Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 23 dec 2015 18:24

Gisteren fietste ik per ongeluk eens langs een autoshowroom. Toen zag ik daar een mooie auto staan, met een prijs die aardig bereikbaar leek. Dus ik ging nog even terug om te kijken of ik dat goed gezien had. En inderdaad, hij was zo'n € 15.000,-. En dat voor een grote S80. Alleen zag ik, dat er wel een 2 liter 4 cilinder-motor in zit. Daarvan vroeg ik mij af: is dat niet wat aan de bescheiden kant voor zo'n grote auto?
De auto is uit 2010, dus dat is niet idioot oud. En met ruim 128.000 km op de klok moet hij het nog aardig kunnen doen, toch?
€ 185,- wegenbelasting per kwartaal is ongeveer het dubbele wat ik nu betaal. Dus dat scheelt best wel!

De auto op de website van de dealer
De auto op Autoweek

Thuis ga je dan eens lezen over die auto. Komt 'ie een beetje goed uit de test?
Autoweek: Volvo S80 2.0F; Betaalbare luxe
Op de motorisering hebben ze wel de kritiek die ik een beetje verwachtte. Overigens is mijn auto ook wel wat ondergemotoriseerd. Is meestal niet zo erg, want je mag toch niet veel in Nederland. Alleen een enkele keer kun je wel eens wat meer power gebruiken. Het is niet het ergste, en het heeft ook wel wat rustgevends.
Het bedrag wat ze voor deze auto vragen heb ik momenteel niet op mijn rekening staan, dus de koop gaat sowieso niet door. De oorzaak daarvan is dat ik van die mooie Nikon-objectieven heb aangeschaft, dit jaar. Maar iets zien en bekijken blijft altijd leuk.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 dec 2015 08:50

Boekenlezer schreef:Gisteren fietste ik per ongeluk eens langs een autoshowroom. Toen zag ik daar een mooie auto staan, met een prijs die aardig bereikbaar leek. Dus ik ging nog even terug om te kijken of ik dat goed gezien had. En inderdaad, hij was zo'n € 15.000,-. En dat voor een grote S80. Alleen zag ik, dat er wel een 2 liter 4 cilinder-motor in zit. Daarvan vroeg ik mij af: is dat niet wat aan de bescheiden kant voor zo'n grote auto?
De auto is uit 2010, dus dat is niet idioot oud. En met ruim 128.000 km op de klok moet hij het nog aardig kunnen doen, toch?
€ 185,- wegenbelasting per kwartaal is ongeveer het dubbele wat ik nu betaal. Dus dat scheelt best wel!

De auto op de website van de dealer
De auto op Autoweek

Thuis ga je dan eens lezen over die auto. Komt 'ie een beetje goed uit de test?
Autoweek: Volvo S80 2.0F; Betaalbare luxe
Op de motorisering hebben ze wel de kritiek die ik een beetje verwachtte. Overigens is mijn auto ook wel wat ondergemotoriseerd. Is meestal niet zo erg, want je mag toch niet veel in Nederland. Alleen een enkele keer kun je wel eens wat meer power gebruiken. Het is niet het ergste, en het heeft ook wel wat rustgevends.
Het bedrag wat ze voor deze auto vragen heb ik momenteel niet op mijn rekening staan, dus de koop gaat sowieso niet door. De oorzaak daarvan is dat ik van die mooie Nikon-objectieven heb aangeschaft, dit jaar. Maar iets zien en bekijken blijft altijd leuk.

Op zich hoeft de inhoud van de motor niet groot te zijn om voldoende vermogen te hebben.
de Skoda Superb is leverbaar met een 1.4 blokje...
Een ondergemotoriseerde auto is overigens wel vervelend alsje vaak aanhangers moet trekken of veel in de bergen (of de Duitse Autobahn) moet rijden.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 feb 2016 20:33

Nederland hoort bij de duurste landen

Dat verwondert mij totaal niets. Als ze in Nederland èrgens goed in zijn, dan is het wel belasting heffen! En als ik Wiebes hoor zeggen dat bij een verandering van de belastingen de inkomsten linksom of rechtsom gelijk zullen blijven, vindt hij dat blijkbaar nog normaal ook. Hij meent er blijkbaar recht op te hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 feb 2016 08:00

Boekenlezer schreef:Nederland hoort bij de duurste landen

Dat verwondert mij totaal niets. Als ze in Nederland èrgens goed in zijn, dan is het wel belasting heffen! En als ik Wiebes hoor zeggen dat bij een verandering van de belastingen de inkomsten linksom of rechtsom gelijk zullen blijven, vindt hij dat blijkbaar nog normaal ook. Hij meent er blijkbaar recht op te hebben.

Burgers willen wel dat de overheid van alles financiert voor ze, maar belasting betalen zodat de overheid e.e.a. kan betalen willen ze niet. Wel, voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rij zitten.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 feb 2016 12:52

Sabra schreef:Burgers willen wel dat de overheid van alles financiert voor ze, maar belasting betalen zodat de overheid e.e.a. kan betalen willen ze niet. Wel, voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rij zitten.

Toch blijft het bizar dat de autowegen in bijvoorbeeld Duitsland er heel wat beter bijliggen dan bij ons, terwijl wij meer beatlen.

Ook is het vreemd dat iemand in Zuid-Holland meer wegenbelasting betaald voor dezelfde auto dan iemand in Amsterdam.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2016 14:45

Dit weekend een Honda Jazz gekocht!!!! Elegance, Hybride, lekker groen. Veel te veel saaie zwarte, witte, donkerblauwe en grijze auto's op de weg :D

Afbeelding

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 02 feb 2016 14:49

Leuke kleur!!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 feb 2016 14:55

StillAwake schreef:Toch blijft het bizar dat de autowegen in bijvoorbeeld Duitsland er heel wat beter bijliggen dan bij ons, terwijl wij meer beatlen.

Ook is het vreemd dat iemand in Zuid-Holland meer wegenbelasting betaald voor dezelfde auto dan iemand in Amsterdam.

Misschien toch beter op de weg letten? De kwaliteit van de snelwegen is in Nederland veel hoger dan in de ons omringende landen. D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 feb 2016 15:03

Sabra schreef:Misschien toch beter op de weg letten? De kwaliteit van de snelwegen is in Nederland veel hoger dan in de ons omringende landen. D

Momenteel maak ik ongeveer de helft van mijn kilometers in Duitsland, en ik heb toch echt de indruk dat de wegen daar beter zijn.
wel zijn er veel werkzaamheden...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2016 16:13

Hm ik vond altijd dat zodra je Duitsland in reed (a12 richting Oberhausen) de wegen een stuk minder werden :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 feb 2016 16:17

Marnix schreef:Hm ik vond altijd dat zodra je Duitsland in reed (a12 richting Oberhausen) de wegen een stuk minder werden :)

Dat stuk neem ik nooit.
Ik ga of bij Venlo, of bij Hengelo de grens over.
In beide gevallen kom je dan op een weg waar je zonder pijn en moeite 200km/h rijdt. Iets wat ik in nl niet snel zou durven...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2016 16:19

Ik overdag ook niet, maar dat komt misschien ook door het drukke verkeer in Nederland, we zijn een nogal dichtbevolkt land. Ik vind de kwaliteit van de wegen hier doorgaans uitstekend. Maar het is te druk om hard te rijden :)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 feb 2016 16:22

Marnix schreef:Ik overdag ook niet, maar dat komt misschien ook door het drukke verkeer in Nederland, we zijn een nogal dichtbevolkt land. Ik vind de kwaliteit van de wegen hier doorgaans uitstekend. Maar het is te druk om hard te rijden :)

toevallig vanmorgen de A20 van Gouda naar Rotterdam genomen.
Zojuist een stuk A15 gehad.
Ik zie die mooie Nederlandse wegen eigenlijk nooit...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2016 16:26

Misschien is het in jouw deel van Nederland minder. Wel raar dat je dan meer wegenbelasting betaalt. Hopelijk gaan ze eens wat nuttigs doen met dat geld :)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 feb 2016 10:24

Marnix schreef:Misschien is het in jouw deel van Nederland minder. Wel raar dat je dan meer wegenbelasting betaalt. Hopelijk gaan ze eens wat nuttigs doen met dat geld :)

Ik zeg neit dat ze er niks nuttigs mee doen, ik denk alleen dat de koppeling tussen wegenbelasting en de staat van het wegennet beter zichtbaar zou moeten zijn voor het grote publiek.

Terug naar “Algemene Zaken”