Gisteren fietste ik per ongeluk eens langs een autoshowroom. Toen zag ik daar een mooie auto staan, met een prijs die aardig bereikbaar leek. Dus ik ging nog even terug om te kijken of ik dat goed gezien had. En inderdaad, hij was zo'n € 15.000,-. En dat voor een grote S80. Alleen zag ik, dat er wel een 2 liter 4 cilinder-motor in zit. Daarvan vroeg ik mij af: is dat niet wat aan de bescheiden kant voor zo'n grote auto?
De auto is uit 2010, dus dat is niet idioot oud. En met ruim 128.000 km op de klok moet hij het nog aardig kunnen doen, toch?
€ 185,- wegenbelasting per kwartaal is ongeveer het dubbele wat ik nu betaal. Dus dat scheelt best wel!
De auto op de website van de dealer
De auto op Autoweek
Thuis ga je dan eens lezen over die auto. Komt 'ie een beetje goed uit de test?
Autoweek: Volvo S80 2.0F; Betaalbare luxe
Op de motorisering hebben ze wel de kritiek die ik een beetje verwachtte. Overigens is mijn auto ook wel wat ondergemotoriseerd. Is meestal niet zo erg, want je mag toch niet veel in Nederland. Alleen een enkele keer kun je wel eens wat meer power gebruiken. Het is niet het ergste, en het heeft ook wel wat rustgevends.
Het bedrag wat ze voor deze auto vragen heb ik momenteel niet op mijn rekening staan, dus de koop gaat sowieso niet door. De oorzaak daarvan is dat ik van die mooie Nikon-objectieven heb aangeschaft, dit jaar. Maar iets zien en bekijken blijft altijd leuk.