Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 14:14

Tante Pollewop schreef:ik geloof niet dat je dit meent, en ik ben het er ook nog eens absoluut mee oneens.
We hebben in onze samenleving afgesproken dat we geen onderscheid maken tussen mensen. Dus ook geen onderscheid tussen al dan niet gelovigen, hetero- of homoseksuelen.

Ik zeg geen dingen die ik niet meen, anders zet ik er wel een smiley bij. Je bent een tikje naief als je denkt dat je nooit op basis van een geloof of religie wordt afgewezen. Dat gebeurt ook in relaties.
Tante Pollewop schreef:Ik geloof trouwens niet dat de jongen zelf de media opgezocht heeft. Mijn indruk is dat hij het op FB heeft gezet en dat het vanzelf viral is gegaan.

Duh
Vanzelf? :-oo

Ik zal het eens zo stellen, stel dat de werkgever een overtuigd moslim was geweest, hoe zien de reacties er dan uit?

Deze meneer moet van iedereen aan de schandpaal, dat is overduidelijk.
Wanneer is iedereen tevreden? Wat zou er dan moeten gebeuren?

Volgens RTVnoord is de reactie van de werkgever o.m. dit geweest:
Daar God dit uitleven van je seksuele geaardheid nergens in zijn Woord goedkeurt, maar wel afkeurt, en voor ons zijn Woord als richtsnoer geldt, kunnen we je (daar ik Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen) niet aannemen', liet het bedrijf in een e-mail aan Van der Meer weten.

'Het is nodig op dit moment dat wij kleur bekennen en dat is niet iets wat je zo even doet Bas, dat weet jij denk ik heel goed, beter dan ik in ieder geval. Het is echter wel zo dat wij met dit besluit meer vrede hebben', schreef A. Th. De Boer ook nog.

Is het dan niet zo dat Gods Woord hoger is dan de Nederlandse wet?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 14:20

Chaya schreef:Ik zeg geen dingen die ik niet meen, anders zet ik er wel een smiley bij. Je bent een tikje naief als je denkt dat je nooit op basis van een geloof of religie wordt afgewezen. Dat gebeurt ook in relaties.
Dat het gebeurt, betekent niet dat het goed is.

Tante Pollewop schreef:Ik geloof trouwens niet dat de jongen zelf de media opgezocht heeft. Mijn indruk is dat hij het op FB heeft gezet en dat het vanzelf viral is gegaan.

Chaya schreef:Duh
Vanzelf? :-oo
Nee, via die 55.000 likes natuurlijk.

Chaya schreef:Ik zal het eens zo stellen, stel dat de werkgever een overtuigd moslim was geweest, hoe zien de reacties er dan uit?
Hetzelfde

Chaya schreef:Deze meneer moet van iedereen aan de schandpaal, dat is overduidelijk.
Wanneer is iedereen tevreden? Wat zou er dan moeten gebeuren?

Ik ben tevreden als dit soort dingen niet meer voorkomt. Ik ben tevreden als die directeur anderen behandelt zoals hij zelf behandeld zou willen worden.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 14:22

Tante Pollewop schreef:Ik ben tevreden als dit soort dingen niet meer voorkomt. Ik ben tevreden als die directeur anderen behandelt zoals hij zelf behandeld zou willen worden.

Okay, fijn.
Maar ik denk dat de overgrote meerderheid deze werkgever wil zien "hangen", m.a.w. op zijn schreden terugkeren, excuses aanbieden en deze jongen aannemen als stagiair. Is dat wenselijk denk jij?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 14:27

Chaya schreef:Okay, fijn.
Maar ik denk dat de overgrote meerderheid deze werkgever wil zien "hangen", m.a.w. op zijn schreden terugkeren, excuses aanbieden en deze jongen aannemen als stagiair. Is dat wenselijk denk jij?

Ik zou in deze situatie niet meer aan de slag willen.
Ik zou het wel op prijs stellen als er excuses kwam, maar dat is verder tussen die directeur en de stagiair.

Ik vermoed dat het bedrijf sowieso imagoschade heeft, veel mensen op Facebook gaven aan er nooit meer naartoe te gaan. Maar goed, er zijn ook refo's die niet naar winkels gaan die op zondag open zijn. ;/

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 14:36

Tante Pollewop schreef:Ik vermoed dat het bedrijf sowieso imagoschade heeft, veel mensen op Facebook gaven aan er nooit meer naartoe te gaan. Maar goed, er zijn ook refo's die niet naar winkels gaan die op zondag open zijn. ;/

Dat waag ik te betwijfelen tante P. Mensen hebben wat dat betreft vaak een kort geheugen en als het zo uitkomt gaan ze er heus wel weer heen.
Dat wordt gezegd in the heat of the moment.
Ik vermoed dat dit met een soort sisser afloopt. Ik denk niet dat het een rechtszaak gaat worden.

Ik zou die jongeman wel eens willen vragen: wat vind je nu erger, dat je die baan niet hebt of het feit dat 1 man je afgewezen heeft op grond van een relatie?

Overigens is één van mijn kinderen afgewezen (ook na leuke gesprekken) voor een stageplek, omdat hij aangaf beslist niet op zondag te willen werken.
Opmerkelijk genoeg bij een christelijke werkgever!
Bij een "wereldse" organisatie was er wel begrip voor en was het geen enkel probleem.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 14:42

Chaya schreef:Dat waag ik te betwijfelen tante P. Mensen hebben wat dat betreft vaak een kort geheugen en als het zo uitkomt gaan ze er heus wel weer heen.
Dat wordt gezegd in the heat of the moment.
Ik vermoed dat dit met een soort sisser afloopt. Ik denk niet dat het een rechtszaak gaat worden.

Ik zou die jongeman wel eens willen vragen: wat vind je nu erger, dat je die baan niet hebt of het feit dat 1 man je afgewezen heeft op grond van een relatie?
Waarom wil je dit weten?
Chaya schreef:Overigens is één van mijn kinderen afgewezen (ook na leuke gesprekken) voor een stageplek, omdat hij aangaf beslist niet op zondag te willen werken.
Opmerkelijk genoeg bij een christelijke werkgever!
Bij een "wereldse" organisatie was er wel begrip voor en was het geen enkel probleem.

Je bent in principe niet verplicht om op zondag te werken, tenzij dit van tevoren is afgesproken. En in sommige sectoren is het wel verplicht, zoals de zorg en de horeca. Maar als je daar problemen mee hebt neem ik aan dat je daar niet gaat werken.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 20 nov 2015 14:47

Maar wat is dat toch met christenen en het veroordelen van de ander, en daarbij ook nog even consequenties toepassen? Ik keur jouw levenswijze af, ergo, je hoeft bij mij niet te komen werken. Moet ik nu zo meteen een kandidaat van reformatorische huize gaan afwijzen omdat ik zijn of haar Avondmaalsgang maar dubieus vind, want tja, het zal wel een gestolen Jezus zijn?

Deze werkgever had beter het voorbeeld kunnen zijn door die jongen wel gewoon aan te nemen, en er in persoonlijke gesprekken aandacht aan kunnen geven. Niet in de zin van afkeuren, maar bijvoorbeeld te stellen dat dit gevoelig ligt. En dat hij er vanuit zijn geloof anders over denkt. Had deze jongen waarschijnlijk een positievere smaak van in de mond overgehouden, dan een werkgever die doodleuk meldt dat hij niet bij hem kan werken vanwege zijn geaardheid.

Maar goed, ik weet genoegd. Afwijzen op geloofsgrond is dus geen enkel probleem voor de reformatorische medemens. Waarvan akte. (en ik zorg er uiteraard wel voor dat het onder een andere naam wordt gecommuniceerd naar de kandidaat).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 15:04

Katlheen schreef:Maar wat is dat toch met christenen en het veroordelen van de ander, en daarbij ook nog even consequenties toepassen? Ik keur jouw levenswijze af, ergo, je hoeft bij mij niet te komen werken. Moet ik nu zo meteen een kandidaat van reformatorische huize gaan afwijzen omdat ik zijn of haar Avondmaalsgang maar dubieus vind, want tja, het zal wel een gestolen Jezus zijn?

Deze werkgever had beter het voorbeeld kunnen zijn door die jongen wel gewoon aan te nemen, en er in persoonlijke gesprekken aandacht aan kunnen geven. Niet in de zin van afkeuren, maar bijvoorbeeld te stellen dat dit gevoelig ligt. En dat hij er vanuit zijn geloof anders over denkt. Had deze jongen waarschijnlijk een positievere smaak van in de mond overgehouden, dan een werkgever die doodleuk meldt dat hij niet bij hem kan werken vanwege zijn geaardheid.

Maar goed, ik weet genoegd. Afwijzen op geloofsgrond is dus geen enkel probleem voor de reformatorische medemens. Waarvan akte. (en ik zorg er uiteraard wel voor dat het onder een andere naam wordt gecommuniceerd naar de kandidaat).

Ten aanzien van het eerste gebeurt dat al. Ik heb nu 2x meegemaakt dat iemand van reformatorische huize geweigerd is bij een bedrijf, juist vanwege zijn/haar achtergrond.

Met het laatste geeft jij aan dat je als christen mag liegen? (of heb ik het verkeerd begrepen?)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 20 nov 2015 15:10

Ik lieg niet hoor, ik kleed het alleen wat anders in. Je past niet in het team. Lieg ik niets aan.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 15:18

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 15:18

Katlheen schreef:Ik lieg niet hoor, ik kleed het alleen wat anders in. Je past niet in het team. Lieg ik niets aan.

Ok, ik begrijp het. Binnen die kaders had deze werkgever het ook moeten aanpakken. Alles wordt toch verkeerd opgepakt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 15:19

Tante Pollewop schreef:De maatschappelijke verontwaardiging is best groot.

Ik had niet anders verwacht. Media bepaalt toch het gevoel van de mensen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 15:23

Nee hoor. Als mij dit zou overkomen zou ik ook verontwaardigd zijn.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 15:24

Tante Pollewop schreef:Nee hoor. Als mij dit zou overkomen zou ik ook verontwaardigd zijn.

Herinner je nog dat er een christelijke politieman een tweet deed over het Amsterdamse gebeuren? Dan zie je hoe opeens de tentakels van politiek, van bepaalde organisaties diep in de samenleving zitten en wat dat teweeg kan brengen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 15:25

Tante Pollewop schreef:Nee hoor. Als mij dit zou overkomen zou ik ook verontwaardigd zijn.

Ja, dat zou ik ook als werkgever zijn ........

Terug naar “Actualiteit & Politiek”