Volgens mij is het verbond met Abraham een eeuwigdurend verbond waarin de heidenen inbegrepen zijn door het offer van Jezus Christus.
Wat doe je met de landsbelofte? want die zou dan ook voor jou gelden natuurlijk.. Emigreren?
En ik geloof dat God net als met Abraham nu ook een verbond sluit met de gelovigen en hun nakomelingen en ze daarom geheiligd zijn
Dan zie je over het hoofd dat het Nieuwe Verbond over mensen gaat waarbij het hart al besneden
is, en het Verbond van Abraham niet: daar ligt nog altijd de oproep het hart ook te laten besnijden.
Een Jood, besneden en al, kan nog altijd verloren gaan als hij het hart niet laat besnijden. Het Nieuwe verbond is gesloten met al reeds
gelovigen, dat is heel iets anders.
Met teken en zegel bedoel ik overigens dan niet de doop zelf je redt, waar dat het iets laat zien wat er al is.
Wat is dat 'iets'?
Toch geloof ik dat kinderen van gelovigen die overlijden, naar God zullen gaan. De Bijbel zegt dat ze geheiligd. Hoe zou dat kunnen als hun zonden niet vergeven zouden zijn? Ze zijn dus ook schoongewassen, ook al geloven ze nog niet.
Ja, ik geloof ook dat ze geheiligd zijn, maar niet in Christus zoals het doopformulier beweert, maar in de ouders. (Ik geloof ook dat kinderen van niet gelovigen worden behouden.) 'Schoonwassen' gebeurt op grond van bekering, geloof en belijdenis van zonden. Een baby doet dat nog niet, want heeft geen besef van zonden en heeft ook geen zonden begaan.
Ik wil hier verder nu niet op in gaan, want ik vind het een misbruik van de doop: de Bijbel zegt hier niets over, dus moeten we de (kinderdoop) niet gaan gebruiken hiervoor.
God werkt eerst en dan volgt het geloof. Niet andersom.
Ik weet niet zo wat je hiermee wilt zeggen ivm kinderdoop.