Nina schreef:Ik snap niet hoe je op deze redenering komt. Ik denk niet dat Gods genade gebonden is aan sacramenten, maar wil Hem gehoorzamen in wat Hij zegt wat ik moet doen.
Even overlezen Nina, ik citeerde ds. Paauwe!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Nina schreef:Ik snap niet hoe je op deze redenering komt. Ik denk niet dat Gods genade gebonden is aan sacramenten, maar wil Hem gehoorzamen in wat Hij zegt wat ik moet doen.
Daarom is een overdoop onnodig en onwenselijk.
Chaya schreef:Even overlezen Nina, ik citeerde ds. Paauwe!
benefietdiner schreef:Dopen in onbewust toestand (zuigeling) met nog zoveel goddelijke namen uitgeroepen heb geen zin want het kind verstaat het niet. Het kan aanmatigend over komen wat ik zegt maar het is gewoon de nuchter waarheid.
Nina schreef:Door hem te citeren nam ik aan dat je deze mening deelde, want waarom zou je hem anders aanhalen? Ik deel zijn mening zeker niet.
De nuchtere waarheid van benefietdiner, maar gelukkig niet van de Heere.
Wat zgt de Heere Jezus, opgetekend in de Bijbel: Als nu de overpriesters en Schriftgeleerden zagen de wonderheden, die Hij deed, en de kinderen, roepende in den tempel, en zeggende: Hosanna den Zone Davids! namen zij dat zeer kwalijk;
En zeiden tot Hem: Hoort Gij wel, wat dezen zeggen? En Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit den mond der jonge kinderen en der zuigelingen hebt Gij U lof toebereid?
dalethvav schreef:Nu is ook al meerdere keren langsgekomen dat de gereformeerde/reformatorische kerken de vv-theologie afwijzen. En ja, dat kan gezegd worden, maar als vervolgens dit artikel volmondig onderschreven wordt, dan kun je wel bewéren dat je die theologie afwijst, maar daarmee is dat in de praktijk dus niet het geval.
Chaya schreef:De nuchtere waarheid van benefietdiner, maar gelukkig niet van de Heere.
Wat zgt de Heere Jezus, opgetekend in de Bijbel: Als nu de overpriesters en Schriftgeleerden zagen de wonderheden, die Hij deed, en de kinderen, roepende in den tempel, en zeggende: Hosanna den Zone Davids! namen zij dat zeer kwalijk;
En zeiden tot Hem: Hoort Gij wel, wat dezen zeggen? En Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit den mond der jonge kinderen en der zuigelingen hebt Gij U lof toebereid?
benefietdiner schreef:Die kinderen hoor ik wat zeggen maar een baby hoor ik alleen maar huilen en……
benefietdiner schreef:waarom zou de Heere Jezus die kinderen eigenlijk niet gedoopt hebben denk je,
Het nieuwe verbond is gesloten in plaats van het verbond op de Sinai. Het verbond met Abraham is nog steeds van kracht en komt ons ook toe, want het wordt voortgezet in het nieuwe verbond.benefietdiner schreef:Dopen op het verbond van Abraham is niet juist en komt ons ook niet toe. Er is een nieuw verbond gesloten waaraan wij als christenen uit de heidenen moeten gehoorzamen.
Een beetje arrogant gezegd maar we moet geen oude koeien uit de sloot halen maar we kunnen van die oude koeien wel leren namelijk dat er een nieuw verbond gesloten zou en is geworden want het was een onvolmaakt verbond.
Wie alleen maar kijkt naar de natuurlijke mens, kijkt naar beneden en niet naar boven, vanwaar ons heil komt.benefietdiner schreef:Die kinderen hoor ik wat zeggen maar een baby hoor ik alleen maar huilen en……
De Heere Jezus doopte ook geen volwassenen!
Je argumenten rammelen aan alle kanten.
Nina schreef:Maar Chaya, dit zegt toch NIETS over de gronden van de doop???
Nina schreef:Geen geloofsdoper zou ontkennen dat kinderen speciaal zijn voor de Here, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom gedoopt mogen worden!
Nina schreef:Sterker nog: de doop staat aan het begin van het geloofsleven.
Chaya, dit zegt toch NIETS over de gronden van de doop???
Ik kan niet in de Bijbel terugvinden dat baby's niet gedoopt mogen worden.
Wie mag gedoopt worden?
Jezus zelf laat ons zien hoe het moet gaan, wannneer Hij tot zijn discipelen zegt: "Maakt al de volken tot mijn discipelen (leerlingen) en doopt hen" (Matteüs 28:19). Men moet eerst onderwezen worden voordat men een bijbelse doop kan ontvangen. Dit klopt met de gehele bijbelse geschiedenis aangaande de doop. Men vindt geen voorbeelden, waarin deze volgorde niet wordt toegepast.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten