Satanisme... geloof?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 mar 2004 19:49

En ik vind het dom, satanisme. Dikwijls zie ik van die kids van tussen de 16 en de 25 met omgekeerde kruizen, pentagrammen, helemaal in het zwart, met tshirts met opdruk over satan, dat dat zo geweldig is. En meisjes zwart gotic opgemaakt met lange zwatre kanten jurken met vleermuismouwen, met doodskistentasjes op hun rug, ed, bestellen ze allemaal uit die large catalogus, en ook boeken over wicca, en al dat soort troep. Vaak ook kids uit ongelovige gezinnen, en ze hebben niet door dat ze met vuur spelen. Ik vind ze ook altijd een beetje zielig. Vaak heel erg overtuigd van zichzelf. Ik heb vaak een kruisje om mijn nek, en eerst zei zo'n jochie: je draagt dat kruisje verkeert, het moet omgekeert. Dus ik zei dat hij zijn mondje maar eens moest gaan spoelen. En toen keek hij een beetje raar. :|
Dom dom dom, vind ik die luitjes. En vaak komt het ook nog door die moeders, want veel vrouwen tussen de 30 en 60 zijn allemaal met new age bezig, en daar zien ze totaal geen gevaar in...... echt zielig! :|

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2004 23:52

kurtyo schreef:natuurlijk is satanisme een geloof. Maar geen geloof in een God of in een Satan (DE fout van de naam). Echte satanisten geloven in zichzelf e.d. Heel ingewikkeld en heel uitgebreid allemaal. Humanisten geloven ook in iets: in menselijkheid en in mensen, e.d. (heel kort door de bocht en er is heel veel op aan te merken, dat weet ik). Zelfs atheisten geloven...

Maar vertrouwen op jezelf staat wel recht tegenover het vertrouwen op de Ander en het liefhebben van de ander, zoals de Satan recht tegenover de christelijke God staat. Als je jezelf aanbidt vindt de Satan het niet meer nodig dat je ook nog een keer hemzelf gaat aanbidden, hij heeft je dan toch al... (aangenomen dat het christendom en de bijbel enzo waar zijn)

En Mariamagdalena:
Waarom is dat dom? Zij weten niet beter. Eerder is het zielig.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mar 2004 09:52

Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook zo, zielig, maar ook dom, maar dan bedoel ik dom in de zin van niet slim, niet nadenkend van waar ze mee bezig zijn................ wat de gevolgen van zoiets kunnen zijn.........

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 24 mar 2004 11:17

Er klopt van dat hele satanisme, niet zo veel heb ik het idee. Als je als satanist in jezelf gelooft en daar geen ander voor nodig hebt, waarom ga je dan toch kleden als andere satanisten?
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 mar 2004 12:04

Memmem:
Het zijn dus grote egoisten. Zo komt het op mij over.

Het feit dat je in jezelf gelooft wil niet zeggen dat je een egoist bent en dat je niets om anderen geeft. Je moet je eerst verdiepen voordat je een oordeel kunt vellen!

Mariamagdalena:
En ik vind het dom, satanisme.

Ik vind het dom, die mensen die zich zo ongenuanceerd uitlaten over onderwerpen waar ze niets van af weten. Ik vind het dom, van die mensen die generaliseren. Ik vind het dom, van die mensen die niet weten waar ze over praten.

Dikwijls zie ik van die kids van tussen de 16 en de 25 met omgekeerde kruizen, pentagrammen, helemaal in het zwart, met tshirts met opdruk over satan, dat dat zo geweldig is.

Behalve het feit dat er ook serieuze satansaanbidding is, haal jij het een en ander door elkaar. Ten eerste zijn die 'kids' absoluut niet representatief voor satanisme en satansaanbidding. (Hoe haal je het trouwens in je hoofd om ongenuanceerd te stellen dat volwassen mensen van rond de twintig kids zin?)
Wat je door elkaar haalt: satanisme en satansaanbidding. Satanisten geloven NIET in Satan, hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen? Je moet lezen!

En meisjes zwart gotic opgemaakt met lange zwatre kanten jurken met vleermuismouwen, met doodskistentasjes op hun rug, ed, bestellen ze allemaal uit die large catalogus, en ook boeken over wicca, en al dat soort troep.

Gothic is iets heel anders dan satanisme, wicca heeft helemaal niets te maken met satanisme, kleding heeft sowieso niets te maken met een stijl. En de Large catalogus is de bijbel van de hel?

Vaak ook kids uit ongelovige gezinnen, en ze hebben niet door dat ze met vuur spelen.

En ook heel vaak kids uit gelovige gezinnen, maar ja, dat wordt vaak maar verzwegen uit gemakszucht.

Ik vind ze ook altijd een beetje zielig. Vaak heel erg overtuigd van zichzelf. Ik heb vaak een kruisje om mijn nek, en eerst zei zo'n jochie: je draagt dat kruisje verkeert, het moet omgekeert. Dus ik zei dat hij zijn mondje maar eens moest gaan spoelen. En toen keek hij een beetje raar.

Jij houdt een kindje als prototype voor. Jij denkt dat enkelingen representatief zijn voor een groep. Behalve dat satanisten compleet anders zijn dan satanaanbidders, zijn ze ook nog eens heel serieus bezig met het leven. Vaak zelfs serieuzer dan christenen. Dat geldt overigens ook voor Wiccans, en dat is weer compleet iets anders...

Dom dom dom, vind ik die luitjes. En vaak komt het ook nog door die moeders, want veel vrouwen tussen de 30 en 60 zijn allemaal met new age bezig, en daar zien ze totaal geen gevaar in...... echt zielig!

Dom, dom, dom vind ik die mensen, die denken dat ze het weten. Grote fouten maken in hun manier van praten. Hun enorme gegeneraliseer, hun foute beredenatie, hun betweterige houding. ECHT ZIELIG! Als je alles denkt te weten, moet je aan (jouw?) God vragen of hij wil ruilen. Sorry Maria, but you are making me pissed off!!!

Aragorn:
Maar vertrouwen op jezelf staat wel recht tegenover het vertrouwen op de Ander en het liefhebben van de ander, zoals de Satan recht tegenover de christelijke God staat. Als je jezelf aanbidt vindt de Satan het niet meer nodig dat je ook nog een keer hemzelf gaat aanbidden, hij heeft je dan toch al... (aangenomen dat het christendom en de bijbel enzo waar zijn)

Ja, maar het ging om geloven en religies op zich, niet over hoe jij er naar kijkt.

Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook zo, zielig, maar ook dom, maar dan bedoel ik dom in de zin van niet slim, niet nadenkend van waar ze mee bezig zijn................ wat de gevolgen van zoiets kunnen zijn.........

Ik denk dat ze vaak beter nadenken dan christenen. En de mensen die ik ken en die er serieus mee bezig zijn, die denken beter na dan jij.

Snorbaarder:

Als je als satanist in jezelf gelooft en daar geen ander voor nodig hebt, waarom ga je dan toch kleden als andere satanisten?

Het feit dat bepaalde gothics en metalheads satanist zijn of satanaanbidder of wiccan, dat wil niet zeggen dat alle satanisten zichzelf kleden. Een stijl qua kleden e.d. is iets heel anders als een religie. Dus je reactie klopt niet.[/quote]
Laatst gewijzigd door kurtyo op 24 mar 2004 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2004 12:04

Mariamagdalena schreef:Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook zo, zielig, maar ook dom, maar dan bedoel ik dom in de zin van niet slim, niet nadenkend van waar ze mee bezig zijn................ wat de gevolgen van zoiets kunnen zijn.........

De vraag is of ze daar wel de mogelijkheid toe hebben.. hoe kunnen zij ook maar op het idee komen dat zoiets niet goed is als ze niets weten van christendom, achterliggende gedachten vh. satanisme, enz enz. Helemaal als het kinderen van 15 zijn. Aan ons dan de taak om dat uit te leggen, want in hun omgeving is er waarschijnlijk niemand die dat kan of wil doen.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 24 mar 2004 12:42

Quote:
Als je als satanist in jezelf gelooft en daar geen ander voor nodig hebt, waarom ga je dan toch kleden als andere satanisten?

Het feit dat bepaalde gothics en metalheads satanist zijn of satanaanbidder of wiccan, dat wil niet zeggen dat alle satanisten zichzelf kleden. Een stijl qua kleden e.d. is iets heel anders als een religie. Dus je reactie klopt niet.[/quote]

Ik bedoel hier meer mee te zeggen als ze zo hard in zich zelf geloven waarom hebben ze dan schijnbaar toch anderen nodig om zich aan te meten? Dat komt niet overeen met wat hun geloof inhoudt en uiteraard geldt dit niet voor alle satanisten.
En ik geloof best dat satanisten zich zelf aan kunnnen kleden :mrgreen:
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

But when the trees bow down their heads,

The wind is passing by.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 mar 2004 16:27

Snorbaarder schreef:Ik bedoel hier meer mee te zeggen als ze zo hard in zich zelf geloven waarom hebben ze dan schijnbaar toch anderen nodig om zich aan te meten? Dat komt niet overeen met wat hun geloof inhoudt en uiteraard geldt dit niet voor alle satanisten.
En ik geloof best dat satanisten zich zelf aan kunnnen kleden :mrgreen:

Het geloven in jezelf heeft niets met uiterlijkheden te mkaen ben ik van mening. Maar als jij daar anders over denkt...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mar 2004 18:29

Beste Kurtyo, het lijkt wel of jij het satanisme aan het verdedigen bent. Ik weet er heus wel wat vanaf, hoor. In Amsterdam heb je een satanskerk, en dat is net een soort hoerenkast, wij kennen iemand die daar wel eens geweest is. Bovendien kom ik wekelijks met allerlei jongeren in aanraking die zeggen satanist te zijn. Omdat wij een bedrijfje hebben waar bandjes spelen, en soms hebben wij competities van beginnende bands en daar zitten ook zulke lui tussen. En die spreek ik ook, en als hun muziek begint, dan is alles donker en begint het gebral, soms heb ik ze wel gezien verkleed als de dood met een zeis. En dat ze allemaal de satansgroet doen, zij noemen dat satansgroet, zogenaamd om kwade invloeden af te weren. En dat gothic vind ik dus ook satanisch. In Groningen op noorderslag heb ik the Gathering gezien, nou en ik vond daar wel satanachtige invloeden van uitgaan, wel degelijk! (ik weet niet of je wel eens bij een optreden van ze bent geweest) ik voelde mij daar helemaal niet op mijn gemak en wilde daar weg. Ik moest daar zijn bij al die bands voor het werk.
Maar als jij voor die mensen bent en dat leuk vind........... :?
En als jij pissed off bent, doe je dus precies wat satan wil.
Je hebt hier toch met Christenen te maken, Kurt, sorry.
En omdat ik Christen ben, wil nog niet zeggen dat ik niet overal kom, en veel lees en veel met verschillende soorten mensen omga...........
ik heb gebroken met een vriendin omdat zij heks werd. Zal je ook wel maf vinden, maar die was bezig haar wiccageloof aan mij opte dringen door mij stenen en amuletten en zo kado te geven, allemaal ingewijd, en een beeldje, nou ik kon als Christen dus niet meer met haar verder. En alle verhalen die ze mij vertelde van ervaringen.
Kijk, ik ben oud, Kurt, en daarom heb ik veel meegemaakt, met name op het spirituele vlak, ik ben niet voor niks Christen geworden, hoor, ik heb ook in de paranormale wereld gezeten, gelukkig ben ik daaruit, en misschien zie ik wel extraveel omdat ik in de muziekscene zit en een aantal keer per week wegga, ook voor het werk. Veel onder de mensen ben, dus.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 24 mar 2004 19:43

Als satanisten inderdaad niet in God en duivel geloven, vraag ik me af waarom ze een dienst houden waarin ze smeken om vernietiging van het christelijk geloof (en jodendom). Zullen ze misschien stiekem toch in God geloven?
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mar 2004 20:54

Hmmm, een topic over satanisme. Gezellig! :lol: (maar niet heus)
't Is maar net waar je van houdt. Maar ja, blijkbaar hebben andere mensen een andere smaak dan ik.
Ik vind dat soort dingen knap eng, en laat me er maar niet mee in.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 25 mar 2004 09:28

Tabitha schreef:Als satanisten inderdaad niet in God en duivel geloven, vraag ik me af waarom ze een dienst houden waarin ze smeken om vernietiging van het christelijk geloof (en jodendom). Zullen ze misschien stiekem toch in God geloven?
Er zijn twee stromingen in het satanisme:

1. De stroming van LaVey (schijver satanic bible). Predikt lust boven last en stelt de ego centraal.

2. De klassieke stroming: doet ook aan het aanroepen van demonen en geloven weldegelijk in God en de duivel.

Stroming 1 is veel populairder als stroming 2. Stroming 2 is meer underground. In de pratkijk komen vermengingen tussen de stromingen vaak voor...

Boekenlezer schreef:Hmmm, een topic over satanisme. Gezellig! :lol: (maar niet heus)
't Is maar net waar je van houdt. Maar ja, blijkbaar hebben andere mensen een andere smaak dan ik.
Ik vind dat soort dingen knap eng, en laat me er maar niet mee in.
Er over discusseren is nog niet je er mee in laten. Ik denk dat het een goede zaak is er groepen christenen zijn (dus zeker niet alle) die zich verdiepen in deze wereld. In de eerste plaats om mensen te helpen die vervallen zijn in deze wereld en in misschien ook wel om de gevaren te analyseren die satanisten brengen aan de christelijke wereld.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 mar 2004 10:44

Afbeelding

Gothic is een style net als punk, punkers zijn over het algemeen atheist of denken er niet over na dat er uberhaupt een god zou zijn. Gothics zijn hele nadenkerige mensen.

Wil je meer info over wicca-gothic-satanisme ga dan naar de site van een heel goede vriendin van mij. [url]groups.msn.com/vampiawiccaasha/
[/url]
Ik weet er heus wel wat vanaf, hoor. In Amsterdam heb je een satanskerk, en dat is net een soort hoerenkast
Als je met een hoerenkast een bordeel bedoeld ben ik het een beetje met je eens, maar in de Bijbel werd ook gesproken over de schandjongens in de tempel, dan was Gods huis ook een hoerenkast

En die spreek ik ook, en als hun muziek begint, dan is alles donker en begint het gebral, soms heb ik ze wel gezien verkleed als de dood met een zeis
Wel eens van toneel gehoord? van het uitbeelde van dingen, die niet uit te beelden zijn. Dit heeft nix met satanisme te maken, er zijn genoeg schilderijen (vondel/huygens/breugel) waar ook de dood word afgebeeld. En wie zegt dat Magere Hein en zeis heeft :-D

En dat ze allemaal de satansgroet doen, zij noemen dat satansgroet, zogenaamd om kwade invloeden af te weren.
Verzonnen, door christenen. Het gebaar van wijsvinger en pink, bestond al in de tijd van het oude egypte om het boze oog afteweren. Omdat het perongeluk wat lijkt op een bok, is het nu het de satansgroet geworden (volgens de christenen). Er is een anti-gebaar : wijsvinger, middelvinger en pink.

En dat gothic vind ik dus ook satanisch.

Gothic kleding lijkt wat op de kleding van satanisten die zig meestal gothic-kleden... is gothic dan satanisch? nope. Als alle satanisten nou in armani-pakken liepen, waren ze dan maffiosi?

In Groningen op noorderslag heb ik the Gathering gezien, nou en ik vond daar wel satanachtige invloeden van uitgaan, wel degelijk! (ik weet niet of je wel eens bij een optreden van ze bent geweest) ik voelde mij daar helemaal niet op mijn gemak en wilde daar weg. Ik moest daar zijn bij al die bands voor het werk.

The Gathering is naar mijn weten Gothic, en dus niet Satanisch. Naar mijn weten zijn Gothic band zo goed als niet religieus getint in hun teksten, ze zingen over de Ice Queens en Mother Earths etc. (okay dat is Within Temptation). In de Black en Death Metal komt satan wel naarvoren.

ik heb gebroken met een vriendin omdat zij heks werd. Zal je ook wel maf vinden, maar die was bezig haar wiccageloof aan mij opte dringen door mij stenen en amuletten en zo kado te geven, allemaal ingewijd, en een beeldje, nou ik kon als Christen dus niet meer met haar verder. En alle verhalen die ze mij vertelde van ervaringen.

Jij gelooft niet in de shit, dan werkt het ook niet bij jou. Als jij zou vragen aan je pen, om te schrijven wat er morgen zal gebeuren, gebeurt er echt niks... ben andere mensen gebeurd er wel degelijk wat.

Kijk, ik ben oud, Kurt, en daarom heb ik veel meegemaakt, met name op het spirituele vlak, ik ben niet voor niks Christen geworden, hoor, ik heb ook in de paranormale wereld gezeten, gelukkig ben ik daaruit, en misschien zie ik wel extraveel omdat ik in de muziekscene zit en een aantal keer per week wegga, ook voor het werk. Veel onder de mensen ben, dus.

Ik ben jong en daarom heb ik verschikkelijk veel meegemaakt. Met name op het spirituele vlak, ik ben niet voor niets critisch gaan kijken naar het Christendom, ik heb ook in de paranormale wereld gezeten, logisch, onze wereld is paranormaal maar je ziet het niet. Ik ben daar ook aardig uit, mijn vrienden zitten daar nog wel in, ik ben te nuchter voor die en deze wereld. Misschien zie ik ook wel zoveel omdat ik vrienden heb, er zelf in heb gezeten, heel veel van muziek houd (vooral metal en gothic) ik niet wegga, niet voor mijn werk, veel onder mensen ben... DUS.

Stroming 1 is gewoon de "Thou wat They Wilt" cultuur

Stroming 2 zijn de mensen van de satanskerken, met puntmutsen etc.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 mar 2004 18:13

Beste Mariamagdalena,

het lijkt wel of jij het satanisme aan het verdedigen bent. Ik weet er heus wel wat vanaf, hoor.

Ik verdedig het satanisme niet. Ik houd er alleen niet van als er onterecht dingen over een religie (of over wat dan ook) gezegd worden. En als jij 'er heus wel wat van af weet', dan weet je dat goed te verbergen. Want je haalt nogal het een en ander door elkaar.

. In Amsterdam heb je een satanskerk, en dat is net een soort hoerenkast, wij kennen iemand die daar wel eens geweest is. Bovendien kom ik wekelijks met allerlei jongeren in aanraking die zeggen satanist te zijn. Omdat wij een bedrijfje hebben waar bandjes spelen, en soms hebben wij competities van beginnende bands en daar zitten ook zulke lui tussen.

Ja, en in Vlissingen is er ook een, en ik ken ook mensen die er geweest zijn. Ben je er zelf wel eens geweest? En nogmaals, je haalt weer dingen door elkaar. Een satanskerk, een satanist, een satanaanbidder, etc. Er zit nogal wat verschil tussen. Wat jij zegt klopt gewoon niet. Ik kom ook wekelijks in aanraking met satanisten. Enkele vrienden (waaronder een van mijn beste) zijn satanist. En zij zijn GEEN satanaanbidders.

En die spreek ik ook, en als hun muziek begint, dan is alles donker en begint het gebral, soms heb ik ze wel gezien verkleed als de dood met een zeis. En dat ze allemaal de satansgroet doen, zij noemen dat satansgroet, zogenaamd om kwade invloeden af te weren.

Ken je Fear Dark? Ga daar eens heen en je praat anders wat betreft de muziek. Het is donker (niet voor niets black metal, gothic, death metal etc.). Maar de sfeer hoeft niet zo te zijn. Het feit dat enkele puberale mensjes niet weten waar ze over praten en dat zij 'satansgroeten' brengen e.d., wil niet zeggen dat jij daarom gelijk hebt. Want nogmaals: een echte satanist is iets heel anders dan een satanaanbidder. En de 'echte' zul je ook niet zo zielig zien doen. Verder is er aan die 'satansgroet' helemaal niets satanisch.

En dat gothic vind ik dus ook satanisch. In Groningen op noorderslag heb ik the Gathering gezien, nou en ik vond daar wel satanachtige invloeden van uitgaan, wel degelijk! (ik weet niet of je wel eens bij een optreden van ze bent geweest) ik voelde mij daar helemaal niet op mijn gemak en wilde daar weg. Ik moest daar zijn bij al die bands voor het werk.

Misschien ben je wel 'bang' omdat je jezelf allemaal dingen in je hoofd haalt. Omdat je er vanalles bij haalt. Compleet onterecht. Ik denk dat ik op dat gebied meer bandjes ken dan jij en ik denk ook dat ik er meer heb gezien (al valt dat nog mee). Ik voelde me wel op mijn gemak, en ik merkte niets van Satan.

Je hebt hier toch met Christenen te maken, Kurt, sorry.

Juist daarom dame, juist daarom. Een christen zou beter moeten weten. Een christen zou moeten weten dat er geen enkele stijl of muzieksoort van Satan is! Hij misbruikt het, en dat is erg genoeg. En een christen zou ook niet moeten oordelen!

ik heb gebroken met een vriendin omdat zij heks werd. Zal je ook wel maf vinden, maar die was bezig haar wiccageloof aan mij opte dringen door mij stenen en amuletten en zo kado te geven, allemaal ingewijd, en een beeldje, nou ik kon als Christen dus niet meer met haar verder

Mijn beste vriend hangt momenteel tussen satanisme en wicca. Ik zal niet met hem breken. Waarom niet? Omdat hij niet zo belachelijk bezig is als die vriendin van jou. Mensen die een geloof opdringen zijn altijd fout! En dat heeft niet met het soort geloof te maken.

Kijk, ik ben jong, Mariamagdalena, maar dat wil niet zeggen dat ik niet veel heb meegemaakt (ook op spirtitueel gebied). En ik zit zeker niet minder in de 'zogenaamde scene' (ik heb een hekel aan dat woord) dan jij.

Beste Tabitha:
Als satanisten inderdaad niet in God en duivel geloven, vraag ik me af waarom ze een dienst houden waarin ze smeken om vernietiging van het christelijk geloof (en jodendom). Zullen ze misschien stiekem toch in God geloven?

Satanisten hebben geen 'erediensten' en aanbidden Satan niet. En ze smeken ook niet aan satan om vernietiging. Je haalt dingen door elkaar.

@tlantis:
1. De stroming van LaVey (schijver satanic bible). Predikt lust boven last en stelt de ego centraal. 2. De klassieke stroming: doet ook aan het aanroepen van demonen en geloven weldegelijk in God en de duivel.

Ja, en stroming 2, dat zijn de satanaanbidders. Satanisten geloven niet eens echt in Satan. (Ik ben benieuwd hoe vaak ik dat nog moet herhalen voordat het hier doordringt bij de mensen).

Raido:
Gothic is een style net als punk, punkers zijn over het algemeen atheist of denken er niet over na dat er uberhaupt een god zou zijn. Gothics zijn hele nadenkerige mensen.

Dat is ook weer niet helemaal waar. Gothic is wel iets meer dan alleen een stijl. Het is meer een levenshouding. Die overigens best te combineren valt met welke religie dan ook. En dat punkers 'niet zo veel nadenken', dat zou ik zo stellig niet willen zeggen. Dat is te generaliserend.

Verzonnen, door christenen. Het gebaar van wijsvinger en pink, bestond al in de tijd van het oude egypte om het boze oog afteweren. Omdat het perongeluk wat lijkt op een bok, is het nu het de satansgroet geworden (volgens de christenen). Er is een anti-gebaar : wijsvinger, middelvinger en pink.

Dat klopt wel helemaal. En er zijn helaas 'schopperige' pubbertjes die dit teken inderdaad gaan gebruiken als satansgroet, maar dat is een betrekkelijk klein groepje en dit zijn geen satanisten. Verder: het antigebaar is volgens mij verzonnen door christelijke punks in de jaren 70.

In de Black en Death Metal komt satan wel naarvoren.

Nu generaliseer je. Muziek is NIET van Satan, hij misbruikt het. Inderdaad vaak door metal, maar er zijn genoeg positieve bands.

Dus nogmaals, mariamagdalena, tabitha, boekenlezer, etc. Zorg dat je eerst iets meer er van af weet voordat je oordeelt.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 25 mar 2004 18:47

kurtyo schreef:
Beste Tabitha:

Satanisten hebben geen 'erediensten' en aanbidden Satan niet. En ze smeken ook niet aan satan om vernietiging. Je haalt dingen door elkaar.

Dus nogmaals, mariamagdalena, tabitha, boekenlezer, etc. Zorg dat je eerst iets meer er van af weet voordat je oordeelt.

Ik had het niet over een eredienst, maar over een dienst, je zou het natuurlijk ook een bijeenkomst kunnen houden. Ze hebben wel gebeden om vernieting. Mijn oren functioneren nog goed. Hoe kom jij erbij dat ze geen bijeenkomsten houden waarin gebeden/gesmeekt wordt om vernietiging van christendom?? Jij bent toch niet bij alle satanistenbijeenkomsten geweest??
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Terug naar “Archief”