Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
antoon schreef:Geef dan eens een voorbeeld van kolder,
nu roep je alleen maar wat, ga jenu weer polariseren, want dat is het, het is hier een bijbels forum,
ik geef bijbelse antwoorden,
kan ik bij jou nog niet waarnemen, maar ik houd hoop, tenslotte hoop doet leven ik ben benieuwd of je dat aangaande iets in te brengen hebt
antoon schreef:Hoe vaak moet het nog gezegd worden hier, een christen geloofd de bijbel
en geen menselijke toevoegingen drie eenheid vagevuur hel en nog meer dingen
zijn menselijketoevoegingen Gods woord verbied om daar mee om tegaan of te propageren,
bij Jg houdt men zich strikt aan het woord.
antoon schreef:... toch staat alles wat Jezus te zeggen had in de schrift
Dat is niet alleen onbijbels (als in niet te vinden in de bijbel) het gaat zelfs in tegen de bijbel.
antoon schreef:
Als dat werkelijk zo zou zijn, en je zegt het met stelligheid dan moet je dat ook met voorbeelden of teksten kunnen staven, tot nu toe zie ik helemaal niets van jou uitgaande, ik wacht nog even met passages over dit specifieke onderwerp als het lang gaat duren zal ik tekst uit de schrift geven zoals ik met ieder item doe.
antoon schreef:Alleen even dat laatste je bent christen zeg je maar de bijbel is niet jouw enigste referentie, toch staat alles wat Jezus te zeggen had in de schrift
antoon schreef:Zoals ik gewend ben wordt alles weer uit hun verband gerukt, waar lees ik dat er info is buiten de bijbel is waaraan Christenen zich moeten houden, helemaal nergens.
De bijbel schrijver bedoelde dat Jezus nog meer dingen gedaan heeft gedaan in de trant van wat hij al deed, natuurlijk kan je niet alles op schrift stellen dan krijg je een 10 delig boek, duidelijk.
bernard 3 schreef:Jazeker Antoon alles wat Jezus te zeggen heeft staat in de Bijbel en daar staat duidelijk dat ENKEL DIEGENEN CHRISTENEN ZIJN DIE CHRISTUS' (eigenhandig geschreven) WOORD BEWAREN EN BEWAKEN. ( Zie Handelingen 11:26 / Openbaring 14:12 ....enz)
Alleen het geschreven woord ? Dat kan dus nooit - die van Handelingen 11 ; 26 hadden geen nieuw testament.
En dat doet de wachttoren gemeenschap en het overgrote deel van de kerken (zowel RKK als Protestantse kerken) NIET en kunnen zich dan ook niet profileren of benoemen als zijnde discipelen (volgelingen) van Christus (Christenen).
En wie ben jij ? en op grond waarvan denk jij dit oordeel te kunnen en mogen uitspreken ?
bernard 3 schreef:
Jazeker Antoon alles wat Jezus te zeggen heeft staat in de Bijbel en daar staat duidelijk dat ENKEL DIEGENEN CHRISTENEN ZIJN DIE CHRISTUS' (eigenhandig geschreven) WOORD BEWAREN EN BEWAKEN. ( Zie Handelingen 11:26 / Openbaring 14:12 ....enz)
antwoord rotterdam
Alleen het geschreven woord ? Dat kan dus nooit - die van Handelingen 11 ; 26 hadden geen nieuw testament.
En dat doet de wachttoren gemeenschap en het overgrote deel van de kerken (zowel RKK als Protestantse kerken) NIET en kunnen zich dan ook niet profileren of benoemen als zijnde discipelen (volgelingen) van Christus (Christenen).
antwoord rotterdam
En wie ben jij ? en op grond waarvan denk jij dit oordeel te kunnen en mogen uitspreken ?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten