Jehovah's Getuigen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Jehovah's Getuigen

Berichtdoor antoon » 29 okt 2015 19:39

Geef dan eens een voorbeeld van kolder, nu roep je alleen maar wat, ga jenu weer polariseren, want dat is het, het is hier een bijbels forum, ik geef bijbelse antwoorden, kan ik bij jou nog niet waarnemen, maar ik houd hoop, tenslotte hoop doet leven ik ben benieuwd of je dat aangaande iets in te brengen hebt

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 29 okt 2015 19:51

antoon schreef:Geef dan eens een voorbeeld van kolder,

Komt er aan. Het zijn namelijk vrij open deuren om in te trappen. Helaas zie je dat zelf niet.
nu roep je alleen maar wat, ga jenu weer polariseren, want dat is het, het is hier een bijbels forum,

Dit is een gereformeerd forum en binnen dit forum is dit forumonderdeel een open forum.
ik geef bijbelse antwoorden,

Dat valt sterk te betwijfelen. Zoals de komende reactie wel laat zien.
kan ik bij jou nog niet waarnemen, maar ik houd hoop, tenslotte hoop doet leven ik ben benieuwd of je dat aangaande iets in te brengen hebt

Ik ben christen geen bijbelist. Gelukkig heb ik een breder blikveld dan een benauwende interpretatie van de bijbel alleen.

antoon

Berichtdoor antoon » 29 okt 2015 19:58

Alleen even dat laatste je bent christen zeg je maar de bijbel is niet jouw enigste referentie, toch staat alles wat Jezus te zeggen had in de schrift

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 29 okt 2015 20:01

Goed komt die;

antoon schreef:Hoe vaak moet het nog gezegd worden hier, een christen geloofd de bijbel

Nergens in de bijbel te vinden. Dat kan natuurlijk ook niet aangezien de bijbel nog niet bestond toen de verschillende boeken geschreven werden. Daarnaast is het geschiedkundige kolder. De eerste generaties christenen hadden namelijk nog helemaal geen bijbel. Daarnaast gelooft een christen in Christus, God de Zoon. De bijbel is geen God.
en geen menselijke toevoegingen drie eenheid vagevuur hel en nog meer dingen

Een andere interpretatie van bijbelgedeelten dan die van jou maakt iets gelijk menselijke toevoegingen. Lol
Dat staat nergens in de bijbel. In de bijbel staat dat er nog vele verhalen over Jezus zijn die niet opgeschreven zijn.
zijn menselijketoevoegingen Gods woord verbied om daar mee om tegaan of te propageren,

Complete nonsens natuurlijk aangezien het hele NT later toegevoegd is aan dat wat in Jezus Zijn tijd de heilige Schrift was.
Daarnaast is de hele samenstelling van de bijbel menselijk. Die samenstelling kwam er ook pas na eeuwen. En daarnaast lees jij een bijbel die ingedeeld is in hoofdstukken. De orginele rollen hadden dat echt niet. Ook versnummers heb jij in je bijbel staan, ook die horen er eigenlijk niet in. Hoofdletters? Lol. Of wat te denken van zoiets als vertalingen. Lol. Allemaal menselijk.
bij Jg houdt men zich strikt aan het woord.

Bij deze aangetoond dat dat een broodje aap is. WTG aanhangers houden zich strikt aan wat het WTG vanuit Brooklyn dicteert in het regelmatig verschijnende verplichte leesvoer. Waarom al die lectuur nodig als je je enkel strikt aan de bijbel hoeft te houden. Dan heb je aan de enkel de bijbel meer dan genoeg.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 29 okt 2015 20:09

En voor de goede orde; van mij mag je geloven wat je wil.
Maar onzin dingen als geloof x verkondigt enkel bijbelse dingen en is het enige dat zich christelijke kan noemen terwijl het er zo dik bovenop ligt dat dat niet het geval is en dat je vrij weinig weet van de christelijke geschiedenis (inclusief het ontstaan van de bijbel), dan moet ik even reageren. Bij deze dus.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 29 okt 2015 20:10

antoon schreef:... toch staat alles wat Jezus te zeggen had in de schrift

Dat is niet alleen onbijbels (als in niet te vinden in de bijbel) het gaat zelfs in tegen de bijbel.
Laatst gewijzigd door Yoshi op 29 okt 2015 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 30 okt 2015 06:50

Dat is niet alleen onbijbels (als in niet te vinden in de bijbel) het gaat zelfs in tegen de bijbel.

Als dat werkelijk zo zou zijn, en je zegt het met stelligheid dan moet je dat ook met voorbeelden of teksten kunnen staven, tot nu toe zie ik helemaal niets van jou uitgaande, ik wacht nog even met passages over dit specifieke onderwerp als het lang gaat duren zal ik tekst uit de schrift geven zoals ik met ieder item doe.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 okt 2015 07:43

Lol, de mond vol hebben van bijbels dit en bijbels dat maar zelf de bijbel niet eens kennen. Lees de bijbel eens helemaal en zelf ipv aan het handje van het WTG de voorgeselecteerde delen. Later in het weekend zal ik wel een tekst voor je plaatsen als ik tijd heb.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 okt 2015 07:49

antoon schreef:
Als dat werkelijk zo zou zijn, en je zegt het met stelligheid dan moet je dat ook met voorbeelden of teksten kunnen staven, tot nu toe zie ik helemaal niets van jou uitgaande, ik wacht nog even met passages over dit specifieke onderwerp als het lang gaat duren zal ik tekst uit de schrift geven zoals ik met ieder item doe.

Teksten ? O.K. jij je zin;

Joh. 20 vers 30 ; Jezus dan heeft nog wel vele andere tekenen in de tegenwoordigheid Zijner discipelen gedaan, die niet zijn geschreven in dit boek;

Joh. 21 vers 25 ; En er zijn nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft, welke, zo zij elk bijzonder geschreven wierden, ik acht, dat ook de de wereld zelve de geschrevene boeken niet zou bevatten.

Fil. 4 vers 9 ; Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.

2 Tess. 2 vers 15 ; Zo dan, broeders, staat vast en houdt de inzettingen, die u geleerd zijn, hetzij door ons woord, hetzij door onzen zendbrief.

2 Tim. 2 vers 2 En hetgeen gij van mij gehoord hebt onder vele getuigen, betrouw dat aan getrouwe mensen, welke bekwaam zullen zijn om ook anderen te leren.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 okt 2015 07:58

Dank je hartelijk, scheelt mij weer een uurtje opzoeken. :) Hiermee is er wel genoeg bijbels bewijs dat Antoon iets verkondigde wat tegen de bijbel in gaat.

antoon

Berichtdoor antoon » 30 okt 2015 08:20

Zoals ik gewend ben wordt alles weer uit hun verband gerukt, waar lees ik dat er info is buiten de bijbel is waaraan Christenen zich moeten houden, helemaal nergens.
De bijbel schrijver bedoelde dat Jezus nog meer dingen gedaan heeft gedaan in de trant van wat hij al deed, natuurlijk kan je niet alles op schrift stellen dan krijg je een 10 delig boek, duidelijk.

Yoshi je wordt een beetje vervelend , zolang als ik je ken kom je niet met onderbouwing bij bijbelse onderwerpen, daarentegen bij andere onderwerpen geef je weleens te kennen dat je de situatie deels ook weleens heel aardig begrijpt.
Mijn advies,s probeer je in te lezen bij Schriftuurlijke onderwerpen , en roep niet zomaar wat

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 30 okt 2015 08:40

antoon schreef:Alleen even dat laatste je bent christen zeg je maar de bijbel is niet jouw enigste referentie, toch staat alles wat Jezus te zeggen had in de schrift

Jazeker Antoon alles wat Jezus te zeggen heeft staat in de Bijbel en daar staat duidelijk dat ENKEL DIEGENEN CHRISTENEN ZIJN DIE CHRISTUS' (eigenhandig geschreven) WOORD BEWAREN EN BEWAKEN. ( Zie Handelingen 11:26 / Openbaring 14:12 ....enz)
En dat doet de wachttoren gemeenschap en het overgrote deel van de kerken (zowel RKK als Protestantse kerken) NIET en kunnen zich dan ook niet profileren of benoemen als zijnde discipelen (volgelingen) van Christus (Christenen).

Zoals ik reeds aanhaalde blijkt hier dan wederom dat de een de ander wijst op hun respectievelijke afwijkingen van de leer van Christus maar dat het uiteindelijk zo is dat in feite "de pot de ketel verwijt dat hij zwart is"

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 okt 2015 10:05

antoon schreef:Zoals ik gewend ben wordt alles weer uit hun verband gerukt, waar lees ik dat er info is buiten de bijbel is waaraan Christenen zich moeten houden, helemaal nergens.
De bijbel schrijver bedoelde dat Jezus nog meer dingen gedaan heeft gedaan in de trant van wat hij al deed, natuurlijk kan je niet alles op schrift stellen dan krijg je een 10 delig boek, duidelijk.

Wie trekt wat uit hun verband ?
Over de Bijbel, ook die van jou, bestaat binnen de christelijke kerken geen verschil van mening. Deze canon kreeg een officieel karakter in de Paasbrief van de Alexandrijnse bisschop Athanasius in 367, waarin deze de 27 boeken van het Nieuwe Testament als gezaghebbend voor de christelijke kerk aanmerkte. Latere concilies hebben dit steeds bevestigd.
De eerste christenen hadden dus geen nieuw testament uitsluitend de mondelinge overlevering van verhalen alsmede later wat "losse geschriften".
Overigens zijn er tal van voorbeelden in het nieuwe testament waar Paulus "de mondelinge overlevering" citeert en niet het O.T.

Wat is er onduidelijk en/of uit hun verband gerukt aan "Zo dan, broeders, staat vast en houdt de inzettingen, die u geleerd zijn, hetzij door ons woord, hetzij door onzen zendbrief en hetgeen gij van mij gehoord hebt onder vele getuigen, betrouw dat aan getrouwe mensen, welke bekwaam zullen zijn om ook anderen te leren.

Waarom wantrouw jij "de getrouwe mensen" ? De Hebreeën brief zegt dat we een wolk van getuigen rondom ons hebben.

Wat jij doet valt te lezen in psalm 73 " Indien ik zou zeggen: Ik zal ook alzo spreken; ziet, zo zou ik trouweloos zijn aan het geslacht Uwer kinderen".
Trouweloos aan het geslacht uwer kinderen, trouweloos aan al onze zusters en broeders en het getuigenis wat ze ons hebben nagelaten.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 okt 2015 10:17

bernard 3 schreef:Jazeker Antoon alles wat Jezus te zeggen heeft staat in de Bijbel en daar staat duidelijk dat ENKEL DIEGENEN CHRISTENEN ZIJN DIE CHRISTUS' (eigenhandig geschreven) WOORD BEWAREN EN BEWAKEN. ( Zie Handelingen 11:26 / Openbaring 14:12 ....enz)

Alleen het geschreven woord ? Dat kan dus nooit - die van Handelingen 11 ; 26 hadden geen nieuw testament.

En dat doet de wachttoren gemeenschap en het overgrote deel van de kerken (zowel RKK als Protestantse kerken) NIET en kunnen zich dan ook niet profileren of benoemen als zijnde discipelen (volgelingen) van Christus (Christenen).

En wie ben jij ? en op grond waarvan denk jij dit oordeel te kunnen en mogen uitspreken ?

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 30 okt 2015 11:20

bernard 3 schreef:
Jazeker Antoon alles wat Jezus te zeggen heeft staat in de Bijbel en daar staat duidelijk dat ENKEL DIEGENEN CHRISTENEN ZIJN DIE CHRISTUS' (eigenhandig geschreven) WOORD BEWAREN EN BEWAKEN. ( Zie Handelingen 11:26 / Openbaring 14:12 ....enz)
antwoord rotterdam
Alleen het geschreven woord ? Dat kan dus nooit - die van Handelingen 11 ; 26 hadden geen nieuw testament.

antwoord rotterdam
En wie ben jij ? en op grond waarvan denk jij dit oordeel te kunnen en mogen uitspreken ?

Beste Rotterdam, misschien toch even te herlezen wat ik schreef!!
Want ik heb het over de door Christus eigenhandig en in steen gegrifte basisgeboden die te vinden zijn in het OT en waarvan Christus (in het NT dus ) beweerde dat er geen jota of titel mag aan gewijzigd worden(Matt 5:17-19) en men Hem enkel liefheeft als men zijn geboden bewaart(Joh 14 en 15)

Ik ben een volgeling van Christus en zodoende oordeel ik ook op grond van zijn Woord (De Bijbel) Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt met een rechtvaardig oordeel (Joh 7:24 )
Alsook op basis van het gezond verstand dat zegt dat men zich enkel een volgeling, een discipel van iemand of iets kan noemen als men tenminste de basisregels van die iemand of dat iets ongewijzigd aanvaardt en bewaart. En voor een discipel of volgeling van Christus ( een Christen) zijn dat de TIEN GEBODEN.

Terug naar “[Religie] - Open forum”