Tante Pollewop schreef:Ik ben het niet met je eens Chaya. Iedereen heeft het recht zich uit te spreken over onrecht, en het is alleen maar goed dat het in de openbaarheid komt.
Ja, vind ik ook. Helemaal eens. Ik zou je nog een soortgelijk voorbeeld kunnen geven.
Je weet inmiddels wat ik met de rechte weg bedoel en de rechte is altijd koninklijker dan de schreeuwmethode.
kinpruik schreef:Dan mag je wel eens wat duidelijker positie kiezen.
Huh?
kinpruik schreef: Daaruit mag ik toch opmaken dat je enigzins sympathiek naar het betreffende bedrijf staat?
Ik ken dat hele bedrijf niet!
kinpruik schreef:. Ik denk dat je je prioriteiten hierin wat verkeerd hebt liggen
Wordt dat van mij gevraagd dan?
kinpruik schreef:Dat die jongen dit op facebook plaatst kun je niet netjes vinden, maar het staat in geen verhouding tot het strafbare feit wat dit bedrijf heeft gepleegd.
O. Als je zo gaat redeneren is het einde heel erg zoek. Ik meen dat we hier in een rechtsstaat leven, waarin daders gestraft en slachtoffers hun recht verkrijgen. Al gaat dat soms niet helemaal goed, de mogelijkheid is er.
Als iedereen zijn grieven, verkeerde beoordelingen en al zo meer op de sociale media zou gooien, zouden er heel veel mensen beschadigd worden.
Want wie controleert of iets waar is?
Dus het is niet alleen niet netjes, het is eigenlijk een middeleeuwse methode die we als beschaving ver achter ons hebben gelaten toch?
Als je het toch zo nodig in de media wil brengen, zoek dan een serieuze journalist, die is nl. verplicht om beide kanten van de zaak te onderzoeken.