan het niet meer nodig dat je ook nog een keer hemzelf gaat aanbidden, hij heeft je dan toch al... (aangenomen dat het christendom en de bijbel enzo waar zijn)
Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook zo, zielig, maar ook dom, maar dan bedoel ik dom in de zin van niet slim, niet nadenkend van waar ze mee bezig zijn................ wat de gevolgen van zoiets kunnen zijn.........
Als je als satanist in jezelf gelooft en daar geen ander voor nodig hebt, waarom ga je dan toch kleden als andere satanisten?
Mariamagdalena schreef:Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook zo, zielig, maar ook dom, maar dan bedoel ik dom in de zin van niet slim, niet nadenkend van waar ze mee bezig zijn................ wat de gevolgen van zoiets kunnen zijn.........
Snorbaarder schreef:Ik bedoel hier meer mee te zeggen als ze zo hard in zich zelf geloven waarom hebben ze dan schijnbaar toch anderen nodig om zich aan te meten? Dat komt niet overeen met wat hun geloof inhoudt en uiteraard geldt dit niet voor alle satanisten.
En ik geloof best dat satanisten zich zelf aan kunnnen kleden
Er zijn twee stromingen in het satanisme:Tabitha schreef:Als satanisten inderdaad niet in God en duivel geloven, vraag ik me af waarom ze een dienst houden waarin ze smeken om vernietiging van het christelijk geloof (en jodendom). Zullen ze misschien stiekem toch in God geloven?
Er over discusseren is nog niet je er mee in laten. Ik denk dat het een goede zaak is er groepen christenen zijn (dus zeker niet alle) die zich verdiepen in deze wereld. In de eerste plaats om mensen te helpen die vervallen zijn in deze wereld en in misschien ook wel om de gevaren te analyseren die satanisten brengen aan de christelijke wereld.Boekenlezer schreef:Hmmm, een topic over satanisme. Gezellig!(maar niet heus)
't Is maar net waar je van houdt. Maar ja, blijkbaar hebben andere mensen een andere smaak dan ik.
Ik vind dat soort dingen knap eng, en laat me er maar niet mee in.
Als je met een hoerenkast een bordeel bedoeld ben ik het een beetje met je eens, maar in de Bijbel werd ook gesproken over de schandjongens in de tempel, dan was Gods huis ook een hoerenkastIk weet er heus wel wat vanaf, hoor. In Amsterdam heb je een satanskerk, en dat is net een soort hoerenkast
Wel eens van toneel gehoord? van het uitbeelde van dingen, die niet uit te beelden zijn. Dit heeft nix met satanisme te maken, er zijn genoeg schilderijen (vondel/huygens/breugel) waar ook de dood word afgebeeld. En wie zegt dat Magere Hein en zeis heeftEn die spreek ik ook, en als hun muziek begint, dan is alles donker en begint het gebral, soms heb ik ze wel gezien verkleed als de dood met een zeis
Verzonnen, door christenen. Het gebaar van wijsvinger en pink, bestond al in de tijd van het oude egypte om het boze oog afteweren. Omdat het perongeluk wat lijkt op een bok, is het nu het de satansgroet geworden (volgens de christenen). Er is een anti-gebaar : wijsvinger, middelvinger en pink.En dat ze allemaal de satansgroet doen, zij noemen dat satansgroet, zogenaamd om kwade invloeden af te weren.
En dat gothic vind ik dus ook satanisch.
In Groningen op noorderslag heb ik the Gathering gezien, nou en ik vond daar wel satanachtige invloeden van uitgaan, wel degelijk! (ik weet niet of je wel eens bij een optreden van ze bent geweest) ik voelde mij daar helemaal niet op mijn gemak en wilde daar weg. Ik moest daar zijn bij al die bands voor het werk.
ik heb gebroken met een vriendin omdat zij heks werd. Zal je ook wel maf vinden, maar die was bezig haar wiccageloof aan mij opte dringen door mij stenen en amuletten en zo kado te geven, allemaal ingewijd, en een beeldje, nou ik kon als Christen dus niet meer met haar verder. En alle verhalen die ze mij vertelde van ervaringen.
Kijk, ik ben oud, Kurt, en daarom heb ik veel meegemaakt, met name op het spirituele vlak, ik ben niet voor niks Christen geworden, hoor, ik heb ook in de paranormale wereld gezeten, gelukkig ben ik daaruit, en misschien zie ik wel extraveel omdat ik in de muziekscene zit en een aantal keer per week wegga, ook voor het werk. Veel onder de mensen ben, dus.
het lijkt wel of jij het satanisme aan het verdedigen bent. Ik weet er heus wel wat vanaf, hoor.
. In Amsterdam heb je een satanskerk, en dat is net een soort hoerenkast, wij kennen iemand die daar wel eens geweest is. Bovendien kom ik wekelijks met allerlei jongeren in aanraking die zeggen satanist te zijn. Omdat wij een bedrijfje hebben waar bandjes spelen, en soms hebben wij competities van beginnende bands en daar zitten ook zulke lui tussen.
En die spreek ik ook, en als hun muziek begint, dan is alles donker en begint het gebral, soms heb ik ze wel gezien verkleed als de dood met een zeis. En dat ze allemaal de satansgroet doen, zij noemen dat satansgroet, zogenaamd om kwade invloeden af te weren.
En dat gothic vind ik dus ook satanisch. In Groningen op noorderslag heb ik the Gathering gezien, nou en ik vond daar wel satanachtige invloeden van uitgaan, wel degelijk! (ik weet niet of je wel eens bij een optreden van ze bent geweest) ik voelde mij daar helemaal niet op mijn gemak en wilde daar weg. Ik moest daar zijn bij al die bands voor het werk.
Je hebt hier toch met Christenen te maken, Kurt, sorry.
ik heb gebroken met een vriendin omdat zij heks werd. Zal je ook wel maf vinden, maar die was bezig haar wiccageloof aan mij opte dringen door mij stenen en amuletten en zo kado te geven, allemaal ingewijd, en een beeldje, nou ik kon als Christen dus niet meer met haar verder
Kijk, ik ben oud, Kurt, en daarom heb ik veel meegemaakt, met name op het spirituele vlak, ik ben niet voor niks Christen geworden, hoor, ik heb ook in de paranormale wereld gezeten, gelukkig ben ik daaruit, en misschien zie ik wel extraveel omdat ik in de muziekscene zit en een aantal keer per week wegga, ook voor het werk. Veel onder de mensen ben, dus.
Als satanisten inderdaad niet in God en duivel geloven, vraag ik me af waarom ze een dienst houden waarin ze smeken om vernietiging van het christelijk geloof (en jodendom). Zullen ze misschien stiekem toch in God geloven?
1. De stroming van LaVey (schijver satanic bible). Predikt lust boven last en stelt de ego centraal. 2. De klassieke stroming: doet ook aan het aanroepen van demonen en geloven weldegelijk in God en de duivel.
Gothic is een style net als punk, punkers zijn over het algemeen atheist of denken er niet over na dat er uberhaupt een god zou zijn. Gothics zijn hele nadenkerige mensen.
Verzonnen, door christenen. Het gebaar van wijsvinger en pink, bestond al in de tijd van het oude egypte om het boze oog afteweren. Omdat het perongeluk wat lijkt op een bok, is het nu het de satansgroet geworden (volgens de christenen). Er is een anti-gebaar : wijsvinger, middelvinger en pink.
In de Black en Death Metal komt satan wel naarvoren.
kurtyo schreef:
Beste Tabitha:Als satanisten inderdaad niet in God en duivel geloven, vraag ik me af waarom ze een dienst houden waarin ze smeken om vernietiging van het christelijk geloof (en jodendom). Zullen ze misschien stiekem toch in God geloven?
Satanisten hebben geen 'erediensten' en aanbidden Satan niet. En ze smeken ook niet aan satan om vernietiging. Je haalt dingen door elkaar.
Dus nogmaals, mariamagdalena, tabitha, boekenlezer, etc. Zorg dat je eerst iets meer er van af weet voordat je oordeelt.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten