Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 18 sep 2015 09:15

Ik heb enige jaren geleden op een politie buro fotos ingezien van criminelen dit om herkenning te bewerkstelligen , ongeveer 50 plaatjes hoeveel daarvan waren autochtone Nederlanders zou je je kunnen afvragen, ik zal het je zeggen , niet een het waren allemaal Marokkanen, turken enz. van afkomst , nee ik haat ze niet al valt het niet mee, ik heb eerder met ze te doen.
Wel ga ik ze naar eer en geweten liever een beetje uit de weg als ik waardevolle spullen hebt, het lijkt dan discriminatie dat weet ik , toch vind ik het ook vermeiden van teveel risico.
Cijfers over autochtone en Alochtone Nederlanders geven het beeld van een hoog percentage criminaliteit van de laatste, dat is hier aleens eerder besproken
NIET IEDERE ASIEL ZOEKER IS CRIMINEEL, DE MEESTEN GEWOON NIET IN HOOFDLETTERS , maar je zal maar te doen hebben met dieven , tasjesrovers dan piep je even anders.

Want "Geert heeft gewoon (altijd) gelijk" is de leus van zijn aanhangers en dat is zo'n beetje alles wat je als PVV-er kunt zeggen.

Geert voert nu eenmaal altijd alleen het woord omdat hij ieder debat met gemak wint, in dit verband even, winnen van een debat in de politiek is ook niet altijd gelijk hebben.

Maar heeft hij dan geen punt dat de toestroom in eigen gebied of zandbank opgenomen moet worden, alleen lijkt het niet uitvoerbaar, dat tegenstanders van hem, hem voor grote blonde leider nazi of zoiets uitmaken is tekenende voor hun opvatting, Wilders noemt dat ziek, geef hem nu eens ongelijk

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2015 10:58

antoon schreef:Cijfers over autochtone en Alochtone Nederlanders geven het beeld van een hoog percentage criminaliteit van de laatste, dat is hier aleens eerder besproken
Dat is inderdaad een feit. Dat heeft verschillende oorzaken. Alleen moet je vluchtelingen niet 1-op-1 gelijkstellen met allochtonen die hier al meerdere generaties wonen en die inmiddels Nederlands staatsburger zijn.
antoon schreef:Maar heeft hij dan geen punt dat de toestroom in eigen gebied of zandbank opgenomen moet worden, alleen lijkt het niet uitvoerbaar,
Maar daar is iedereen in de politiek het over eens, van links tot rechts. Het probleem is echter dat de regio al tjokvol met vluchtelingen zit: Turkije 2 miljoen Syriers, Libanon 1 tot anderhalf miljoen, Jordanie 600.000. Probeer daar maar eens een zinvol bestaan voor te vinden, gezien het feit dat met name Libanon en Jordanië daar simpelweg de economie en de banen niet voor hebben. Juist omdat de vluchtelingen in deze drie landen geen toekomst hebben en ze niet in de rijkere Arabische landen worden toegelaten, trekken ze richting Europa. Dat is het probleem.
Een oplossing komt er alleen als:
a. de oorlog in Syrië ophoudt en deze mensen terug kunnen (op korte termijn niet erg waarschijnlijk).
of
b. in de regio de omstandigheden voor de vluchtelingen verbeteren zodat ze daar een bestaan op kunnen bouwen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 sep 2015 11:07

elbert schreef: Alleen moet je vluchtelingen niet 1-op-1 gelijkstellen met allochtonen die hier al meerdere generaties wonen.

In de grote steden wonen oudere allochtonen - dus al meer dan 40 jaar in Nederland - die geen of nauwelijks Nederlands spreken.
Vorig jaar nog bleek een wettelijke maatregel nodig:
In de toekomst wil het kabinet burgers die geen Nederlands spreken en de taal ook niet willen leren, hun uitkering ontnemen. Vanaf volgend jaar moet de wet 'Geen Nederlands, geen bijstand' van kracht worden. Dat staat in het wetsvoorstel dat staatssecretaris Jetta Klijnsma volgens RTL Nieuws in alle stilte naar de Raad van State heeft gestuurd.

Als deze regel van kracht blijft, hoe moet het dan met de vluchtelingen die langer in ons land verblijven en niet allen werk kunnen vinden?

Elbert, lees dit ARTIKEL, Nederland 2025, harder en armer. maar eens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2015 12:26

Chaya schreef:In de grote steden wonen oudere allochtonen - dus al meer dan 40 jaar in Nederland - die geen of nauwelijks Nederlands spreken.
Een goed voorbeeld van het mislukte integratiebeleid dat in de jaren 70 en 80 gevoerd is. Dat beleid kwam hierop neer: "komt u maar hier, welkom en we hebben verder geen eisen voor u". Dat is desastreus gebleken.
Chaya schreef:Vorig jaar nog bleek een wettelijke maatregel nodig:
In de toekomst wil het kabinet burgers die geen Nederlands spreken en de taal ook niet willen leren, hun uitkering ontnemen. Vanaf volgend jaar moet de wet 'Geen Nederlands, geen bijstand' van kracht worden. Dat staat in het wetsvoorstel dat staatssecretaris Jetta Klijnsma volgens RTL Nieuws in alle stilte naar de Raad van State heeft gestuurd.

Als deze regel van kracht blijft, hoe moet het dan met de vluchtelingen die langer in ons land verblijven en niet allen werk kunnen vinden?
Vluchtelingen hebben nog geen permanente status.
Om een permanente status te krijgen, moet volgens mij de situatie in het thuisland dusdanig slecht zijn, dat terugkeer onmogelijk is. Bovendien moet wat mij betreft inburgering echt verplichte kost zijn: wie geen Nederlands spreekt en geen kans heeft om een baan te krijgen, dient mijns inziens ook geen permanente status hier te krijgen. Die blijft dus vluchteling en kan, als de situatie dat toelaat, teruggestuurd worden. Een probleem zijn wel de kinderen die hier geboren worden. Maar als de ouders niet ingeburgerd zijn, dan moeten we ervan uitgaan dat dat voor hun kinderen ook geldt, uitzonderingen daargelaten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 18 sep 2015 14:39

Deze man verwoord het wel helder waar de schoen ook wringt:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6682923 ... r_azc.html

antoon

Berichtdoor antoon » 19 sep 2015 06:28

Het lijkt mij vrij duidelijk dat de politieke poppenkast van voornamelijk zelf verrijkende kortetermijndenkers wel zijn langste tijd gehad heeft. Ik ben geen fan van Wilders, en hij is in mijn ogen net zo goed onderdeel van het hele toneelspelletje. Ik mag elke 4 jaar eenmalig mijn stem uitbrengen aan een persoon/partij waarvan de kans vrij groot is dat die persoon/partij vervolgens aan de haal gaat met mijn stem en dat geheel vrij interpreteert of gewoon negeert. Dat is niet meer van deze tijd. Nee, van mij mag bijltjesdag wel eens komen. En laten we dit antieke en aan alle kanten falende systeem dan gelijk vervangen door iets beters.

Tot die tijd neem ik alles uit Den Haag maar met flinke scheppen zout, het is een toneelspelletje wat ze voor hun eigen vermaak uitvoeren. Ik ben niet zo'n liefhebber van toneel.

schreef Yoshi
Dat gevoel heb ik ook steeds

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 sep 2015 09:45

We vergeten wel eens dat meneer Wilders ook een man is met een privéleven (nou ja, hoe privé is het eigenlijk?)
Hij twitterde gisteren dat zijn kat - op de respectabele kattenleeftijd van 22 jaar! - is overleden.
Gelukkig kreeg hij menselijke reacties, maar een zieke geest moest weer een afstotende foto plaatsen.
Het schijnt voor veel mensen erg lastig te zijn om te kunnen scheiden in dat wat hetgeen hij zegt in de kamer, als overtuiging, en hoe hij als mens ook kan zijn. Ik ben ervan overtuigd dat hij als privépersoon heel anders is.
Ik wens hem van hieraf sterkte met dit verlies. Als je 22 jaar een klein kameraadje in huis hebt, geeft dat een enorme lege plaats in huis en hart.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 19 sep 2015 11:46

En laten we dit antieke en aan alle kanten falende systeem dan gelijk vervangen door iets beters.

ach ja, we zitten op de glijbaan en het lijkt of die steeds harder gaat.
Hoe leerden we dat vroeger ook al weer op school? iedere seconde 9,81 meter harder in de vrije val, was het zoiets niet?
Dan denk ik aan een 8baan; onder in het dal komt ie op z'n hardst aan, maar daarna gaat ie toch weer omhoog.
Nou waren er altijd wel remmende factoren: de luchtweerstand bij die vrije val; glijweerstand op de glijbaan (de rubberen laarsjes van onze kleindochter van 2); het christendom als weerstand tegen de zich versnellende islamisering van Europa.

Zelf zie ik met duizenden anderen het sharia-kalifaat als het voorliggende dal.
Het 'christelijk' lief zijn voor de ongeselecteerde migranten, waarvan de meerderheid moslim is, zie ik als een versnelling i.p.v. een rem.
Met toenemend veel christenen zie ik het sharia-kalifaat als het rijk van de antichrist, met de Mahdi als zijn verpersoonlijking.
Wilders ziet dat m.i. ook allemaal. Prof. dr. Hans Jansen was daar als arabist heel deskundig in.
In ISIS denk ik dat de antichristelijke geest, welke 2000 jaar terug ook al bestond, zoals we in Gods Woord lezen, helemaal aan het opleven is.

Voor Israël (en de gemeente ?) is dit best een spannende maand, zoals we weten.
De opname van de gemeente van Christus, waarin de Heilige Geest woont, als de weerhouder, zal een enorme versnelling in de gebeurtenissen tot gevolg gaan hebben. Pas dan zal de antichrist in persoon helemaal door kunnen komen, denken wij.
Dat systeem zal o.i. niet langer dan zo'n 7 jaar duren, in het kader van de apocalyps.

Daarna wordt het vervangen door 'iets beters'; het Vrederijk. :D

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 19 sep 2015 13:19

ben db bd schreef:Zelf zie ik met duizenden anderen het sharia-kalifaat als het voorliggende dal.
Het 'christelijk' lief zijn voor de ongeselecteerde migranten, waarvan de meerderheid moslim is, zie ik als een versnelling i.p.v. een rem.
Met toenemend veel christenen zie ik het sharia-kalifaat als het rijk van de antichrist, met de Mahdi als zijn verpersoonlijking.
Wilders ziet dat m.i. ook allemaal. Prof. dr. Hans Jansen was daar als arabist heel deskundig in.
In ISIS denk ik dat de antichristelijke geest, welke 2000 jaar terug ook al bestond, zoals we in Gods Woord lezen, helemaal aan het opleven is.

God is begonnen de waarheid te onthullen over de Laatste Dagen en de opkomst van de islamitische Antichrist, die de moslims Imam Madhi noemen. In dit boek zullen we onomstotelijk aantonen dat alleen de islam de rol van de Antichrist kan vervullen.
U zult zien hoe de islam probeert haar islamitische Kalifaat in het Midden-Oosten te doen herleven, wat perfect voldoet aan de rol van het 'Rijk van het Beest' in de Bijbel.
Afbeelding
http://www.wimjongman.nl/artikelen/docu ... -boek.html

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2015 15:07

Dat over de anti-christ, daar geloof ik niet zo in.

Ik denk wel dat de premier van Hongarije hier een goed punt heeft: http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... itsverlies

antoon

Berichtdoor antoon » 19 sep 2015 15:17

Ik denk wel dat de premier van Hongarije hier een goed punt heeft: http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... itsverlies

Wedijver zal er komen hopelijk niet uitmondende in oorlog.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2015 15:28

https://teken.geenpeil.nl/

Via bovenstaande link kan je een petitie tekenen die oproept voor een referendum. Het referendum zal gaan over het associatieverdrag met Oekraïne. Een land wat in burgeroorlog verkeerd en wat de politieke elite de EU en de NAVO wil inloodsen. Maar bovenal is het een signaal aan Den Haag dat de bevolking meer betrokken moet worden en dat de stem van de bevolking meer gehoord moet worden, zeker als het over dit soort belangrijke zaken gaat die onze toekomst voor decennia kunnen tekenen.

Ze hebben 300.000 handtekeningen nodig in 6 weken (ja, Den Haag heeft het niet makkelijk gemaakt om democratie doorgang te laten vinden). Inmiddels zijn ze al over de helft van de tijd maar hebben ze ook al meer dan 150.000 handtekeningen. Huidige tussenstand weed ik niet.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 20 sep 2015 12:22

Yoshi schreef:https://teken.geenpeil.nl/

Via bovenstaande link kan je een petitie tekenen die oproept voor een referendum. Het referendum zal gaan over het associatieverdrag met Oekraïne. Een land wat in burgeroorlog verkeerd en wat de politieke elite de EU en de NAVO wil inloodsen. Maar bovenal is het een signaal aan Den Haag dat de bevolking meer betrokken moet worden en dat de stem van de bevolking meer gehoord moet worden, zeker als het over dit soort belangrijke zaken gaat die onze toekomst voor decennia kunnen tekenen.

Ze hebben 300.000 handtekeningen nodig in 6 weken (ja, Den Haag heeft het niet makkelijk gemaakt om democratie doorgang te laten vinden). Inmiddels zijn ze al over de helft van de tijd maar hebben ze ook al meer dan 150.000 handtekeningen. Huidige tussenstand weed ik niet.

Wij hebben het ook met een hele club ondertekend, hoog tijd dat dit land weer democratisch geregeerd gaat worden, al blijf ik sceptisch.
We hebben gezien met het grondwetreferendum, waar Nederland tegen heeft gestemd, heren politici het hele document in een nieuw jasje stak en het alsnog door onze strot geduwd heeft.

antoon

Berichtdoor antoon » 21 sep 2015 09:56

Voor de tigste keer had Wilders weer gelijk, de moordenaar van Pim , kan doen en laten wat hij wil, schendt de afspraken en justitie doet niets maar dat wisten we al.
Je vraagt je weleens af of ze het allergekste in dit land voor het laatst bewaren, een grote finale van het fiasco van veel linkse hobbys, dat zal me een vuurwerk geven.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 21 sep 2015 14:02

benefietdiner schreef:God is begonnen de waarheid te onthullen over de Laatste Dagen en de opkomst van de islamitische Antichrist, die de moslims Imam Madhi noemen. In dit boek zullen we onomstotelijk aantonen dat alleen de islam de rol van de Antichrist kan vervullen.
U zult zien hoe de islam probeert haar islamitische Kalifaat in het Midden-Oosten te doen herleven, wat perfect voldoet aan de rol van het 'Rijk van het Beest' in de Bijbel.

Dit is het helemaal voor mij !!!
Nu heb ik nog maar +/- 1/3 gelezen, maar wat een herkenning van waarheid !!

Terug naar “Actualiteit & Politiek”